Gå til innhold

Jordmor sier: Ja, her er det mye barn. 32+2.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil ikke føde stort barn.. Hvor rett tror dere hun har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

gå på UL, privat om du må, "se" ungen og få en annen enn jordmor til å se på det.

jeg er 33+2 og har nå fått ny termin 2 uker før opprinnelig termin. jeg følges opp annen hver uke, og blir den "for stor" så skulle de sette meg i gang.

Skrevet

Hm, det er ikke lett å si det da, du vil nok bli sendt til vekstestimering.

Min jm syntes jeg fødte et veldig stort barn sist, hun var 53 cm lang og veide 4180 gram. Jeg synes ikke det er stort :) Hun var da så liiiiten!

Jm mente at jeg hadde stor mage denne gangen, så hun sendte meg på ny ul. Sykehuset syntes ikke jeg var stor, og gutten er helt gjennomsnittlig. Han blir nok under 4 kg. Jeg er mye mindre enn sist, og mange mener at jeg ikke er stor. På kurven ligger jeg litt over streken, men innenfor den grønne linjen.

Skrevet

Ja, jeg synes nesten det er litt rart, storebror var stor, 4200.

Men jeg gikk opp 30 kilo med han og var stor selv, ikke noe spesielt bra kosthold ol. Var kanskje litt ung... ;)

Men denne gangen har jeg gått opp tilsammen 9 kilo til nå, er fin i kroppen, ikke vann, og har et godt kosthold og mye mer mosjon.

Hvorfor skal hun da bli stor? VIL IKKE!! Og vil ikke bli satt i gang heller, det er ikke aktuelt...

Skrevet

Ligger også nesten heeeelt øverst på den grønne streken, men det vises ikke bakfra at jeg er gravid så er ikke "stor" i den forstand...

Skrevet

Jeg er også annerledes denne gangen, typisk guttemage kanskje. Det er mest en ball midt på ;) Jeg har gått opp 14-15 kg, så har jo lagt på meg ellers også, men ikke slik som sist. Da veide jeg 7 kg mer i utg.punktet og gikk opp 23 kg :o

Jeg vil heller ikke bli satt igang, men er forberedt på å bli det. Ingen tegn til fødsel denne gangen heller, så regner med at det blir overtid. Men denne gangen blir det bare en uke over tiden.

De setter vel ikke igang dersom de bare er drøye 4 kg vel? Er ikke det dersom det er veldig store babyer? Eller fikk du komplikasjoner pga str sist? Vi hadde komplikasjoner sist, men det var ikke pga str.

Skrevet

Vi hadde komplikasjoner sist ja, men ikke pga størrelsen. Men er jo glad han ble tatt med keisersnitt pga størrelsen likevel...

Han ble tatt med keisersnitt etter 23 t 45 min, narkose.

Skrevet

Må si jeg hadde håpt at det hjalp at jeg ikke la på meg så mye og var friskere denne gang. Men det ser jo ikke slik ut i det hele tatt...

Skrevet

For meg så var det ikke noe problem å få henne ut "rettveien" når de først fikk på sugekoppen. Jeg ble klippet litt og fikk noen skrubbsår, men gikk så og si tilbake til normalen ganske fort etterpå.

I mitt tilfelle tok jm feil iallefall, jeg tror neppe de kan avgjøre str på baby bare med øyemål/symfysemål. Jeg tror at jeg kanskje bare har en sånn mage som gir utslag på symfysemålene ;)

Be om en vekstestimering. Ikke gjør det privat, da må du vel betale for det. Lykke til!

Skrevet

Takk, lykke til du også. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...