Gå til innhold

Sønnen min er syk, sover hele tiden!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er 1 år, har feber og er helt flatet ut. Han drikker, men spiser ikke noe. Han har sovet i heeele dag nå.. jeg kan så fryktelig lite om slikt, prøver å google det, men er så mye diffuse svar. Håper det er noen fagpersoner eller bare erfarne mammaer som kan svare meg her.

Han holder det vel gående hele natten nå som han har sovet hele dagen? han har 39.6 i feber, målt i stumpen.

Fortsetter under...

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Den beste medisin er å sove:) for et par uker siden hadde jenta mi nesten 40 i feber og sov hele dagen og hele natta. Våknet bare for å drikke....

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Så lenge han får i seg nok å drikke (har tissebleier) så kan du trygt la ham sove så mye og så lenge han vil. Søvn er bra for en liten og sliten kropp.

God bedring!

Skrevet

Har han ingen andre symptomer? Hoster, nyser, løs mage, etc?

Kan hende det bare er en tann.

Hva med allergi?

Så lenge han får i seg drikke og feberen ikke er over 40 tror jeg du kan se det an 1-2 dager til.

Skrevet

Både geg og ungene mine sover veldig mye når vi er syke! Er viktigere at han drikker enn spiser! Er du usikker ringer du legen! Det er helt forferdelig å være bekymret for ungene sine! Og jeg er ikke fagperson ;)

God bedring til gutten din!

Skrevet

Så lenge han drikker nok og har våte bleier er det bare å ri stormen av. Kan godt være han sover godt i natt selvom han har sovet på dagen. Om du tror han har ubehag av feberen kan du gi han paracet og se om det blir bedre. Små barn kan ha høy feber uten at det nødvendigvis er noe farlig. Selvom det er kjempe ekkelt og skummelt.

Det kan være fjerde barnesykdom. Det begynner med feber i noen dager også blir det utslett etterhvert. Ellers bare hold ut :)

Annonse

Skrevet

takk alle! :-)

han hoster ja, og snørrer mye. Ikke noe løs mage nei, han har ikke hatt avføring på to dager, men nå har han jo heller ikke spist noe da. Virker som om han har vondt i halsen, han gråter etter han har hostet stakkar.:-( jeg skjemmes nesten over hvor lite trygg jeg er i slike situasjoner altså...:-(

Skrevet

Tror jeg ville tatt en tur til legen for å sjekke at det ikke er halsbetennelse, men så har mine aldri hatt høy feber uten at det har vært bakterielt...

Skrevet

Gi han en Paracet, stkkpille. Det er luert. Skader ikke.

Skrevet

Det er vanleg at små barn får høg feber når dei vert sjuke. Det høyres ut som han er forkjøla sidan han hostar og snørrar. Som dei andre seier, pass på at han får i seg bra med drikke, og lat han sove det han treng. Ved feber over 39,5 pleier eg å gje paracet. Eg gjev og paracet dersom dei er svært plaga, feks om dei grin mykje om kvelden og ikkje får sove. Det plar hjelpe. Dersom eg skulle fare til legen kvar gong mine to har feber, så hadde me vore der ofte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...