tre håpefulle Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Jeg var hos legen i dag, og vesla i magen ligger i tverrleie, noe hun også gjorde da jeg var på ultralyd i uke 24. Noen som har erfaring med dette, og hvor sannsynlig det er for at hun kommer til å snu seg til rette??
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 Min første lå i tverrleie lenge, men snudde seg, dog til seteleie, så ble akutt keisersnitt da de ikke fant ut at det var seteleie før fødselen var i gang.
M+M Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 Her lå også babyen i tverrleie i uke 32,men snudde seg med hode ned ca ei uke senere. Fikk bekreftet at hode var ned ved kontrollen i uke 36. Ordner seg nok skal du se.
Martha Elisabeth Skrevet 31. mai 2012 #4 Skrevet 31. mai 2012 Erfaring ja...alle mine 3 har ligget i tverrleie, og alle har endt i ks..Første mann lå jeg hele natten, men han snudde seg ikke og det endte i snitt. Med nr. 2 var jeg inne på sykehuset tre ganger før fødsel for å snu han, men straks jeg reiste meg opp fra benken, snudde gutten seg på tvers...Igjen, jeg prøvde fødsel, men endte opp med hastesnitt...Med nr. 3 i tverrleie måtte jeg innse (brukte en stund;) at mine barn liker seg best på tvers og at ks er det beste valget for meg:) Nå derimot, etter tre gutter, kommer jenta og hun ligger i HODELEIE hihi, så nå kan jeg i praksis avslutte med vanlig fødsel..men! Velger ks..det er det jeg føler meg tryggest med:) Uansett, var jeg deg ville jeg ha belaget meg på at det kan ende i ks..kan jeg spørre deg og høgde og fasong?
tre håpefulle Skrevet 31. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 31. mai 2012 Erfaring ja...alle mine 3 har ligget i tverrleie, og alle har endt i ks..Første mann lå jeg hele natten, men han snudde seg ikke og det endte i snitt. Med nr. 2 var jeg inne på sykehuset tre ganger før fødsel for å snu han, men straks jeg reiste meg opp fra benken, snudde gutten seg på tvers...Igjen, jeg prøvde fødsel, men endte opp med hastesnitt...Med nr. 3 i tverrleie måtte jeg innse (brukte en stund;) at mine barn liker seg best på tvers og at ks er det beste valget for meg:) Nå derimot, etter tre gutter, kommer jenta og hun ligger i HODELEIE hihi, så nå kan jeg i praksis avslutte med vanlig fødsel..men! Velger ks..det er det jeg føler meg tryggest med:) Uansett, var jeg deg ville jeg ha belaget meg på at det kan ende i ks..kan jeg spørre deg og høgde og fasong? Jeg trodde at om en hadde to KS bak seg, så får en ikke lov å føde normalt.. Eller der det slutt på den regelen?? Jeg er ei lita jente. 158cm fra strømpelesten, fassong?? Ehm.. vet ikke helt.. Timeglass-aktigt.. Smaler vel litt inn om midjen, og brede hofter.. =) Har to barn fra før. Begge lå i hodeleie før uke 30, så det er kun denne jenta som ikke har lagt seg til.. Jeg kjenner nå tydelig hodet oppover og spark nede, så frykter hun skal plante rumpa si godt ned i bekkenet i stedenfor å snu seg.... :/
Martha Elisabeth Skrevet 1. juni 2012 #6 Skrevet 1. juni 2012 Erfaring ja...alle mine 3 har ligget i tverrleie, og alle har endt i ks..Første mann lå jeg hele natten, men han snudde seg ikke og det endte i snitt. Med nr. 2 var jeg inne på sykehuset tre ganger før fødsel for å snu han, men straks jeg reiste meg opp fra benken, snudde gutten seg på tvers...Igjen, jeg prøvde fødsel, men endte opp med hastesnitt...Med nr. 3 i tverrleie måtte jeg innse (brukte en stund;) at mine barn liker seg best på tvers og at ks er det beste valget for meg:) Nå derimot, etter tre gutter, kommer jenta og hun ligger i HODELEIE hihi, så nå kan jeg i praksis avslutte med vanlig fødsel..men! Velger ks..det er det jeg føler meg tryggest med:) Uansett, var jeg deg ville jeg ha belaget meg på at det kan ende i ks..kan jeg spørre deg og høgde og fasong? Jeg trodde at om en hadde to KS bak seg, så får en ikke lov å føde normalt.. Eller der det slutt på den regelen?? Jeg er ei lita jente. 158cm fra strømpelesten, fassong?? Ehm.. vet ikke helt.. Timeglass-aktigt.. Smaler vel litt inn om midjen, og brede hofter.. =) Har to barn fra før. Begge lå i hodeleie før uke 30, så det er kun denne jenta som ikke har lagt seg til.. Jeg kjenner nå tydelig hodet oppover og spark nede, så frykter hun skal plante rumpa si godt ned i bekkenet i stedenfor å snu seg.... :/ Er samme høyde som deg...virker som om det kan ha noe å si for hvordan babyen legger seg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå