Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på rugedag åtte etter fryseforsøk ved cfc. Styrer på i symptomjakten nå og lurer på om det er noen som befinner seg i noenlunde samme båt?

Jeg er så heldig å ha en liten sønn på snart to år, unnfanget ved cfc. Nå er jeg superlativer for søsken! :) Jeg var aktiv her inne da jeg jobbet med å få sønnen min. Nå var det hyggelig å se at det fortsatt står til liv her! Klemmer til alle prøvere og tenkere og gravide

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså; nå er jeg superklar (haha, Ipadens rettesystem..) for søsken :)

Skrevet

Hei Storkemor!

Jeg er på rugedag 10 i dag og er overklar for at det skal være min tur ;) Har testdag på lørdag, men denne gangen klarer jeg ikke å vente så lenge før jeg tar hjemmetester.

Angående symptomer så syns jeg det er helt håpløst.. alt jeg kjenner kan like gjerne være PMS. Har aldri vært gravid før så jeg kjenner ikke kroppen min på den måten dersom jeg skulle være Så heldig å sitte med gullegget denne gangen.

Har du vært gjennom flere forsøk til nå i søskenforsøket? Tvi tvi for at det skal lykkes nå :D

:)

Skrevet

Hei veivalg!

Så herlig, da ligger vi jo veldig likt! Jeg har testdag på tirsdag....huh.. Dette er jo råspennende..

Jeg hadde ferskforsøk for to sykluser siden, ble gravid, men abortere veldig tidlig. Sønnen min satt på første ivf, så jeg har jo veldig tro på denne metoden da :) Nå ruger jeg på to fryseegg og har mange graviditetssymptomer, men usikker, usikker....

Når tester du? Jeg har vært gravid tre ganger og alltid testet positivt på dag ti :) Men dette kan jo variere så voldsomt.

Hvordan er din vei fram vært til nå?

Tvi tvi tvi for deg!!! :)

Skrevet

Heisann!

Jeg har hatt 3 inseminasjoner i 2010 og 3 i 2011 (hadde et forhold innimellom der). Valgte å gå over på IVF for å forbedre mine sjanser. Måtte refinansiere for å klare dette, men nå satser jeg alt. Kjøpte 3-pakke hos Triangelen i DK. Hadde mitt første IVF-forsøk i mars med langt regime. Det var tøft å bli nedregulert og jeg ble faktisk ganske deprimert. Måtte gå på det ganske lenge og på slutten med dobbel dose før de gav klarsignal til å starte med Gonal-F. Følte at depresjonen begynte å slippe taket omtrent etter første sprøytestikk, hehe. Det var en tøff opplevelse å gå gjennom et slikt forsøk syns jeg. Hadde ca 10 legetimer for å skanne folikler og livmor underveis.

Når det endelig var klart for uttak så fikk jeg to fine egg satt tilbake og fem på frys (totalt 13 ut og 9 befruktet). Dette er derfor mitt første fryseforsøk der jeg ruger på to gullegg :) Nå har jeg to egg igjen i frysen og håper at det kan bli til et søskenforsøk ;) Er jo lov å håpe..

I dette forsøket har jeg kun brukt Pregnyl for eggløsning. Deretter har jeg brukt Pregnyl som HCG-støtte på egginnsett-dagen og på rugedag 4 (kun dose på 2500IE). Dermed er det kun 6 dager siden siste dosen og jeg er derfor ikke sikker på om dette er ute av kroppen ennå. Tok en strimmeltest i morges og der er en svak, rosa strek. Som du skjønner så har jeg bena godt plantet på jorden og tør ikke å tolke det som positivt ennå.

Har masse symptomer som startet bare dager etter innsett (mensmurringer, en slags iling i livmor, stikking i sidene, ømme brystvorter, trøtt, oppblåst), men føler jeg blir litt tullete av å kjenne så godt etter selv om det er vanskelig å la det være.

Krysser fingre for oss begge :D

Skrevet

Oj, oj, oj, svak test - dette er nervepirrende.... Men skjønner veldig godt at du prøver å holde deg nøktern. Medisiner kan jo påvirke, og jeg hadde vel en såkalt kjemisk graviditet nå sist, så I know... Men herlighet, det er jo bedre enn blendahvitt!! Har du testa noe mer?

Jeg har hatt enn sånn litt urolig dag, ble plutselig veeeeldig bekymret for at jeg må ha flere forsøk, litt akutt sliten av det liksom. Syntes plutselig ømheten i puppene forsvant helt og ble generelt negativ. Nå er jeg litt mer positiv, hehe, her svinger det :) Jeg er på hyttetur med lille supersnuppen min og mormor og morfar, og de vet ikke om søskenforsøket, så det blir litt mye å gå og tenke på for seg sjøl liksom. Men går det også :)

Det er jammen ganske forskjellige måter disse fryseforsøkene blir gjort på. Jeg går på Progynova og Crinone, ikke noe hcg-støtte. Men vi satser på at det går veien for oss begge!!!

By the way - som du kan glede deg til å bli mamma.... Det er magisk. 100 prosent vidunderlig. Jeg elsker det.

Hvordan har du det i dag?

:)

Skrevet

Hei Storkemor :)

Tok en test i morges også, og der er en svak, svak strek. Er på rugedag 12, men er egentlig ganske redd for at det er den Pregnylen som sitter i ennå.

