Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Forrige lørdag, altså for 10 dager siden, gikk rekene fra frysen til kjøleskapet. Kan de spises enda? +2 grader i kjøleskapet. Og jeg er veldig tidlig gravid, uke 4, kan jeg spise reker? Bosset blir hentet i morgen tidlig, så enten skal de spises i kveld, eller så går de i bosset. (Orker ikke rekelukten fra bosspannet i 2 uker fremover...)
Gjøkeredet③ Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Altså du har lyst til å spise 10 dager gamle reker, som har vært fryst før det? Hørtes ikke veldig innbydende ut.. Så jeg tror jeg hadde stått over. Nå skal det legges til at jeg er ganske kresen og liker kun ferske reker. Syntes ikke de smaker det samme på dag nummer 2 engang
It's all about me Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Nei de kan ikke spises. Reker som ikke er skrellet holder et døgn etter at de er tint hvis de skrelles først. et døgn er en gyllen regel på det meste som har vært fryst. 10 dager gamle reker.....så vondt vil jeg ingen.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Jeg hadde ikke spist ti dager gamle reker altså, men jeg er kresen på "gammel" mat.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #5 Skrevet 29. mai 2012 Tror ikke jeg ville spist dem... De er tross alt 10dager gamle.. :s Usj.. men lukt på dem og se om dem er fine. Lukter de vanlig reke, så kan du kanskje spise dem om du ikke er kresen på slikt.. (Jeg er ekstrem på datoer og gammel mat, så jeg hdde aldri tenkt tanken engang.. ) Har ingenting å si om du er gravid eller ei, du kan fint spise reker da. Er en del andre ting du ikke kan spise, om du går på matportalen.no så står det en fin oversikt der
It's all about me Skrevet 29. mai 2012 #6 Skrevet 29. mai 2012 Når jeg tenker etter så er jeg igrunn ganske overasket at det å åpne kjøleskapet etter at de har ligget der i 10 dager ikke gir en slik stank som svarer for seg selv.... 10 dager gamle reker er fordervede reker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå