Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går litt i røkk og napp, men når de kommer, så kan det holde på ett par timer. Er ikke vandt til detta, for med førstemann kan jeg ikke huske jeg hadde en eneste kynner....

I natt våkna jeg av veldige menssmerter. Klarte ikke sovne igjen på en times tid.

Men som de sier, ingen svangerskap er like. Har ennå 7 uker igjen. Og skal det fortsette sånn, så er jeg redd det kommer til å bli 7 laaange uker.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går litt i røkk og napp, men når de kommer, så kan det holde på ett par timer. Er ikke vandt til detta, for med førstemann kan jeg ikke huske jeg hadde en eneste kynner....

I natt våkna jeg av veldige menssmerter. Klarte ikke sovne igjen på en times tid.

Men som de sier, ingen svangerskap er like. Har ennå 7 uker igjen. Og skal det fortsette sånn, så er jeg redd det kommer til å bli 7 laaange uker.....

Det fortsetter sikkert ikke sånn :-) Jeg hadde noen dager med utrolig mye kynnere, blant annet en natt hvor de var veldig smertefulle og lignet veldig på rier. Men det gikk over etter en time, og siden har jeg hatt normalt med kynnere :-) Jeg har 5 uker igjen.

Skrevet

Prøv å stresse ned og ta det med ro. Det pleier å hjelpe. Og så er det ofte i visse stillinger man får mer, har jeg funnet ut. For meg er det best å ligge på sida.

Jeg har hatt perioder med 30-40 kynnere til dagen, for så å få roligere tider med ca. 5 om dagen. Dess mer jeg jobber eller trener osv. dess flere får jeg.

Skrevet

Enig med damene over - min erfaring er at man får mer kynnere jo mer stresset man er. Det skal ikke mer til enn at noen roper "bø" til meg får jeg får en kynner ;) Ta det med ro, så får du færre av dem.

Jeg får veldig mange om kvelden og natten hvis jeg ligger på en måte som kroppen ikke "liker" .. da hjelper det som oftest å skifte stilling til magen blir enig med meg om hvordan vi skal ligge.

Håper kynnerne dine avtar snart!

Skrevet

Jeg har det også sånn, i noen perioder er det nesten hele tiden, men så kan det komme en dag med bare noen få. Har 8 uker igjen. Merker ikke så stor forskjell på om jeg er veldig aktiv eller ikke, kan like gjerne få masse når jeg ligger og ser på tv jeg. Men det kommer og går litt, så er ikke sikkert du blir plaget heeeeele tiden de neste ukene :)

Skrevet

Jeg ringte rett og slett føden i går kveld, for da kom hadde jeg også skikkelig mensensmerter.

Jeg fikk beskjed om å komme inn, så skulle de se på meg. De målte hjertelyden og kynnerne, og de målte livmormunnen og så på babyen. Men alt var i skjønneste orden :) De sa at noen kunne ha sterke kynnere og menssmerter, mens andre ikke....

Så da kunne jeg bare reise hjem igjen, og vite at alt var bra :)

Er bedre i dag, så satser på det holder seg sånn en stund ;)

Skrevet

Har det helt likt som dere, helt normalt. Hadde det med nr 1 også.

Skrevet

Jeg har hatt dette med begge mine. Det har startet fra rundt uke 20. Nå er jeg i 3. svangerskap, og likedan nå..

Noe som er positivt er jo at livmoren er skikkelig godt trent til fødselen. Mine to fødsler var raske og det var ingen problem å få trykket ut mine to. Tror jeg kan takke en veltrent livmor for det. Jeg har/hadde flere kynnere i timen i flere uker! =)

Skrevet

Men skal det være sånn resten av sv.skapet...?

Jeg kjenner at jeg ikke har så veldig lyst til å gå noen steder, tilfelle jeg skulle få et skikkelig "raid" igjen. Og det kan vare mellom en halv og èn time. Best å være hjemme da...

Er redd detta kommer til å bli en veldig lang avsluttning på detta svangerskapet. Kommer til å bli helt utslitt når fødselen endelig kommer, for jeg syns detta tar på.....

Skrevet

Ja samme her, har hatt hyppige kynnere fra ca uke 20, og nå i uke 35 har jeg dem hver gang jeg rører på meg. Utover ettermiddagen og kvelden er de vonde også. men heldigvis får jeg fred når jeg sover- enn så lenge ihvertfall...

Trøster meg med at livmoren får kjempetrening og at fødselen sikkert bare blir et lite "poff" så er babyen ute :)

Skrevet

Ja samme her, har hatt hyppige kynnere fra ca uke 20, og nå i uke 35 har jeg dem hver gang jeg rører på meg. Utover ettermiddagen og kvelden er de vonde også. men heldigvis får jeg fred når jeg sover- enn så lenge ihvertfall...

Trøster meg med at livmoren får kjempetrening og at fødselen sikkert bare blir et lite "poff" så er babyen ute :)

Hehe, med alle de kynnerne jeg har, så satser jeg også på en "poff-fødsel" ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...