Gå til innhold

Er skuffet over fremgangen i ivf. Kanskje jeg bare er utolmodig men... sjekk dette please

Anbefalte innlegg

Gjest Løvemusene
Skrevet

Før vi blir satt i gang sier legene at jeg har veldig mange eggposer så de skal sende meg på en lav dose for å ikke overstimulere meg. Får da 100 med gonal per dag, noe som er veldig lav dose. Har nå tatt 5 sprøyter og tilbake til UL idag. Mye pes med blodprøver før kl. 9.30 og deretter vente 4 timer på UL. Her ser de de samme eggposene, ikke særlig utviklet, men bittelitt større, fortsatt lenge igjen. Nå ber de meg fortsette den lave dosen, og komme tilbake for blodprøve (før kl. 9.30 ved riksen) og deretter UL kl. 15 på fredag. Hva skjer på to dager i den lille farten her med så lav dose? De sa også jeg må belage meg på å komme tilbake til mandag og gjøre det igjen...

Gaaah... jeg har jo ikke fortalt på jobben om dette, og har seriøst gått tom for unnskyldninger til å skulke unna..... har jo hatt ferie den siste uken, og sykmelde seg rett etter ferien syns jeg ikke noe om.

Noen andre her med erfaringer rundt så lave doser som 100 om dagen? Noen som har opplevd at de har vokst veldig fort veldig plutselig? Det er jo dette de er redde for siden de ber oss komme HELE TIDEN for sjekk.

Og til sist, Mååå jeg ta den forbanna blodprøven før UL?? Noen som har prøvd å skulke unna den??T

Takk for svar, utolmodig løvemus på første ivf

Skrevet

Oida :) Kan skjønne at du synes dette ble litt mye...

Men på en annen side er det jo kjempebra at de passer såpass på deg! :) Overstimulering er ikke å gimse av, og lave doser over litt lenger tid gir ofte egg med god kvalitet :)

Så alt i alt er det nok verdt alt bryet :D

Blodprøve før UL er forresten ikke vanlig, bortsett fra ved tilfeller der det er mistanke/fare for overstimulering :)

Så det er nok bare å smøre seg med tålmodighet, selv om jeg skjønner at det blir veldig tungvindt :)

Som sagt så er ikke dette et vanlig regime, men de er bare ekstra påpasselige med deg :)

Skrevet

Fint at de passer på deg, hehe. Men skjønner at det er vanskelig å være borte fra jobben. Jeg ble overstimulert og klarte da ikke å bevege meg i det hele tatt pga smerter og måtte derfor ta ut 3 dagers sykemelding før buken var drenert. Så det kan lønne seg med hyppige kontroller ;). Uansett, lykke til!

Skrevet

Synes det er bra de passer på deg:) Overstimulering kan føre til dårlige egg, og det vil du vel ikke ha? Jeg fikk ut 22 egg på første forsøk og bare to var noenlunde bra til tilbakesetting.

Det er bedre med en lav og langsom stimulering, hvis det er risiko for overstimulering.

Når det gjelder jobben. Kan du snakke med sjefen, kanskje?

Gjest Løvemusene
Skrevet

Det ante meg det... de sa jeg hadde uvanlig mange eggposer før de satte i gang.... kalte meg veldig fruktbar...

tusen takk for svar, håper så inderlig at du har rett, håper på fine egg og ikke minst mange egg nå..

:)

Gjest Løvemusene
Skrevet

Ang. si det på jobben, vi er en veldig liten gruppe og har 5 stykker å forholde meg til, nytter ikke å bare fortelle sjefen når vi jobber så tett.... enten må jeg si det til alle eller ingen. Bare til sjefen hjelper ikke da han ikke bryr seg en dritt om jeg er tilstede eller hva jeg gjør hehe...

Men det hadde vært så fint å kunne sagt det.. men dere vet, det er intimt, flaut og mer privat får ikke en ting blitt liksom... har ikke lyst å fortelle at vi prøver en gang :(

Skrevet

jeg gikk på 150 noen som heller ikke er veldig høy dose og fikk ut 22 egg. Har visst pcos noe jeg ikkje visste før ivfen. Jeg ble overstimulert men ikke alvorlig klarte ikke å gå i en dag men gikk fort over med magevondten.

Har ikkje hørt om så mange blodprøver men de vet nok hva de gjør

Skrevet

Tror du skal være veldig glad for at de er påpasselige med deg ejg :) Jeg gikk jo på en "smell" første runden,hvor de IKKE sjekket meg hyppig!

Men andre runden,tok jeg ansvaret ved å slå i bordet,og de sjekket meg annenhver dag.Og jada,det går an at eggene plutselig popper ut! :) Skjønner du blir utålmodig,men føl deg priviligert :) Godt de passer på deg! :)

Overstimulering er ikke til å tulle med.Kan faktisk bli skikkelig syk av det! :(

Det emd blodprøver,vet jeg ikke.Er ikke i IVF karusellen enda ;)

Uansett,lykke til,og smør deg med tålmodighet :)

Skrevet

Hei!

Jeg var på første forsøk på riksen i fjor høst.

Gikk på samme dose som deg og opplevde at eggene utviklet seg altfor raskt i løpet av fire dager så jeg måtte stoppe opp og gå uten sprøyter i tre dager. Var da inne til både blodprøver og Ul hver dag en periode.Forsøket ble negativt, noe jeg bla tror skyldes den sprøytefrie perioden midt i forsøket for å få verdiene ned før eggløsningssprøyte. Vær glad for at de sjekker deg:-)

Gjest Løvemusene
Skrevet

Tusen takk..... finner vel på noen dumme unnskyldninger til å stikke tidlig fra jobb omtrent hver dag neste uke, huff :P

Får håpe at vi få mange gode egg tilbake for strevet :)

Skrevet

Riksen tar alltid blodprøve før ultralyd. (iallefall gjorde de det da jeg var der). Da måles østradiolverdien. Verdien på denne sammen med antall eggposer sier noe om faren for overstimulering.

Ved mitt første forsøk i det private ble jeg forberedt på at forsøket kunne bli avbrutt fordi jeg hadde veldig mange eggposer. Siden østradiolverdien var fin, ble det forsøk likevel. Ved det forsøket hadde jeg iallefall 3 kontroller før uttak. Jeg har ikke pcos, men medisinene virket plutselig som dynamitt på eggstokkene :)

Vær glad for at de passer godt på deg- lykke til :)

Gjest Løvemusene
Skrevet

Når jeg leser alt dette er jeg veldig glad for at de passer på meg. Da blir det ny blodprøve og UL i morgen, håper de ser fremgang på eggene mine..... :)

Tusen takk for svar alle sammen. Virker som jeg har kommet til rette legene på Riksen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...