Gå til innhold

Hvor gammel var du når du kjøpte din første bolig? Hvor mye kosta den og hvor mye hadde du i egenkapital?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger å få inn i hue mitt at det er mange som ikke har råd til å kjøpe bolig i begynnelsen av 20 årene..=p

Skrevet

Vi kjøpte under finanskrisen i 2009. Var da 20 begge to. Gav 1,3 mill. Of hadde ingen egenkapital. Men etter de nye reglene kom og de ble strengere på å gi ut lån til førstegangseiere så hadde vi nok ikke fått!

Skrevet

Trenger å få inn i hue mitt at det er mange som ikke har råd til å kjøpe bolig i begynnelsen av 20 årene..=p

jeg var 20 år. kjøpte enebolig til 1 mil sammen med min mann,.

hadde 10% egenkapital spart opp,...

Skrevet

var 21, koste 1.025.000. Hadde 400.000 i egenkapital.

Skrevet

Kjøpte leilighet i 2006 for 1,2 mill. Da var jeg 22 år.

Skrevet

22... 2.150.000.

Skrevet

Kjøpte leilighet i 2006 for 1,2 mill. Da var jeg 22 år.

Ingen egenkapital forresten, førstehjemslån med 100%.

Skrevet

Jeg og mannen var 20, leiligheten kostet 2,1 mill og hadde 500.000 i egenkapital (arv).

Skrevet

Jeg var 19, kjøpte hus med mannen min som da var 20, for 2.250 mill. Hadde ingenting spart. ;)

Skrevet

Det er vel 11 år siden nå. Var 20 år, hadde ingen egenkaptial, men fikk kommunalt lån. Boligen kostet da 750 000 kr og var en selveid leilighet på ca 70-80 kvadrat.

Skrevet

Kjøpte leilighet da jeg var 18. Fikk god hjelp av foreldrene mine som tok opp lån for meg, men jeg betalte dem tilbake hver mnd. Leiligheta kostet 1,8 mill og jeg hadde 160.000 som jeg hadde spart opp.

Skrevet

Var 25, nettopp ferdig med studiene. Leilighet på StHanshaugen som den gangen kostet 1,6 mill. Hadde ingen egenkapital.

Skrevet

Jeg var 22 år da jeg og mannen kjøpte hus. Lånte tilsammen 1,2. Huset kostet 670 og resten gikk til oppussing. Hadde ikke egenkapital.

Skrevet

#13 igjen....

Jeg var 22 for 10 år siden. Var kanskje andre regler da enn det er nå i forhold til lån. Så det blir nok feil å sammenligne nå og da.

Har følelsen av at det ikke er så lett for de som er i begynnelsen av 20årene nå å komme inn på boligmarkedet som det var for noen år siden.

Skrevet

Jeg var 25. Kjøpte med samboer. Selveier på 100 kvm til 1.360.000,- i 2003.

Hadde 10 % + omkostninger selv.

Fikk BSU lån på 90%.

Skrevet

Kjøpte da jeg var 20. Null i egenkapital. Fikk lån hos husbanken. Samboern min har en øyesykdom som gjør at vi må ha mulighet til og ha alt på et plan, samt mulighet for og gjøre noe med lysforhold og mulighet for og gjøre noe med boligen når han blir blind. Slik fikk vi lån hos Husbanken.

Gjest Kira med en av hver
Skrevet

Jeg var 29 år da jeg kjøpte mitt første hus (bodde i mannen min sin leilighet før det).

Huset kostet 3,4 mill (2007), og hadde ca 1,5 mill i egenkapital

Skrevet

Er snart 29 og leier enda..

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

21 år, 200 000 egenkapital. Kostet 2,5 mill.

Skrevet

24år, null egenkapitall. 1,72mill kosta herligheta.

Har bodd her i 2år nå å stortrives. Bor også i et området der boligprisene har hoppet godt de siste åra, så vi kommer forhåpentligvis godt ut av det når vi selger =)

Skrevet

25 år, mannen var 29, første bolig for oss begge.

Huset var ganske gammelt og slitent, kostet 900.000,-

Vi hadde ca 50.000,- i egenkapital, lånte 900.000,- med svigerfar som kausjonist så vi hadde noe å pusse opp med.

Fikk ny takst etter to år og kunne slette svigerfar som kausjonist. Solgte etter 4 år med 500.000,- i fortjeneste.

Kjøpte en annen enebolig for 1.9 mill og lånte igjen hele beløpet og pusset opp for egenkapitalen. Har senere lånt opp og bygd på huset.

Huset har nå en verdi på 3,5 mill og vi har 2,2 mill i gjeld, nå er jeg 38 år og mannen 42.

Skrevet

Jeg var 29, kjøpte hus sammen med sambo for 2,3 mill. Hadde 20% egenkapital, tok 60% "vanlig" lån og 20% førstehjemslån. Sambo eide leilighet fra før som vi solgte først da, så fikk jeg forskudd på lån fra familie til min egenkapital.

Skrevet

Jeg var 27, det kostet 870 000, hadde 700 000 i ek, men tok opp 300 000 i lån på boligen. Kjøpte bil og møbler og slikt også. Jeg var heldig å arve penger.

Skrevet

Jeg er tretti, og ferdig utdannet i år. Kjøper nok hus på slutten av året sammen med samboer. Jeg har 150 000,- i egenkapital og han har ca. det samme. Regner med boligen vil koste i overkant av 3 000 000,-

Skrevet

Jeg var 20, hadde 250000 i egenkapital. Leiligheten kostet 1,150 000 :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...