Mine symptomer føles som at mensen er på vei hele tiden, så jeg håper jo selvsagt det er det motsatte :/

Det er helt fælt å vente på dommen. Gleder meg stort til den dagen jeg får bli mamma :)

Kan tenke meg det ikke er så lett å være på hyttetur og ikke si noen ting om forsøket ditt. Som du sier så blir det mange tanker man må ha for seg selv, huff.. Håper det går bra med deg :)

Har du tatt noen tester ennå?

Skrevet

Hei igjen Veivalg!

Hvordan går det? Har du testet noe mer?

Jeg er ganske sikker på at det ikke har gått bra med mine to fryseegg... Huff, er lei meg rett og slett. Tok en test i går kveld og var faktisk ganske sikker på at jeg var gravid. Men jeg hadde nok bare blitt lurt av Progynovaen... Det var dag 10 inkl. innsettingsdagen i går, så jo, tidlig er det jo, men jeg føler meg ganske sikker på at det ikke har gått. ÆSJ!!!

Nå håper jeg veldig på deg da! Har testen blitt noe sterkere? Krysser, krysser!!

Jeg tester igjen i morgen tidlig, dag 12 da. Har jo lest alt dette om at fryseegg kan ligge i dvale og dermed gi hcg-utslag litt senere, men jeg har ikke sÆrlig håp gitt..

Skrevet

Heisann!

Jeg er ganske sikker på at det ikke har gått her heller desverre. Har vært en litt lei dag. Tungt å mest sannsynlig innse at jeg må gjennom en runde til. Testen i dag var så godt som usynlig strek så er jo heller blitt svakere ja.. føkk :/

Tok blodprøve i dag, men i følge laboranten tok det ca 1 uke for å få svar..??? Det skjønner jeg ikke helt. Greit at de må sende den inn til sykehuset, men 1 uke for å få svar på en HCG-prøve? Har uansett bestemt meg for å vente til tirsdag med flere tester dersom jeg ikke har fått mensen til dess.

Jeg håper virkelig at dette gjelder både for meg og deg.. at eggene bare har lagt litt i dvale :D

Har du hatt ett fersk-forsøk og dette fryseforsøket så langt i søskenforsøket? Og får jeg spørre hvor gammel du er? Selv fyller jeg 38 i år og har aldri vært gravid. Håper så inderlig jeg snart får oppleve det.

Skrevet

Hei,

æsj..svakere test var jo ikke det vi ville ha!! Jeg krysser alt jeg har for deg fortsatt - det er håp i hengende snøre!

Høres kjemperart ut med en ukes prøvesvar! Jeg tok på Fürst nå sist og fikk svar på dagen. Har aldri trengt å vente mer enn en dag. Hvor tok du? Hos fastlegen?

Jeg fylte nettopp 37 år. Har hatt ett fersk og ett frys på søskenforsøk, ja. Satte bare inn ett egg på ferskforsøket, litt redd for tvillinger. Nå angrer jeg på at jeg ikke bare klinket til. Da Alfred ble til, satte jeg inn to ferske.

Jeg har ingen flere på frys, så jeg må i gang med ny eggmodning og hele pakka... Ikke heeelt motivert for det nå, kjenner jeg. Men jeg er gira på bare å sette i gang, vil nemlig at det ikke skal bli så stor avstand mellom dem.

Du kommer til å lykkes!! Har du kjørt akupunktur ved siden av forsøkene? Og kanskje du skulle høre med klinikken om Albyl-e og kortison hvis det blir et nytt forsøk? Jeg har ikke prøvd det, men det er mange som gjør det. Jeg kommer til å snakke med cfc om det ved neste forsøk.

Klem til deg

Skrevet

Kveldings :)

Jeg har tatt blodprøven hos Volvat, men den sendes ikke inn til analyse før mandag ettermiddag. Vet ikke hvor lenge man må vente hos egen fastlege, men de må helt sikkert sende fra seg prøven de også. Jeg tror ikke det tar en hel uke å få det svaret, men skulle likt å vite hvor man kan ta en slik prøve og få svar på dagen her i Bergen.

Har tatt akupunktur før og etter egginnsettdagen, men ikke sånn på det jevne utenom egginnsettdagen. Har du gjort det?

Albyl-e og kortison har jeg ikke lest så mye om. Er det i ferskforsøk det kanskje? Skal det være bedre enn Gonal-f? Jeg har to egg igjen i frysen så jeg håper det blir enda ett fryseforsøk før det eventuelt blir full pakke. Jeg spurte legen om såkalt embryoglue på dette forsøket, men fikk til svar at det var veldig omdiskutert og Triangelen mener det ikke har noen gevinst. Spurte også om assistert hatching dersom det var noe de kunne anbefale på mine egg, men deres statistikker sier at det ikke har effekt på fryseegg. Kan jo tenke meg at det er fordi slike egg er av god kvalitet..? Jeg kommer nok til å be klinikken om på nytt å vurdere den beste behandlingen for meg dersom jeg må gjennom nytt ferskforsøk. Kjenner jeg gruer meg til nedreguleringen allerede ;)

Klem fra meg - med håpet hengende i snøret :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...