Gå til innhold

Kjenne leie

3 prinser prinsesse på vei

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 33+2, og på siste kontroll for to uker siden lå snuppa med rumpa godt planta ned. Var egentlig sikker på at ho lå med hodet ned for jeg kjenner hikke langt nede i bekkenet. Etter dette har jeg seff begynt å bekymre meg for seteleie. Prøver liksom hver dag å kjenne etter hvordan hun ligger, og synes det hele tiden kjennes likt ut som hos jordmor. Men synes det er umulig å kjenne selv!! Kjenner masse bevegelse på høyre side av magen, sjelden noe øverst. Og masse bevegelse nederst, men klarer ikje kjenne hvor ryggen er, eller om det er hodet eller rumper jeg kjenner øverst. I sted er jeg sikker på hun lå med hodet ned, men nå er jeg sikker på hun ligger med rumpa ned. Kan de snu seg så mye frem og tilbake så sent, uten at man merker det? Og hvor kjenner dere spark/ bevegelse, og hvilket leie har dere så?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ligger babyen med hodet ned, men litt på skrå, mot venstre side. Ligger ikke så langt nede i bekkenet, men ligger ganske høyt. Jeg klarer ikke og kjenne selv om det er hodet eller rumpen som er nede, men jordmor har sjekket og det stemmer overens med hvor jeg kjenner føttene :-) Kjenner føttene på høyre og venstre side av magen helt øverst i magen. Og små bevegelser helt nederst i magen som er hendene.

Er i uke 31+5.

Skrevet

Hmmm. Det er det, jeg kjenner også beina på siden, mest øverst, så ville jo tro ho lå med hodet ned, og "rote"bevegelser som sikkert er hendene, nederst. Men dette stemmer jo ikke med seteleiet jordmor så på ul sist. Bevegelsene er liksom så midt på magen på siden at ho kan ligge med rumpa både opp og ned.

Skrevet

Jeg klarer heller ikke å kjenne det, men hun har ligget i sete hele veien, med unntak av noen ganger på tvers. Jeg kjenner masse liv langt langt nede og det kan jo stemme med at føttene er der. På sykehuset sa de at jeg ville kjenne om hun hadde snudd seg på at bevegelsesmønsteret ble veldig annerledes. Så lenge det er det samme tyder det på at hun fremdeles ligger med rompa ned.

Skrevet

Jeg kjenner ganske mye bevegelse øverst i magen og fikk bekreftet på ul på torsdag at h*n ligger med hodet ned.. det eneste jeg kjenner lenger ned er stikninger i underlivet, følelse av at noe borer seg nedover.. Jeg spurte på ul om det er lett å snu seg nå, men han mente at det var så trangt nå at babyen ikke kom til å snu seg.. Men man vet jo aldri.. Tror man kjenner det veldig godt hvis babyen snur seg, er jo ganske trangt nå:)

Skrevet

Når jeg var hos jordmor 31+2 sa hun at det var noe hun ikke brydde seg om ennå, for det var ennå god tid å snu seg.

Gjest Prinsesse x 2
Skrevet

Ikke noe å bekymre seg for helt enda! Babyen kan fortsatt snu seg. Har den ikke snudd seg til uke 37/38 vil sykehuset evt prøve å snu babyen.

Her lå hu med hodeleie fra rundt uke 30 og hodet festet seg i uke 35. (er nå 37) kjenner spark øverst i magen og den ene siden :)

Skrevet

Hvis du får vondt i ribbeina hehe så ligger de som regel med rumpa opp. for de får mer kraft bak sparkene da. JM mi sa at hvis rumpa er nede så merkes bevegelsene som svakere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...