Gå til innhold

Har tenkt endel på et jentenavn de siste dagene, men..

Anbefalte innlegg

..så viser det seg at det kanskje ikke er et navn?? :o

Navnet er Frikke, og jeg synes det er særegent, sterkt, tøft og nydelig.

I tillegg står det godt til navnene til mine to andre barn :)

Så går jeg inn på SSB for å se hvor mange som heter det her i Norge og får svaret;

"Det er 3, 2, 1 eller 0 kvinner som har Frikke som første fornavn."

Noen her som har hørt navnet før?

Hva synes dere om navnet? ;)

Fortsetter under...

Aldri hørt det navnet før. Men hva Med Rikke. Det er ett flott jentenavn som kanskje står i stil med de to andre dine ;)

Hvis ikke er det lov å velge ett navn ingen andre har også da. Synes det er ett stilig navn du har "funnet" på :)

Lykke til med navnvalget :)

Frikke er friskt og morsomt. - men vær forberedt på reaksjoner fra den eldre generasjonen.

Jeg synes det minner litt om en del norøne navn som Frei og Isfrid.

Jeg ser ikke noe problem om der ønsker å bruke det. Enkelt å si og stave og skjønne.

Tommel opp.

Annonse

Takk for interessante svar, dere :D

Sambo syntes ikke navnet var fint i det hele tatt, var ikke litt på gli engang, så det spørs nok om det blir det.

Men ja, kan nok hende jeg har hørt det i forbindelse med et kallenavn på Fredrikke..

Eller så er jeg bare veldig innovativ ;)

Tenkte nok også på Fredrikke og synes det passer bedre som kallenavn for det. Frikke var kult, men på en måte som passer bedre for tegneseriefigurer e.l. føler jeg, "Frekke Frikke" kunne fort vært en serie a la Ville Vilde, Elleville Elfrid etc:p Synes også det kan høres ut som man sier "Koffor ikke?" veldig fort..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...