aragon Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Har ei lite frøken som vi sliter med å få inn noe rutiner på ift søvn på dagtid. Med første man gikk det litt lettere med å komme inn i faste rutiner. Hun har som regel mange powernaps i løpet av dagen. Er vi ute og triller kan hun sove lenger, men er jo ikke hver dag man kan trille flere timer! Hun er som regel våken 1,5 - 2t mellom hver søvnperiode. Spiser ca 2 hver time(MME 100ml) Hvordan sover deres rundt 3mnd gamle babyer på dagen?
ST91 Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 (endret) Har en liten prins og han får mat mellom 7 og 9 om morningen(150ml) så er han stort sett våken til 10-11 kommer litt an på når dagen startet. Da får han mat igjen (150ml) før han sovner. Går jeg tur sover han gjerne 3timer +/-. Men er jo ikke alltid vi går trilleturer ute og da varierer det veldig. Slik som i dag sov han ca 1 time fra 11-12 når vi var og handlet også var han våken til kl 14.30. Og nå ligger han i sengen sin og sover. Ser for meg at han våkner fire halv fem og skal ha mat igjen og blir våken til han sovner igjen. (Men på kvelden varierer det veldig hvor mye han sover og spiser. ) Men han sovner alltid i ni tiden på kvelden og våkner for å få kvelden siste måltid i elvetiden slik at han er lagt til kl. tolv og da sover han hele natten. Han spiser foresten ca hver 3 time og da er det 150 ml. Noen ganger mer og noen ganger mindre. Har prøvd å holde på soverutinen at han skal sove mellom 10 og 11 på formidagen. Det syns jeg er utrolig grei tid og det passer for oss begge og at han er i seng til kl.00 om kvelden. Legger han somregel før (ca kl.21) men han våkner, eller jeg vekker han igjen kl. 23 og gir han mat. For da sover han hele natten og det er utrolig deilig. Endret 30. mai 2012 av ST91
Håperhåper :) Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 Jenta mi begynte å få en slags rutine, men så ble den ødelagt av den ekstreme varmen som kom den siste uka, og nå sliter jeg veldig med å få henne til å sove på dagtid i det hele tatt! Vi står opp mellom halv 8 og halv 9 om morgenen. Da får hun pupp. Så leker vi til i 10-tiden og da begynner hun å bli skikkelig trøtt. For å få henne til å sove da må jeg gå tur med vogna. Før kunne hun sove 2-3 timer i vogna, men nå våkner hun i det øyeblikket vogna står stille, så den første luren blir som regel maks en time. Neste lur blir i 12-13 tiden, og denne luren blir også maks en time selv om jeg ser at hun burde ha sovet lengre. Resten av dagen tar hun korte powernaps hvis jeg får henne til å sove, størst sjanse for dette er hvis jeg legger henne i sofaen og sitter ved siden av henne til hun sovner. Hun får kveldsmat ca 18.30 og vi legger henne i sengen hennes kl. 19, da sovner hun lett og sover til ca. 23.30. Hun spiser en del i løpet av natten, men sover godt innimellom måltidene. Er fornøyd med nattrutinen, men skulle virkelig ønske vi klarte å få til bedre lurer på dagen, og at hun klarte å sove uten at jeg måtte trille rundt på henne hele tiden...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå