Indigo 08-10-13 Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Dette svangerskapet tar jeg B-kompleks, i utgangspunktet fordi jeg ønsket å forlenge lutealfasen. Og nå som jeg er gravid har jeg fortsatt m B-kompleks. Det som er så fantastisk er at for første gang av totalt fire svangerskap så er jeg ikke kvalm. Kanskje litt tidlig enda, men likevel. Kjenner av og til på kvalmen, men den er ikke i nærhet av så ille som det har vært tidligere. Så til mitt spørsmål, trenger jeg å ta folat da? Eller dekker B-kompleks også folat?
tyr82 Skrevet 31. mai 2012 #2 Skrevet 31. mai 2012 Jeg kjenner ikke til B-kompleks, men les på innholdsfortegnelsen. Det bør stå folat (B9) 0,4mg pr tablett. Jeg går på TrioBe (b-vitaminer på resept pga lavt nivå) og de inneholdt mer enn nok folat.
Novembernurkimagen<3 Skrevet 31. mai 2012 #4 Skrevet 31. mai 2012 Det er folat i b-kompleks, men mindre enn anbefalt dose ved graviditet tror jeg. At hørt fete som sier at b-vitaminer hjelper mot kvalmen
camosilla Skrevet 31. mai 2012 #5 Skrevet 31. mai 2012 Si det på jobben, det har jeg gjort hver gang, og sjefen og de andre jeg jobber nermest er veldig glade for å hvite hva som skjer. Nå har det gått galt to ganger også (to aborter) og da skjønner de hvordan jeg har det også...
*Novemberprinsesse2013* Skrevet 5. juni 2012 #6 Skrevet 5. juni 2012 Ifølge felleskatalogen skal ikke triobe brukes som folat tilskudd ved graviditet... Ville sjekket dette med legen om jeg var deg:-)
tyr82 Skrevet 5. juni 2012 #7 Skrevet 5. juni 2012 Ifølge felleskatalogen skal ikke triobe brukes som folat tilskudd ved graviditet... Ville sjekket dette med legen om jeg var deg:-) Jeg bruker det ikke som folattilskudd ved graviditet, men jeg går på det fast fordi jeg har lave verdier av b12 og b6. Legen sa at jeg skulle fortsette på de, og at jeg ikke trengte å ta ekstra folat-tilskudd ved siden av siden de inneholder nok
pusseluskan Skrevet 5. juni 2012 #8 Skrevet 5. juni 2012 Jeg bruker folsyre 0,4mg og omega 3. Det har jeg gjort de 2 andre graviditetene også. Mye rart å få kjøpt,det er nok mange legemiddelfirmaer og andre som gjerne vil sko seg på oss gravide. Folsyre er vel det viktigste
*Novemberprinsesse2013* Skrevet 6. juni 2012 #9 Skrevet 6. juni 2012 Ifølge felleskatalogen skal ikke triobe brukes som folat tilskudd ved graviditet... Ville sjekket dette med legen om jeg var deg:-) Jeg bruker det ikke som folattilskudd ved graviditet, men jeg går på det fast fordi jeg har lave verdier av b12 og b6. Legen sa at jeg skulle fortsette på de, og at jeg ikke trengte å ta ekstra folat-tilskudd ved siden av siden de inneholder nok Ååå... Skjønner:-) går på de selv på grunn av lave verdier av b 12.. Men trodde man måtte slutte ved graviditet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå