Gå til innhold

Stikker ned skjeden og oppover underlivet + nedpress

Anbefalte innlegg

Skrevet

I morgen starter jeg på uke 33 og har kjent et økende press nedover i underlivet de siste dagene, i dag har jeg i tillegg kjent en følelse av at babyen borer seg ned og er på vei ut omtrent. Det stikker oppover skjeden og strekker i underlivet, når jeg snur meg i søvne våkner jeg av at det strekker og gjør vondt fra lysken og opp magen. Kan det være at hodet fester seg allerede? Merker økende press på urinblæra også, litt ubehagelig det her...

Noen som har opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det helt likt selv og er i uke 33. Samme følelse av at baby borer hodet ned i bekkenet, det stikker og gjør vondt i hele blæra. Har også masse nedpress og er blitt veldig hoven nedentil. Lurer også på om det kan være baby som fester seg? Trodde kanskje det var litt tidlig enda.

Skrevet

Det er uansett veldig godt å lese at du har det på samme måte, så lenge man ikke er alene om noe er det liksom helt greit :) Heldigvis har pappaen til babyen trådd til med mat og disket opp for meg i dag...puuuh... hjelper på det!

Jeg har lest at hodet kan feste seg allerede fra uke 28, men vanligst er 4 uker før og frem til termin. Det kan jo hende vi er heldige, det hadde vært veldig greit om det var i orden allerede nå. Her har han ligget med hodet langt nede både på kontroll i uke 28 og uke 32.

Gjest Prinsesse x 2
Skrevet

Sånn hadde jeg det forrige gang og denne gang. Helt normalt:) selv om det ikke er så veldig behagelig til tider er det godt å vite at det ikke er lenge igjen:) begynte rundt uke 30 på meg. Hodet festet seg i uke 35. Er nå i uke 37 og de siste dagene har jeg følt hu er på vei ut her. Nesten så det knaker inni der når hu presser nedover:)

Skrevet

Sånn er det her og, har kjent det slik i flere uker og det blir stadig sterkere. Kjennes nærmest som om snuppa prøver å grave seg ut!

Men hodet fester seg ikke, ( er 2. Gangs) og hun klarer fortsatt å sparke meg godt i ribbeina, rakkerungen!

Skrevet

Blir så lettet og glad av svarene deres, fint å vite at alt er som det skal, det kjennes virkelig ut som han forsøker å grave seg ut ja! Merkelig følelse :)

Skrevet

Signerer denne ja, ja det kjennes ut som hun prøver å grave seg ut! :P har sagt det flere ganger til pappa'n her... :D

Hodet er ikke festet men jeg får disse stikkene fra nederst i livmor og halt ned i skjeden ca hvert skritt jeg tar, og spesielt når jeg har kynnere.

Helt normalt, er i 32+3 med nr to.

Skrevet

Jeg har fått påvist bekkenlåsning hos osteopat, så det kan godt hende det er årsaken ja! En bekkenlåsning var visst noe jeg hadde fått på grunn av bekkenløsning...gleder meg til å komme i mål jeg...er det lov å si at det er litt slitsomt å være gravid??? :)

Skrevet

Jeg er i uke 37 og har også hatt det sånn de siste ukene. Legen min sa at disse stikningene og følelsen av at hun skal komme ut er at hodet presser på nerver i underlivet, og at det kan gjøre ganske vondt. Men er helt vanlig og helt ufarlig :)

Skrevet

Jeg hadde voldsomt nedpress og stikkninger som du beskriver fra uke 30-34. Trodde det var babyen som festet seg, men det var ikke det.

HAn boret seg ned hele tiden, men han klarte ikke feste seg.

Men det er slik det kan kjennes ut når han fester seg..Og ja, baby kan feste seg rundt den tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...