Gå til innhold

Dåpsgave gutt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Til mine tantebarn har jeg brukt ca 1000-1500kr, men jeg har kjøpt bøker/Filmer. Feks samlingen med alle Astrid Lindgren filmene, eller bøker;feks en samling med Anne Cath. Vestly bøker. Gaver som har blitt satt stor pris på av foreldrene, og senere barna. Jeg er litt fan av gaver som kan BRUKES og settes pris på av barnet jeg da :)

Gjest Hercule Poirot

Jeg likte ideen din, men hvordan vet du hvilken bunad barne skal ha? eller kjøper du en barne sølje?

Kjøper barnesølje til dåpsgave, ja.

Er det f.eks. innen familien, så forplikter jeg meg heller til å bidra til sølvet når det nærmer seg konfirmasjon. Ja, vi bruker bunad til konfirmasjon i vår familie, uansett kjønn. ;-)

Annonse

Gjest Kira med en av hver

Vi hadde dåp nå nylig, og da fikk han blant annet:

Barneservise

Bergans barnehagesekk

Traktor med tilhenger i "sølv"-sparebøsse

Eventyrbøker

Kniv og slire

Sølvkopp

Sølvskje

Håndkle med navnet sitt på

En stor lastebil i tre laget av innsatte i Arendal fengsel

Det var det jeg kom på i farten....

Mine barn har aldri hatt bruk for bunadssølv, og fikk det heldigvis ikke til dåpen heller. Går ut fra bunad først blir aktuelt ved konfirmasjonstider.

Min gutt fikk flere bøker, eventyrbøker, "De store hvite" osv., det var fin gave synes jeg. Barneservise er også fint, f.eks. Egner, Mummi eller annet. Min fikk også en trestol med fødselsdato, vekt/lengde, dåpsdato og en hilsen fra giveren malt på. Kjøpt på www.tusserogtroll.no. Det var nok den gaven jeg ble aller gladest for, den er vakker og har vært masse i bruk.

Kommer litt ann på hvilken prisklasse du har tenkt deg på.

Her i familien har det gått i

gullarmbånd med plate på til inngravering av navn

dragekniv (liten foldekniv med lenke, jo eldre de blir jo kjekkere synes de at det er. Kan brukes både til bunad og dress)

Sølvskje/gaffel

Ungene her i huset synes det er veldig stas når vi dekker et pent bord, og de får bruke sin egen sølvgaffel og skje, og drikke av sølvkrusen sin

Jeg er litt fan av gaver som ikke blir liggende i en skuff, så selv om vi satte pris på alt vi fikk til sønnen min da han ble døpt så er det dessverre slik at smykker havner i en skuff og blir liggende der.

Bøker er supert, vi fikk flere fra "den store hvite" serien, barneservise og barnehagesekk fra Bergans.

• 2 år senere...

Annonse

De tingene som har blitt definitivt mest brukt av dåpsgavene til våre gutter er servise, barnebestikk i stål (må tåle oppvaskmaskin og kunne brukes hver dag, sølv er bare tøys), ullpledd, speiderkniv, barnesovepose, berganssekk, ståltermos, trehjulssykkel og en solid gåbil.

De store eventyr og sangbøkene ser fine ut i bokhylla, men her blir de lite brukt. Ungene vil at jeg skal lese fra mindre, mer fargerike bøker med mer bilder i...

Anonymous poster hash: ee81e...018

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...