Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #1 Skrevet 29. mai 2012 Noen som har erfaring? Jeg skal på sånn samtale med legen i begynnelsen av juni. Hva skjer der egentlig?
Cat.68 Skrevet 29. mai 2012 #2 Skrevet 29. mai 2012 Skal du på samtale til lege eller kirurg? Jeg har utført en bukplastikk. Først snakket jeg med fastlegen om problemene mine og han henvist meg til plastikkkirurg som vurderte meg ifht kriteriene. Jeg måtte ha en BMI på under 30, helst 28 eller mindre. Jeg måtte ha over 5 cm heng, og tillegs problemer som eksem under hudfolden osv. Vi snakket også mye rundt problematikken og hvorfor jeg ønsket dette og hva jeg ment jeg ville oppnå med en operasjon.
Gjest SHOC Skrevet 29. mai 2012 #3 Skrevet 29. mai 2012 Legen henviser deg videre, hvis du har så så stort heng at det før til plager. Hud mot hud kan føre til sopp ol. Så venter du et år på å komme inn til vurdering, så venter du muligens enda et år før du får operasjon. Så mitt tips er, ring rundt til private plastikkirurger i nærheten og spør om noen får refusjon fra staten. Så ber du fastlegen sende henvisning dit. Du får så brev med time til konsultasjon og avtaler videre med legen der.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #4 Skrevet 29. mai 2012 Skal til en kirurg Har ikke målt overhenget mitt da, men legen min sa at dette var noe de skulle gjøre noe med. Er også til tider ganske plaget med rød og sår hud under hudfollen. Har en BMI på ca 26 tror jeg HI
Cat.68 Skrevet 29. mai 2012 #5 Skrevet 29. mai 2012 Legen henviser deg videre, hvis du har så så stort heng at det før til plager. Hud mot hud kan føre til sopp ol. Så venter du et år på å komme inn til vurdering, så venter du muligens enda et år før du får operasjon. Så mitt tips er, ring rundt til private plastikkirurger i nærheten og spør om noen får refusjon fra staten. Så ber du fastlegen sende henvisning dit. Du får så brev med time til konsultasjon og avtaler videre med legen der. Det var det jeg også gjorde. jeg benyttet meg av fritt sykehusvalg og ba legen sende henvisning til en av de klinikkene som Helse vest hadde avtale med. Jeg fikk mitt innvilget på Moxnessklinikken i Trondheim. De ahr nå gått konkurs, men kan varmt anbefale Colloseumklinikken i Oslo. Jeg har hatt en brystreduksjon gjennom fritt sykehusvalg der og vet de også utfører bukplastikk operasjoner og de har et veldig godt rykte.
Cat.68 Skrevet 29. mai 2012 #6 Skrevet 29. mai 2012 Skal til en kirurg Har ikke målt overhenget mitt da, men legen min sa at dette var noe de skulle gjøre noe med. Er også til tider ganske plaget med rød og sår hud under hudfollen. Har en BMI på ca 26 tror jeg HI Da skal du se det går bra. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #7 Skrevet 29. mai 2012 Beklaer om jeg kupper tråden. Men jeg trenger/ønsker bukplastikk. Har heng på godt over grensen, og har vært plaget med sopp og sår under. Har også splittede magemuskler 4 år etter siste fødsel. Men jeg har nok en for høy BMI akkurat nå, til å få det dekket. Er desperat etter å få bort den magen. Det er ikke "meg" og går ut over humøret og livskvaliteten. Min samboer og jeg har bla a ikke hatt sex på 1,5 år på grunn av min selvfølelse rundt dette. Han bryr seg ikke på den måten, men det gjør jeg. Jeg har lyst å ta kontakt direkte med f eks Fana medisinske senter som ligger i Bergen. De har veldig godt renomme, og har kort venteliste. Jeg er ikke komfortabel med å ta dette via fastlegen, må man det ? Jeg er innstilt på å ta opp lån for å få dette til, men om jeg hadde fått dekket den delen av operasjonen som kan dekkes (dvs ikke det kosmetiske) så hadde jo det hjulpet. Går det an å ta dette direkte med klinikken, og likevel søke om å få deler av det dekket ? Det som går på helsemessige plager i form av sopp og sår ?
Gjest SHOC Skrevet 29. mai 2012 #8 Skrevet 29. mai 2012 #7 Det ville væe idiotisk av deg å ta opp lån på 50-75 000 for å få tatt en operasjon du kan få dekket av det offentlige, hvis du da ikke er veldig rik. Kjenner flere som har tatt bukplastikk der BMI har vært over 30, det beste du kan gjøre er å gå til fastlegen og be om henvisning. Kanskje du klarer å gå ned litt i vekt når du har en god grunn til å slanke deg, det gjorde jeg Både henget ditt og delte magemuskler er grunn til å få operasjone dekket.
TPK Skrevet 29. mai 2012 #9 Skrevet 29. mai 2012 Må man være ferdig med fødsler før man evt. får dette?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #10 Skrevet 29. mai 2012 #7 Det ville væe idiotisk av deg å ta opp lån på 50-75 000 for å få tatt en operasjon du kan få dekket av det offentlige, hvis du da ikke er veldig rik. Kjenner flere som har tatt bukplastikk der BMI har vært over 30, det beste du kan gjøre er å gå til fastlegen og be om henvisning. Kanskje du klarer å gå ned litt i vekt når du har en god grunn til å slanke deg, det gjorde jeg Både henget ditt og delte magemuskler er grunn til å få operasjone dekket. Takk for svar. Ja jeg får vel bare gjøre det. Jeg er ikke rik i det hele tatt, vi har en helt grei økonomi. Skal få motet meg opp til å bestille en time hos fastlegen. Jeg er ferdig med graviditeter, så det er ok.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #12 Skrevet 29. mai 2012 Jeg tok det privat på Colosseumklinikken i Oslo. Betalte 53 000 kr, men da fikk jeg full bukplastikk m/fettsuging av mage og flanker i tillegg. Vanlig full bukplastikk uten fettsuging av flanker koster 42 000 kr tror jeg. Absolutt verdt det. Jeg hadde aldri i verden fått det dekket så synes det var helt greit å betale det selv for å kvitte meg med et problem som jeg brukte så mye tid på å skjemmes. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #13 Skrevet 29. mai 2012 Jeg tok det privat på Colosseumklinikken i Oslo. Betalte 53 000 kr, men da fikk jeg full bukplastikk m/fettsuging av mage og flanker i tillegg. Vanlig full bukplastikk uten fettsuging av flanker koster 42 000 kr tror jeg. Absolutt verdt det. Jeg hadde aldri i verden fått det dekket så synes det var helt greit å betale det selv for å kvitte meg med et problem som jeg brukte så mye tid på å skjemmes. Lykke til. Hvor lang ventetid var det ?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #14 Skrevet 29. mai 2012 Anbefaler denne siden, mange før- og etter- historier, eget forum, og sider med info. http://www.bukplastikk.com/
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #15 Skrevet 29. mai 2012 Jeg var i tallin og betalte 22500kr inkludert tur retur fly! Veldig fornøyd med resultatet, men lurer på når arret blir lysere? Og helt lyst. Jeg utførte operasjonen i november 2011. Så er ikke sååå lenge siden.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2012 #16 Skrevet 29. mai 2012 Jeg tok det privat på Colosseumklinikken i Oslo. Betalte 53 000 kr, men da fikk jeg full bukplastikk m/fettsuging av mage og flanker i tillegg. Vanlig full bukplastikk uten fettsuging av flanker koster 42 000 kr tror jeg. Absolutt verdt det. Jeg hadde aldri i verden fått det dekket så synes det var helt greit å betale det selv for å kvitte meg med et problem som jeg brukte så mye tid på å skjemmes. Lykke til. Hvor lang ventetid var det ? Tror ikke de hadde særlig ventetid. Jeg var til konsultasjon i juni, men ville ikke gjøre det før sommeren så jeg valgte datoen selv, tok i slutten av september.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå