miepia30 Skrevet 30. mai 2012 #1 Skrevet 30. mai 2012 Vi forsøker nattavvenning i disse dager. Snuppa er 8 mnd. Hun er slank og småspist og det har vært fri tilgang på pupp dag og natt. Vi fikk også beskjed om å vekke henne på natt for å lure inn ett måltid til ettersom hun var tynn. Jeg tenkte at jeg skulle beholde nattpuppen inntil hun spiste 3 fulle måltider, men det er vi ikke i nærheten av ennå. Derfor snur vi nå på det og tenker at dersom hun ikke spiser på natt vil hun være sulten og spise bedre på dagen. Hun flyttet inn på nytt rom i samme slengen fordi pappan og Snuppa vekker hverandre. Naive meg tenkte at det ville ta 3 dager og vips ferdig. Dengang ei.... Er nå gjennom 5 netter uten nattpupp og det blir minimalt m Søvn på oss alle. Hun våkner minst 2 ganger pr natt og hyler da i 1.5 time. Pappan trøster og trøster, gir Smokk og tilbyr vann. Men hun roer seg ikke før hun har vært våken leeeenge. Da var det enklere å gi pupp i 5 min og så sovna hun tvert. Men føler ikke vi kan gi oss nå? Kan dere dele erfaringer please?
Leelo Skrevet 30. mai 2012 #2 Skrevet 30. mai 2012 Vil bare si at vi og har prøvd, men at hun våkner ofte...så her er det fortsatt nattamming 2 ganger om natten. Inne på ammehjelpen står det også om oppvåkninger pga separasjonsangst, tenner, utviklingssprang mm i 7-9 mnd alder. Håper det går seg til, men husk at det ikke er noen skam å ta en pause og heller prøve igjen om en stund.
Babyønske �� Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 Skjønner tankegangen din med å slutte å amme på natten for å bedre matlyst på dagen, men det blir jo en overgangsfase og hun vil naturlig nok være sulten på natta før hun får opp matmengden på dagen. Men når dere er kommet til så mange netter uten blir det å begynne på scratch hvis dere gir pupp igjen. Spiser hun nok til kvelds? Tar hun flaske slik at hun evt kan får mme/velling før hun legger seg?
ozbaby Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Vi har prøvd, men det gikk ikke så bra med oss heller. Vi er midt i separasjonsangstfasen og nye tenner. Så det er fortsatt pupp 2-3 ganger per natt, og samsoving deler av natten. Prøver igjen rundt 9mnds alder.
miepia30 Skrevet 30. mai 2012 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2012 Har liksom ikke lyst å gi opp nå heller for da var de nettene med gråt og lite søvn helt forgjeves. Takk for tips om velling, prøvde det i kveld for første gang og ho drakk 140 ml! Kveldsgrøt først, og så ville ho ikke ha kveldspuppen (sukk, den er så kos), men så drakk ho altså velling.
♥ Min engel ♥ Skrevet 31. mai 2012 #6 Skrevet 31. mai 2012 (endret) Vår første nattavenning tok kun to dager og var gjort på null stress. Men så ble snuppa syk og nektet å spise, så da ble det full pupp hele dagen og natten igjen. Når hun da ble frisk måtte jeg jo nattavenne henne en gang til og det var lettere sagt en gjort. Tok vel ca en uke, og fremdeles kan hun våkne på natten og tro at hun får mat. Men roer seg kjapt med litt kos, og smokk. Vann tilbyr jeg kun som siste utvei. Men altså det er håp, man må bare holde ut. Men blir det for mye så ville jeg gjort som leelo sier å avente litt, så kanskje det blir lettere neste gang etter en liten pause En ting til, her gikk det veldig bra at det var jeg som nattavente. Da fikk hun kosen og trøsten av mammaen men ikke puppen. Kan jo være verdt å prøve? Endret 31. mai 2012 av ♥ Min engel ♥
Tosta <3 Skrevet 1. juni 2012 #7 Skrevet 1. juni 2012 Godt å se at det er flere som "sliter" med akkurat dette, frøkna her er snart 11 mnnd og nå er vi gått inn for å få slutt på nattmat ei gang for alle... Har prøvd før men ga nok opp litt for lett. Full krig hver natt og jeg er sliten, men dette skal vi klare! Hold ut dere andre og :)
miepia30 Skrevet 2. juni 2012 Forfatter #8 Skrevet 2. juni 2012 Vi har hatt 2 gode netter etter velling. Smokk og litt kos rundt 1, og endel pes rundt 5. Men alt i alt bra. I går ville ho ikke ha velling, vet ikke om sammenheng, men ho var utrøstelig i 1 tida før ho slukte 200ml vann. Og kl 5 var det på han igjen og halv 6 ga jeg etter og ga pupp. Har omgangssyke selv og velger letteste utvei. Håper ikke unga blir syke.
Gjest Mafan Skrevet 4. juni 2012 #9 Skrevet 4. juni 2012 Vi prøvde også å nattavvenne da snuppa var 8 mnd med samme resultat som dere. Etter tre netter uten søvn ga jeg opp. Men 1,5 mnd senere startet hun å sove hele natten av seg selv. Vi gir flaske da. Og gikk ned på antall ml hun fikk om natten. Kanskje det er lurt å trappe ned, i stedet for å kutte tvert. Etter hvert som aktiviteten på barnet øker vil også behovet for mat på dagen gjøre det. Kanskje det er lurt å bare ta det litt med ro, og heller se det an om noen mnd. For oss funket ihvertfall det.
miepia30 Skrevet 4. juni 2012 Forfatter #10 Skrevet 4. juni 2012 I natt var det ikke lyd fra Snuppa før 5.30 Joho så herlig. Jeg håper det går veien nå, jobb nærmer seg og det hadde vært så fint om vi alle sov på nettene da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå