Gå til innhold

Misunnelse

klattattpå

Anbefalte innlegg

Så det lå en gammel tråd med samme tema. Det er helt åpenbart for meg etter å ha lest her at svært mange ønsker seg en jente, uavhengig av hva de har fra før. Greit nok, jeg ønsket meg det sterkt selv forrige gang. Jeg hadde ingen følelse selv av hva det skulle bli. Men mange rundt meg gjettet. Påfallende mange kvinnelige kolleger gjettet på at det skulle bli en gutt. Hvorfor? Jeg lurer på om det var et slags ønske pga de ønsket en jente selv, og ikke unnet andre det. Og jeg mener, hvilke grunnlag har egentlig folk for å gjette kjønn på den måten?! Pussig.

Nå er jeg gravid igjen. Min venninne tror at det er en gutt. Jeg er 5 uker bare :-/ og hun tippet det også på mine vegne før jeg ble gravid. Hun har en gutt selv. Og sier at hun ønsker at hun ønsker seg en gutt, men tror hun vil få en jente denne gangen. Helt sikker er hun faktisk :-D. Hun prøver å bli gravid foreløpig.

Min teori er at hun ønsker seg en jente, er redd for det motsatte, og sikrer seg. Og jeg tror det ville blitt negativt for henne om jeg nå bærer på en jente til. Jeg føler meg litt kjip som tenker at hunn bløffer, og har ikke noe ønske om å konfrontere henne heller. Det er hennes følelser sånn sett.

Jeg tror kanskje ikke dette er enestående heller. Og måtte bare dele teorien min med dere ;-)

Fortsetter under...

Skjønner ikke denne greia med kjønn jeg.

Mulig inhabil fordi jeg har to av hvert kjønn.

Hvis hun har gutt og skulle vente en til, må det da være gøy å få noen jenter å forholde seg til hos venninner? Hvorfor skulle hun "ønske" deg gutt som en form for "straff"? Er det sånn at jentemammer føler seg litt ekstra heldige fordi de tror alle rundt dem ønsker seg det de har? Jeg vet ikke.

Når jeg tenker på mine to prinser er "straff" det siste jeg tenker på. Misunnelse derimot - på meg som har dem - det tror jeg på. :-)

Skjønner hva du mener. Men folk er forskjellige, og har forskjellige forutsetninger, ønsker, drømmer krav osv.

Er vel ofte slik at om det blir født veldig mange jente eller guttebabyer i nærmeste omgangskrets/familie så blir det ekstra "viktig" å få det motsatte kjønn.

Jeg kjenner mange som ønsker seg gutt like mye som jeg ønsker meg en datter, hadde jeg hatt 2 døtre, hadde jeg ønsket ,meg like sterkt en liten gutt,.

Og jeg kjenner faktisk noen som ønsker seg 2 gutter!

Men når dette er sagt, så er jeg enig at damer konkurrerer med hverandre, og det er mye sjalusi og baksnakking selv blant oss "voksne"!!!

• 1 måned senere...

Vil bare si at det finnes faktisk de som anser seg selv som guttemammaer! Og dere jentemammaer som tror at alle ønsker seg en jente, det er feil! Jeg har en gutt og så hele tiden for meg at det var det jeg fikk. Og det var også det jeg ønsket til å begynne med, ikke minst. Det har sikkert litt med min natur å gjøre, at jeg er litt tullete av meg og tror min væremåte passer bedre med gutter.

Jeg blir selvfølgelig glad for en jente i neste runde, men det er absolutt ingen drøm for meg. Jeg er faktisk litt "redd" for å oppdra en jente, tror ikke jeg ville visst hvordan jeg skulle oppføre meg mot henne. Tror jeg har mye mer gutteteft. Så er det sagt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...