Gjest Adventstjerna Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Nysgjerrig på hva dere andre gjør og føler det litt som en milepæl..... Tenker selv at jeg gjør det i uke 36!:-)
Håpefull38 Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 Jeg har akkurat pakket ned litt. Mest til snuppa samt litt ammetopper o.l. Er 39 uker i dag
eviglykke Skrevet 31. mai 2012 #3 Skrevet 31. mai 2012 Har pakket litt,men tar resten neste uke. 37+2 idag. Synes det er vanskelig å pakke,særlig klær til meg selv
OptimistHoppa Skrevet 31. mai 2012 #4 Skrevet 31. mai 2012 37+6 og har endelig skrevet pakkelista i hvert fall. Kofferten ligger klar så nå er det bare å begynne å pakke litt og litt nedi
toband Skrevet 31. mai 2012 #5 Skrevet 31. mai 2012 bagen har stått klar i en ukes tid, bortsett fra de tinga jeg bruker daglig. Har skrivd opp det som mangler i bagen på en lapp (med beskrivelse av hvor de er, i tilfelle gubben må pakke....) sånn at alt kommer med... 38+2
Leirha Skrevet 31. mai 2012 #6 Skrevet 31. mai 2012 Tja,når fødsel nærmer seg kanskje? De forrige gangene har jeg gjort det når riene begynte, nå tror jeg at jeg skal gjøre det neste helg..Da er jeg 40 uker.
Leirha Skrevet 31. mai 2012 #7 Skrevet 31. mai 2012 Men det som stadig overrasker meg, er hvor MYE mange pakker med seg. Greit for de som har planlagt opphold på en uke, men for andre så er det snakk om maks et par dager. Jeg har jo sett dem som kommer med to bagger på fødeavdelingen og har lurt i mitt stille sinn på "hvordan pakker de til en sydentur"? Jeg er nok litt minimalistisk av meg når det gjelder pakking,men så har eg ikke tenkt å bo på sykehuset i lang periode heller. Pakker et sett med klær til baby, to sett med klær til meg, 3 truser, kamera, filmkamera, mobil og lader,tannkost og tannkrem, EN ammebh, eller en vanlig BH (har aldri helt slått meg til ro med ammebher) og selfølgelig blir bilstol tatt med NåR vi skal hjem. Da tror jeg jammen meg at jeg har pakket nok.
toband Skrevet 31. mai 2012 #8 Skrevet 31. mai 2012 Men det som stadig overrasker meg, er hvor MYE mange pakker med seg. Greit for de som har planlagt opphold på en uke, men for andre så er det snakk om maks et par dager. Jeg har jo sett dem som kommer med to bagger på fødeavdelingen og har lurt i mitt stille sinn på "hvordan pakker de til en sydentur"? Jeg er nok litt minimalistisk av meg når det gjelder pakking,men så har eg ikke tenkt å bo på sykehuset i lang periode heller. Pakker et sett med klær til baby, to sett med klær til meg, 3 truser, kamera, filmkamera, mobil og lader,tannkost og tannkrem, EN ammebh, eller en vanlig BH (har aldri helt slått meg til ro med ammebher) og selfølgelig blir bilstol tatt med NåR vi skal hjem. Da tror jeg jammen meg at jeg har pakket nok. sånn ca det jeg også har pakket. pluss innesko og litt kjeks. (gubben har diabetes så greit å ha litt småtteri hvis fødselen drøyer ut....)
BABY-JENTE Skrevet 31. mai 2012 #9 Skrevet 31. mai 2012 (endret) Hmm... aner ikke. Jeg tror jeg om et par uker (3 uker før termin), lager en liste på et lite notatark som jeg kan hente frem når tiden nærmer seg. Samboer må ha med badebukse ihvertfall, for jeg skal sansynligvis føde i badekar Og jeg må nok skaffe et par billige kosebukser som ikke sitter så tight, så jeg får plass til de massive bleiene man bruker :-P Det er jo så mange ting i fødebagen som man har bruk for til daglig. Det er liten vits å pakke lang tid i forveien når man bare kan legge to ting oppi der, he he. Babytøy og store bind. Hårføner, kamera, gode klær og truser har man jo absolutt bruk for den siste delen av svangerskapet. Endret 31. mai 2012 av BABY-JENTE
mamma3333 Skrevet 31. mai 2012 #10 Skrevet 31. mai 2012 har lagt ned litt nå og litt da...er i uke 33, muligens litt tidlig men da er det på plass, vi har kun en bag med litt klær til meg og litt klær til pappa og litt til babyen+ toalettsaker, tenker skulle det mangle noe så er det folk rundt oss bare en telfonsamtale unna, som verker etter og ordne litt:).......
