Gå til innhold

Hva bør jeg ha med i forord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal skrive forord i masteroppgaven min. men er akkurat nå litt blank på hva jeg skal ha med.. kan noen komme med forslag om hva et forord bør bestå av? :) takker for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle masteroppgaver skal ha et forord hvor det blant annet skal fremgå hvem som har vært veileder. Det er god vitenskapelig folkeskikk å takke alle som har bidratt positivt til gjennomføringen av masteroppgaven i forordet.

Følgende informasjon skal stå på forsiden:

- Semester (vår/høst), årstall

- Tittel (evt. undertittel)

- Navn

- Masteroppgave i ....., Institutt for ...., Universitetet i ... / Høgskolen i ...

Skrevet

Hva du skriver om i oppgaven, hvilke teorier, hva du drøfter og eventuelt fra hvilke perspektiver og til sist om konklusjonen. Du kan også si litt om prosessen det var å skrive oppgaven og hva du har valgt å legge vekt på og litt om hvor du har hentet info fra. Hva er grunnlaget for problemstillingen din er også fint å få med seg. Dette ble mye men husk at forordet skal være kort :)

Skrevet

Hva du skriver om i oppgaven, hvilke teorier, hva du drøfter og eventuelt fra hvilke perspektiver og til sist om konklusjonen. Du kan også si litt om prosessen det var å skrive oppgaven og hva du har valgt å legge vekt på og litt om hvor du har hentet info fra. Hva er grunnlaget for problemstillingen din er også fint å få med seg. Dette ble mye men husk at forordet skal være kort :)

Det du nevner er ting som burde stå i innledningen, ikke i forordet.

Skrevet

takk for tips damer..har lest noen forord og får inntrykk av at de fleste skriver om sine erfaringer med prosjektet. Og selvfølgelig takker for de som har bidratt..

problemstilling, hovedkonklusjoner, og alt det faglige kan kanskje være med i et sammendrag?!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...