AnitaLilja Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Skrev dette innlegget i PCOS-gruppen, men prøver her også. Hadde første IVF-forsøk nå i mai, som endte i overstimulering og kjemisk. Legen i Haugesund sa at han ikke ville prøve noe mer om dette forsøket ikke skulle gå, før jeg har fått tatt en laparoskopi for å rette på PCOS som jeg har, grunnet mange cyster og stor fare for overstimulering. Jeg veit at det vanligvis er veldig lang ventetid på laparoskopi, og har belaget meg på at jeg kanskje får den ut på nyåret, men er det noen her som veit om det at man er i forsøk gjør noen forskjell? Har så enormt vondt under menstruasjon, og eggløsning (eller noe slikt), har 3 sykehusinnleggelser pga dette bak meg, og følte at under denne blødningen jeg hadde nå så var det nesten like ille som de gangene... Begynner å bli litt motløs av å ha sånn vondt, og gruer meg litt til om hormonene jeg har proppet i meg nå fører til at jeg vil få slik hver menstruasjon fremover... Veit det her trolig oppfattes som et "det er så synd på meg, ingen har det verre enn meg i verden"-innlegg, men jeg må bare spørre. Greit å vite hva jeg må forberede meg selv og samboeren på Om noen har erfaring med dette som de vil dele med meg, så blir jeg veldig glad!
Bare meg123 Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 Her,på lokalsykehuset,tok det tre uker,før jeg fikk laparaskopi Så ikke lenge å vente.Jeg forberedte meg på laaang ventetid,og ble mektig overrasket da det gikk sånn *knips* Lykke til.
AnitaLilja Skrevet 30. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2012 ÅÅÅh, det hadde vært fantastisk flott om det hadde gÅtt sÅ kort tid!! Dem begynte jo Å diskutere allerede i fjor mai da jeg var innlagt at jeg burde fÅ tatt en laparoskopi, sÅ ser for meg at ventetida er laaaaang her, ser som sagt for meg at jeg skal fÅ den pÅ nyÅret... En fantastisk sjel her inne minte meg pÅ at det er fritt sykehusvalg da, sÅ kan jo være jeg kan fÅ det en annen plass, men det gjenstÅr nÅ Å se etter at legen har sendt henvisningen! Tusen takk!
Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡ Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 I haugesund fikk eg time berre 4 uker etter henvisninger ble sendt mens Stavanger sykehus brukte øve 1år før eg fikk time.
AnitaLilja Skrevet 30. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2012 I haugesund fikk eg time berre 4 uker etter henvisninger ble sendt mens Stavanger sykehus brukte øve 1år før eg fikk time. Kan jeg spørre hvem som henviste deg? Er visst legen i Haugesund (hvor vi har forsøkene) som må sende henvisningen, og jeg tenkte på om det kanskje ville gå litt fortere om jeg hadde som alternativ å ta det der...? Her i ålesund veit jeg at det ihvertfall har vært veldig lang ventetid tidligere...
Yasmin ♡hvor.e.du.lille.spire♡ Skrevet 31. mai 2012 #6 Skrevet 31. mai 2012 Va legen i Haugesund så henviste meg:)
Poteta Skrevet 31. mai 2012 #7 Skrevet 31. mai 2012 Jeg hadde lapraskopi i høst. Samme opplegget. Skullle fjærne cyste. Gikk inn på fritt sykehusvalg og valgte Lillehammer sykehus. 5 uker tok det før jeg lå på operasjonsbordet.
Ulykkesfuglen=lykke aug-11 Skrevet 31. mai 2012 #8 Skrevet 31. mai 2012 Vi hører til ullevål og den gangen var det litt ventetid. Ringte endel ganger til inntakskontoret og spurte om de hadde noen avbestilte timer. Kom inn sikkert 1mnd tidligere pga at jeg fikk en avbestilt time.mså det lønner seg å mase litt;0)
AnitaLilja Skrevet 31. mai 2012 Forfatter #9 Skrevet 31. mai 2012 Tusen takk damer!! Dere gir meg håp nå i en litt hard periode. Ringte til Haugesund i dag og spurte om legen kunne få med i henvisninga at jeg er ganske plaget med smerter, for veit ikke om jeg orker det her i lengden. Er ferdig med blødningen for noen dager siden, men våkner fremdeles med smerter lignende menssmerter på sitt verste, og tenker det skal bli tungt å gå sånn periodevis i flere måneder... Krysser fingrene for at det ikke tar så innmari mange ukene før jeg får gjort det her, nå veit jeg ihvertfall at jeg har flere muligheter! TUSEN TAKK!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå