Gå til innhold

Menssmerter men veldig lite mens...Gravid?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et par spørsmål som jeg håper dere erfarne kan svare på :)

Vi er helt nybegynnere. Fjernet min kobberspiral i april, og har nå hatt vår første ordentlig prøving.

Ifølge disse eggløsningskalkulatorene hadde jeg eggløsning rundt 14-17.mai.

Forventet mens var igår. Jeg pleier å få mens ganske så punktlig, enkelte ganger før, og enkelte ganger litt etter.

Siden jeg er svært nysgjerrig klarte jeg ikke vente til forventet mens kom med å ta en test, så jeg tok testen for 3-4 dager siden, den var negativ. Jeg har hatt veldig ømme bryster, litt mer enn hva jeg pleier å ha når jeg venter mens.

Dagen etter testen fikk jeg brunlig utflod som jeg noen ganger har før mens, så jeg tenkte at ja nå kommer den. Men så starter den liksom aldri.. Det har vært litt rødt også, spesielt når jeg er på do, men har ikke behøvd å bruke noe annet enn innlegg for sikkerhetsskyld. Jeg pleier å blød rikelig de 2 første dagene i mens. Og jeg får veldig sterke smerter..

Idag, dagen etter forventet mens, har jeg menssmerter. Mildere enn vanlig, men likevel veldig kjennbart. Tenkte med meg selv, at Nå kommer den. Men så gjør den ikke det...

Kan jeg være gravid?

Er det noe vits å ta en test til?

Eller er det bare jeg som er utålmodig og ønsker så fælt... Mensen kan jo komme imorgen, selvom det er uvanlig for min del å få smerter og så lite blod/utflod flere dager før..

Hilsen en svært utålmodig prøver :)

Fortsetter under...

Mensen kan være annerledes enn "normal" når slutter på p-piller og hormonspiral. (jeg vet ikke om dette gjelder kobberspiral eller hvordan spiral du hadde). Men du kan fint være gravid så lenge mensen fortsetter å utebli. Jeg testet negativ 2 dager før forventet mens, og positiv på ikm-dagen. Og jeg hadde mensenmurringer. Har de forsåvidt fortsatt (fem dager siden), men vet jo nå at det ikke er mensenmurringer, men pga graviditeten :)

Det er ganske mange som spotter litt i begynnelsen av graviditeten.

Men egentlig er alt dette helt umulig å svare på, ta en ny test og sjekk da vel :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...