Gå til innhold

noen som aner hvor lang tid det tar å få svar på urinprøve som er sendt til dyrking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

for skjekk av urinveisinfeksjon.

Skrevet

Det går vel normalt et par tre dager før dyrkningen er ferdig. Og sikkert noe lenger før du får svaret, da labben først sender svaret til fastlegen din. =)

Skrevet

Hmm. de gangene jeg har hatt UVI ( mange ganger) har de kunnet se om det er infeksjon på legekontoret, og jeg har fått antibiotika på stedet. I tillegg sendes prøven til dyrking i tillfelle jeg skulle ha noen bakterier som krever sterkere antibiotika. Har aldri skjedd at jeg har måttet bytte medisin underveis. Et par dager tror jeg dyrkingen har tatt hver gang.

Skrevet

Om man har UVI går de se med en gang på legekontoret , det holder med å urinstiks som slår ut på nitrist eller leukocytter. Hvis du har i tillegg symptomer , så kan de alltid sette i gang behandling mens dem venter på dyrkningsvar , da vet man om antibiotika var riktig og evt hva annet bakterier reagerer på . Men endelig svar , sammen med resistensbestemmelse kommer først etter 3 dager fra laboratoriet har mottatt prøven .

Skrevet

oki. takk for svar. prøven var fin på legekontoret men de sendte den videre for å sjekke ved dyrkning for jeg er plaget med kraftige kynnere som kommer regelmessig. så måtte utelukke UVI.

Skrevet

Bra de har tatt det til sjekk , jeg opplevde også at urinstiks var fine hos fastlegen , men de sendte prøve til dyrkning fordi jeg hadde symptomer og var gravid. Og så kom svaret at det var streptokokker som man må ta alvorlig hos gravide . Så det ordner seg nok, har du infeksjon så finner de det ut .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...