**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Hei Venter mitt 3 barn og prøver å planlegge ferien. Har termin 3 august og har sett for meg at vi kan dra på små turer med campingvognen 2-3 uker før termin. Men så slo det meg at jeg forventer at fødselen blir omtrent som nr 2!! Muligens litt raskere. nr 2 var ute 4 timer etter jeg begynte begynte å få rier. Planlegger derfor å være i en radius av 1 time til sykehus!! :-) I begge mine fødsler har ikke vannet gått av seg selv! Første gang ble det tatt for å få litt fortgang da jeg hadde 6 cm åpning. Andre gang tok jordmor det da det var 9 cm åpning. Riene ble ganske intense etter at vannet ble tatt..... Jeg vet jeg ikke skal "forvente" meg så mye likheter, men det blir nå til at jeg gjør det allikevel. Til dere som har født 2 ganger eller flere, har vannet gått hver gang? Aldri gått eller begge deler?
Netti*** Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Jeg har født 3 barn. Vannet mitt har aldri gått. De har alltid tatt det mellom 6-8 cm. Og da har det gått fort. Fikk høre av mange at nr. 3 er en luring. Det stemte hos meg. Er kun da jeg har vært plaget med maserier. Å 3 fødsel tar gjerne litt lengre tid enn nr. 2 mener jordmødrene. Min tok en time lengre. Fra 2 timer til 3 :-) Jeg tar hele fødselsforberedingened ro så jeg ville nok koset meg på camping tur noen timer unna :-) dro alene på shopping 2 timer unna 3 dager før termin fordi jeg var lei falske rier he he. Hadde litt stressa mann da men men;-)
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 30. mai 2012 #3 Skrevet 30. mai 2012 Min forhistorie er lik din. To fødsler 16 og 17 dager før termin. Vannet vart tatt for å få fortgang. Har termin 6.august og tør ikkje reise så langt bort fra sjukehus dei tre siste ukene. Svigerforeldrene mine får ikkje besøk av oss for å si det sånn! Minst 3 timers vei uten følgetjeneste med båt og ambulanse. Blærk...
Leirha Skrevet 30. mai 2012 #4 Skrevet 30. mai 2012 Jeg har født to ganger,første gang begynte fødsel med at vannet gikk. Andre gang gikk vannet på første pressri. Første fødsel tok 4 timer, andre fødsel tok under to timer. Tredje fødsel er ofte en mellomting mellom fødsel 1 og 2.
birma og tredjemann Skrevet 30. mai 2012 #5 Skrevet 30. mai 2012 Jeg går gravid med tredjemann nå. Første fødsel startet ni dager før termin med det jeg trodde var kynnere, men som fort viste seg å være rier. Fem timer senere var gutten født. Jordmor tok da vannet ved 7-8 cm åpning. Fødsel nummer to startet med vannavgang to dager over termin. Litt over en time senere var snuppa ute. Denne gangen har jeg fått besekjed om å holde meg i nærheten av sykehuset og ringe ved antydning til fødsel. Håper egentlig på en fødsel som ligner med på den første for nummer to gikk nesten litt for raskt.....
ariel78 Skrevet 30. mai 2012 #6 Skrevet 30. mai 2012 Har født 3 ganger og vannet har aldri gått av seg selv. 3 fødselen var ganske lik 2, men enda kjappere, 2,5 time fra første ri en time kortere enn forrige.
**♀03♥ ♂10♥ ♀12♥ Skrevet 30. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 30. mai 2012 Takk for at dere deler deres erfaring. Regner med at jeg må ta ferien litt som det kommer. Er ikke så veldig stresset, men familen ( ref mor/ bestemor) stresser meg litt..... :-) Whats new?!? :-) Dette er i forsåvidt min 4 fødsel, ( fødte tvillinger i uke 19) Så dette med at 3 mann er en luring tror jeg jeg opplevde med nr 2! :-) Hadde masse kynnere / maserier. Var derfor i fornektelse da fødselsen endelig startet. Satser på at denne gangen går det lekende lett!! heheheh.... *håper*
*Sammy* Skrevet 31. mai 2012 #8 Skrevet 31. mai 2012 Mine 2 første fødsler var ganske like , men vannet har ikke gått på mine 3 første, men 3 mann kom som stjernekikker, så hadde en litt lengre utdrivning med 5 pressrier på henne. Ikke noe spesielt med kynnere i de tre første svangerskapene !! Alle tre kom fra 1 til 6 dager over termin! Nå med 4 mann var det helt ulikt ( ny mann og 6 år siden siste fødsel) Trodde jeg var i fødsel rett som det var fra uke 36 og var inn på føden flere ganger faktisk - og jeg hadde jo gjort dette hele tre ganger før, så ble forvirra jeg Med 4 nå gikk vannet en uke før termin og jeg fikk ikke rier, så jeg ble satt i gang etter 2 døgn uten oppstart av rier. Ingen effekt av hverken piller eller stripping hver 4 time i 2 døgn. Endte med at de måtte inn å ta resten av vannet og det viste seg det var så mye vann der inne, at livmora ikke klarte å sette i gang rier pga livmora var så sprengt " Når vannet ble tatt og ungen pressa i festeposisjon ( Var ikke festa) Kom han ut på 2 timer og 2 pressrier !
Netti*** Skrevet 31. mai 2012 #9 Skrevet 31. mai 2012 Mine 2 første fødsler var ganske like , men vannet har ikke gått på mine 3 første, men 3 mann kom som stjernekikker, så hadde en litt lengre utdrivning med 5 pressrier på henne. Ikke noe spesielt med kynnere i de tre første svangerskapene !! Alle tre kom fra 1 til 6 dager over termin! Nå med 4 mann var det helt ulikt ( ny mann og 6 år siden siste fødsel) Trodde jeg var i fødsel rett som det var fra uke 36 og var inn på føden flere ganger faktisk - og jeg hadde jo gjort dette hele tre ganger før, så ble forvirra jeg Med 4 nå gikk vannet en uke før termin og jeg fikk ikke rier, så jeg ble satt i gang etter 2 døgn uten oppstart av rier. Ingen effekt av hverken piller eller stripping hver 4 time i 2 døgn. Endte med at de måtte inn å ta resten av vannet og det viste seg det var så mye vann der inne, at livmora ikke klarte å sette i gang rier pga livmora var så sprengt " Når vannet ble tatt og ungen pressa i festeposisjon ( Var ikke festa) Kom han ut på 2 timer og 2 pressrier ! Oi nå ble nesten jeg stressa. Er i uke 32 med nr. 4. Og håper på lik fødsel som nr. 3. Ikke masse tull først. Er også snart 6 år siden jeg fødte sist, samme mann da men. Har ikke hatt en eneste kynne hittil, vet ikke om det er bra eller dårlig. Nyter fin form og håper ikke lillingen begynner å lure meg allerede om 4 uker ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå