Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei dere, jeg sniker meg inn hit nå! :) Har testet positivt flere dager og er (ca) 3+5. Lykkelig etter 5pp!

Jeg har et "problem" angående jobb jeg håper dere vil hjelpe meg litt med. Jeg jobber som flyvertinne og skal fra juni jobbe i større stillingprosent enn jeg gjør nå. Jeg står helt fritt til å bestemme selv når jeg vil ut i permisjon (senest uke 12). Jeg er usikker på om jeg ønsker å jobbe eller gå rett i permisjon.

Hvis jeg tar ut permisjon med en gang vil jeg slippe å bekymre meg for å være dårlig/sliten/kvalm osv. Det kan være tunge og lange dager, og jeg aner ingenting om hvordan formen min kommer til å være. Men i og med at jeg til nå har jobbet i en lavere stillingsprosent vil jo permisjonspengene mine beregnes ut fra den lavere lønnen! Jeg skulle gjerne hatt en måned med den nye lønnen med i beregningene. Tenker også at permisjonen vil være "unødvendig" hvis jeg skule være uheldig å miste.

Vil noen skrible ned sine tanker om dette? :)

Fortsetter under...

Det kan jo være greit for deg å prøve deg litt frem. Hvis formen er bra, kan du jobbe fullt, men du må ikke slite deg ut. Mange gravide jobber jo fullt til 3 uker før permisjonen, men jeg vet ikke hvordan det å fly påvirker graviditeten..

Hvis formen tillater det, kan du jobbe til uke 12, og så ta tidlig permisjon. Men dette er det bare du som kan bestemme. Lykke til!

Det kan jo være greit for deg å prøve deg litt frem. Hvis formen er bra, kan du jobbe fullt, men du må ikke slite deg ut. Mange gravide jobber jo fullt til 3 uker før permisjonen, men jeg vet ikke hvordan det å fly påvirker graviditeten..

Hvis formen tillater det, kan du jobbe til uke 12, og så ta tidlig permisjon. Men dette er det bare du som kan bestemme. Lykke til!

Takk for svar :) ja, får nesten prøve meg litt fram... Er mest bekymret for få muligheter for hvile i løpet av en dag, mye risting og lange dager. Alt er så nytt og spennende i disse dager, så blir lit ekstra tanker rundt alt. :)

ta det opp med legen din.. om du er frisk så burde det jo gå bra.. fly er jo litt risiko men om det er 12 uker dere har som flyvertinner så vil er tro at kroppen din og babyen tåler det, om dere er friske :) går jo ann og prøve med høyere stilling og evt si det fra seg om formen bli for dårlig. men ikkje ta sorgen på forskudd :) kan hende du slipper klar noen plager :)

ta det opp med legen din.. om du er frisk så burde det jo gå bra.. fly er jo litt risiko men om det er 12 uker dere har som flyvertinner så vil er tro at kroppen din og babyen tåler det, om dere er friske :) går jo ann og prøve med høyere stilling og evt si det fra seg om formen bli for dårlig. men ikkje ta sorgen på forskudd :) kan hende du slipper klar noen plager :)

evt kan du omplasseres ? skippe fly turer og stå i skranken på fly plassen ? det kan jo vere ett alternativ :)

Godt å høre deres innspill altså! :) Jeg kunne gjerne jobbet nede på bakken eller kombinert bakkearbeid og flyving, men policyen er visst slik at jeg kan velge 100% i lufta eller å gå rett i permisjon. Skal se hvordan jeg takler det, og håpe jeg får dratt den trøtte kroppen opp fra senga på alle døgnets tider :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...