Gå til innhold

Er det vanlig dette her? Blåmerke etter blodprøve på armen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut som det har samlet seg blod under huden rundt stikksåret nå. Kaller det for blåmerke, for vet ikke ellers hva jeg skal kalle det. Og det har gjort vondt i området siden kl. 9 i dag morges. Når genser eller noe kommer borti det, gjør det skikkelig vondt.

Hun som tok blodprøven teipet som vanlig en bomull over som jeg trykket ned med fingeren. Men da jeg skulle betale på automat, blødde det gjennom bomullen på et blunk og begynte å renne nedover armen.

Det er vel ikke vanlig at det skal skje? For dette er første gangen jeg har opplevd å ha blødd så mye etter en blodprøve.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

joda, det er fort gjort :) Ikke uvanlig...

Skrevet (endret)

Joda, ikke uvanlig dette :)

Noen ganger blør det litt ekstra under huden og det kan være litt ømt. Men ikke noe farlig :)

Endret av hønemortil1
Skrevet

Veldig vanlig og ikke noe å bekymre seg for.

Skrevet

Jeg var innlagt på sykehuset med Hyperemesis nå, og da jeg fikk dra hjem så jeg nesten mishandlet ut.

Blodprøver og flere IV-innganger som er blitt til digra blågrønne merker på hender og armer.

Skrevet

Tenkte ikke at det var noe farlig dette her, men uvanlig. Har tatt blodprøve jevnlig gjennom årene, men første gangen at jeg opplever at det gjør vondt flere timer etter + at blør mye etter å ha lagt press på det.

Hi

Skrevet

[quote name=Nordhagenjentene :)' timestamp='1338382635' post='144272830]

Jeg var innlagt på sykehuset med Hyperemesis nå, og da jeg fikk dra hjem så jeg nesten mishandlet ut.

Blodprøver og flere IV-innganger som er blitt til digra blågrønne merker på hender og armer.

Huff...høres vondt ut :/ Håper det går bra med deg :)

HI

Skrevet

Dersom du presser en finger på stikkstedet rett etter nålen er dratt ut, så blir det lite eller ingen blåmerker :)

Du har nok ikke fått helt nok press på stikkstedet rett etter.

Det som skjer, er at når man tar blodprøve, så stikkes det hull på en større vene(blodåre). Dersom det ikke legges press på den åren på stikkstedet etter at nålen fjernes, så blør det litt fra det hullet i åren. Og dette blodet samler seg under huden din, og viser som et blåmerke rundt stikkstedet.

Dette er ganske så vanlig, og ikke farlig :)

Skrevet

Heeelt vanlig. Jeg tar blodprøve 3 ganger daglig, og har gjort det den siste måneden. Du hadde blitt skremt om d så hvordan armen min ser ut :/ :)

Er forresten innlagt på 17 dagen på sykehuset og under behandling for massiv blodpropp.

Skrevet

Ja, det er nå litt anderledes å ta blodprøve en gang enn flere ganger om dagen ;)

Men jeg gjorde det som du #8 skrev. Etter at jeg fikk bomull på armen, la jeg to fingrer og presset på mens jeg sto og ventet på at folk skulle bli ferdig ved betalingsautomaten. Det var litt kø så jeg fikk holdt det en liten stund.

Jeg vet at det ikke er farlig :) Bare uvanlig at det skal gjøre vondt flere timer etterpå bare :)

HI

Skrevet

Jeg fikk blåmerke fra første stikk jeg, som siste stikk jeg..

Skrevet

Jeg pleier ikke å få blåmerke etter en blodprøve. Har stoffskifte, så tar blodprøve hver 4. mnd for å sjekke stoffskiftet. Og hun som jobber på legekontoret her, er kjempe flink. Det eneste jeg kjenner er stikket, så ikke mer. Og som sagt så får jeg ikke blåmerke heller. Bare en liten rød prikk der hun stakk inn nålen. Og ikke trenger jeg å presse så mye på stikket heller før det slutter å blø. Og ikke gjør det vondt i armen etterpå heller :) Så er ikke redd for å ta blodprøve mer.

Skrevet

Jeg blir alltid blå fra stikkstedet og ned til håndleddet. Lillejenta mi tok blodprøver her om dagen, og hun fikk et lite blåmerke på stikkstedet, men små prikker med bloduttredelse helt ned til håndleddet. Tror det meste er vanlig.

Skrevet

Jeg blir alltid blå fra stikkstedet og ned til håndleddet. Lillejenta mi tok blodprøver her om dagen, og hun fikk et lite blåmerke på stikkstedet, men små prikker med bloduttredelse helt ned til håndleddet. Tror det meste er vanlig.

Shit...høres litt ekstrem ut...selv om det kanskje ikke er det...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...