Mamma til tre gutter Skrevet 31. mai 2012 #11 Skrevet 31. mai 2012 er 37 uker i morgen og har lagt litt små ting i baggen i et par uker.. men i dag la eg reise settet til mini i baggen.. kamera og litt andre ting kommer oppi baggen når det starter...
TPK Skrevet 31. mai 2012 #12 Skrevet 31. mai 2012 Sist pakket jeg alt for tidlig, og det endte med at et par av toppene ikke passet over puppene når melken kom, hehe... Til og med joggebuksen var litt trang (la på meg MYE de siste ukene). Nå har jeg pakket alt (38+4), bare toalettsakene igjen. Er ikke kjekt å stresse rundt og finne ting når riene begynner, selv om det tar lang tid.
mamma til s@lma Skrevet 31. mai 2012 #13 Skrevet 31. mai 2012 Men det som stadig overrasker meg, er hvor MYE mange pakker med seg. Greit for de som har planlagt opphold på en uke, men for andre så er det snakk om maks et par dager. Jeg har jo sett dem som kommer med to bagger på fødeavdelingen og har lurt i mitt stille sinn på "hvordan pakker de til en sydentur"? Jeg er nok litt minimalistisk av meg når det gjelder pakking,men så har eg ikke tenkt å bo på sykehuset i lang periode heller. Pakker et sett med klær til baby, to sett med klær til meg, 3 truser, kamera, filmkamera, mobil og lader,tannkost og tannkrem, EN ammebh, eller en vanlig BH (har aldri helt slått meg til ro med ammebher) og selfølgelig blir bilstol tatt med NåR vi skal hjem. Da tror jeg jammen meg at jeg har pakket nok. Enig med deg her , det kommer sikkert av daglig erfaring fra jobb.. Jeg er egentlig ferdig pakket , nå er det bare toalettsaker og svangerskapspapirer som mangler , skal på siste kontroll i morgen så får gjøre meg ferdig etterpå . Er litt på vippenhva jeg skal ta med av toalettsaker , har i utgangspunktet tenkt å ta minst mulig , tannbørste , fuktighetskrem og antiperspirant ,de må jo da ha dusj såpe og sjampo på barsel , sånne ting tenkte jeg å hoppe over .. Det har vi på Ullevål , masse mer faktisk, men så skal jeg ikke være mer enn 3 netter håper jeg da.. Ingen sminke , gidder ikke tenke på det der og da, men det står i infobrevetatmsnskal ta toalettsaker , så et litt forvirret egentlig . Jeg lurte på flere ganger faktisk hva folk tenker på når de pakker til innleggelse for planlagt operasjon . Har sett masse rart i disse bagasjene , masse klær, lesestoff er greit nok å ha,men veldig mange tar ikke med innesko og bruker bare ekle blå plastovertrekk på beina , og går dem I " lekre " sykehustøy og truser , mens alle de fine klær ligger ubrukt i kofferten .. Rar tenkemåte .
holaho Skrevet 31. mai 2012 #14 Skrevet 31. mai 2012 Jeg er 39 uker og har pakket litt... Vet ca hvor ting er, men jeg trenger litt tid for å finne alt om det skulle skje noe nå... Burde absolutt få orden på den nå! Gjør det i morgen :-)
Augustspire<3 Skrevet 31. mai 2012 #15 Skrevet 31. mai 2012 Sist endte jeg plutselig på føden i uke 32... Så jeg kommer nok til å pakke litt rundt den tiden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå