Gå til innhold

hvilket servise har dere?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

De tilbords-linkene dine var ikke mye hjelp i, de ender begge i hovedsiden for serviser.

Vi har magic devine og liker det kjempegodt. Likte også arverserviset ditt, og ville nok komplettert det om det var mange deler fra før av. Men et hvitt servise med enkel design er mye mer anvendelig synes jeg.

Skrevet

Se der ja, der virket linkene.

Stemmer selvfølgelig på Magic, siden det er det jeg har selv ;)

Skrevet (endret)

Jeg samler på servise antarktis, designet av Vebjørn Sand. Lages av Magnor glassverk, selges på tilbords. Syns det er kjempefint. Derfor jeg begynte å spare på det.

http://www.tilbords....p=2&q=antarktis

Jeg stemmer for angelina, men syns du skal komplettere det du har arvet..

Endret av Scania
Skrevet

Se der ja, der virket linkene.

Stemmer selvfølgelig på Magic, siden det er det jeg har selv ;)

Og du er fornøyd altså? Er det endel serveringsfat o.l. til det? Har sett på noen serviser der det er så lite av det... ikke noe potetbolle (med lokk), ikke noe godt sausenebb osv.. og bare en størrelse serveringsfat.. Er det umoderne med fat og boller eler hva?

Men, har du både middagsservise og kaffeservise i denne serien? Det blir ikke litt kjedelig med bare hvitt da? Krever vel litt mer av pynting osv? På en annen side passer det jo til alt... Hmm.. jeg er i tvil må jeg si..

Annonse

Skrevet

Jeg har angelina og synes det er utmerket! Kjempefint og fått mye skryt av middagsgjester for det:-)

Tror også at middagstallerknene er større enn mange andre? Litt usikker,men mener å huske det:-)

Skrevet

Likte veldig godt det du har arvet litt av. Koselig service synes jeg :) Mye å "se" på ;)

Men synes det "angelina" også er kjeeeeempefint ;) Veldig klassisk og tidløst synes jeg.

Likte ikke så godt "magic". Men det er bare ikke min stil. Litt for kjedelig.

Hvis det hadde vært meg som hadde skulle velge for deg, hadde jeg fortsatte og samle på det du har arvet en del fra :)

Hvis ikke, begynt å samle på "angelina".

Skrevet

Jeg likte ikke de to Tilbords servicene.. Det du har arvet var bedre, og så er det jo kjekt med arvet. Selv har jeg Silver Paisley.

Skrevet

Og du er fornøyd altså? Er det endel serveringsfat o.l. til det? Har sett på noen serviser der det er så lite av det... ikke noe potetbolle (med lokk), ikke noe godt sausenebb osv.. og bare en størrelse serveringsfat.. Er det umoderne med fat og boller eler hva?

Men, har du både middagsservise og kaffeservise i denne serien? Det blir ikke litt kjedelig med bare hvitt da? Krever vel litt mer av pynting osv? På en annen side passer det jo til alt... Hmm.. jeg er i tvil må jeg si..

Har sant og si ikke brukt serviset ennå, bor så trangt at vi ikke inviterer til middag. Vi fikk beskjed om å plukke oss et servise slik at besteforeldrene til gubben kunne finne julegaver til oss. Da vi giftet oss og lagde ønskeliste ønskte vi oss det vi manglet og fikk det. Vi har et rundt og et ovalt serveringsfat, en sausenebb med fat under og tre serveringsboller. Mener det finnes serveringsbolle med lokk også.

Vi valgte kaffeservise i samme serie av praktiske årsaker. Hvis man ikke har kaffe etter middagen, men bare serverer en kaffekopp til desserten er det kjekt at koppene matcher dessertbollene. Da kan man også bruke asjettene til kuvertfat (eller hva man nå kaller det lille fatet ved siden av gaffelen når man dekker på og bruker til ruskefat). Ellers ville jeg kanskje valgt noe annet til kaffeservise.

Det geniale med hvitt servise er at det passer til alt. På julaften blir det supert med rød duk, påskeaften med påskeliljer på bordet osv. Med hvit damaskduk blir det skikkelig høytidelig, og man kan velge og vrake i bordpynt. Ikke kjedelig i det hele tatt..

Skrevet

Tror også at middagstallerknene er større enn mange andre? Litt usikker,men mener å huske det:-)

Ja, magic og angelina er like i form mer eller mindre, og middagstallerkenene er 29.5 cm.

Gubben ville ha enorme fat siden de skal brukes til juleribba, umulig å spise uten å ha rikelig plass til å renske bort fett og bein, samt at formen gjør at man ikke spiser på små fat.

Skrevet

Vi har Silver Superior. Hvitt med sølvdekor. Nydelig og veldig moderne design :)

Skrevet

Jeg arvet akkurat et komplett saturn platina servise etter pappan min.

Annonse

Skrevet

Stemmer helt klart for arveserviset!! Syntes ikke de to fra Tilbords er noe fine.

Selv har jeg serien Loft fra Rosenthal Thomas (Glassmagasinet). Er superenkelt og stramt i designet, med noen kule moderne detaljer.

Gjest Miryks
Skrevet

Har et eller annet fra Europris. Hvitt med lilla striper på. Funker fett til hverdags og fest :] Kosta rett under 200-lappen for hele greia.

Synes den Angelina var finest.

Skrevet

hehe..servise?? Jeg har litt sånn lett blanding av alt. Er det nok til alle, er det greit;) Har endel av de mummikrusa og noen asjetter. De liker jeg godt. Er skikkelig fan av Mummidalen:) Ellers har jeg noe greier i hvitt med sølvkant i sånn gammeldags stil som jeg fikk til det første bryllupet mitt, hvis det skal være litt stil på bordekkinga liksom....

Skrevet

Jeg har arvet helblonde musselmalet fra Royal Copenhagen, og supplert med Mussel Mega. Synes det er veldig koselig å ta frem serviset mine besteforeldre brukte til sine middagsselskaper. Har også arvet glassene mine besteforeldre på den andre siden fikk i bryllupsgave på 30-tallet. Tenker på dem hver gang jeg dekker til fest :)

Skrevet

har angelina og er superfornøyd med det :)

Skrevet

Jeg likte det du hadde arvet, men haddenok lett blitt "kjøkkenservise". Jeg har MaxiStrå fra Porsgrund Porselen(som jeg holdt på å forkorte til PP helt til jeg kom hvilket forum jeg var i, hehe) på kjøkkenet og Tid (helt hvitt med riller) også fra Porsgrund som "fin-servise". Jeg elsker å ha helt hvitt servise. Passer alltid til alt! :D Mamma har Grey Pearl fra Villrocy&Boch som er hvitt med lysegrått mønster i, det er også utrolig fint! Hun har lovet meg at jeg kan arve halve om jeg vil, men jeg har vel nok nå, hehe. Kanskje litt skadet av tidligere arbeidsplass :P

Skrevet

Jeg har også fått beskjed om å velge meg et servise slik at den eldre garde vet hva de skal kjøpe til bursdag og jul :) valgte angelina platinum, men jeg har ikke noe finservise fra før.

Hadde jeg vært deg tror jeg at jeg ville valgt et helt hvitt et, gjerne i samme form som det du har, slik at det kan kombineres og brukes sammen.

Skrevet

Har også Thomas Loft. Har ikke plass til pent og hverdags, så da valgte jeg et som fungerte til begge formål. Elsker pastatallerkenene, bruker de til alt mulig :) Kaffeservise har vi i platina, klassisk og greit, også småsamler jeg litt på harlequin fordi jeg synes det er knallsøtt ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...