Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Jeg skal skrive forord i masteroppgaven min. men er akkurat nå litt blank på hva jeg skal ha med.. kan noen komme med forslag om hva et forord bør bestå av? takker for svar
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Alle masteroppgaver skal ha et forord hvor det blant annet skal fremgå hvem som har vært veileder. Det er god vitenskapelig folkeskikk å takke alle som har bidratt positivt til gjennomføringen av masteroppgaven i forordet. Følgende informasjon skal stå på forsiden: - Semester (vår/høst), årstall - Tittel (evt. undertittel) - Navn - Masteroppgave i ....., Institutt for ...., Universitetet i ... / Høgskolen i ...
Major HotLips Houlihan Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Hva du skriver om i oppgaven, hvilke teorier, hva du drøfter og eventuelt fra hvilke perspektiver og til sist om konklusjonen. Du kan også si litt om prosessen det var å skrive oppgaven og hva du har valgt å legge vekt på og litt om hvor du har hentet info fra. Hva er grunnlaget for problemstillingen din er også fint å få med seg. Dette ble mye men husk at forordet skal være kort
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Hva du skriver om i oppgaven, hvilke teorier, hva du drøfter og eventuelt fra hvilke perspektiver og til sist om konklusjonen. Du kan også si litt om prosessen det var å skrive oppgaven og hva du har valgt å legge vekt på og litt om hvor du har hentet info fra. Hva er grunnlaget for problemstillingen din er også fint å få med seg. Dette ble mye men husk at forordet skal være kort Det du nevner er ting som burde stå i innledningen, ikke i forordet.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #5 Skrevet 29. mai 2012 takk for tips damer..har lest noen forord og får inntrykk av at de fleste skriver om sine erfaringer med prosjektet. Og selvfølgelig takker for de som har bidratt.. problemstilling, hovedkonklusjoner, og alt det faglige kan kanskje være med i et sammendrag?! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå