Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Nå har jeg funnet tekster, info til å skrive på forskjellige måter og lest litt i boken. Er det noe annet viktig jeg burde huske på? Er siste året på vgs.
Tabitha Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 Det fremste tipset nå er vel å legge seg og sove Men ellers å lese en tekst av f.eks. Ibsen hvis du skal opp i bokmål, eller en tekst av f.eks. Tarjei Vesaas hvis du skal opp i nynorsk. Da får du liksom feelingen...
B-gjengen Skrevet 28. mai 2012 #4 Skrevet 28. mai 2012 huske de forskjellige sjangertrekkene og forskjellig analyseringer. Er hvetfall det vi fikk beskjed om
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Er skriftlig eksamen. Er jo elendig på de forskjellige sjangrene... Uff, går vel som det går!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #6 Skrevet 28. mai 2012 Har ikke noen gode tips, men skal ha samme eksamen i morgen. Kupper tråden litt, og lurer på om noen vet om man kan bruke alle hjelpemidler? Vet man kan ha med boka, men har kasta de etter muntligen.. Har noen notater som ville vært gode hjelpere, men usikker på om jeg får bruke de. Noen som vet? Lykke til forresten! Nå skal jeg legge meg å sove, trenger all søvn man kan få til 5 timer med skriving!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #7 Skrevet 28. mai 2012 Du må lære deg de forskjellige sjangrene. Spes. kåseri og artikkelskriving. Bommer du på sjangeren, er det automatisk 2 karakterer i trekk. Les litt Are Kalvø, så har du kåseriene under kontroll;) arekalvo.no
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #8 Skrevet 28. mai 2012 Alle hjelpemidler tillatt, untatt kommunikasjon. (som internettchat og samtaler), så medbrakte ark er helt lov.
Tabitha Skrevet 28. mai 2012 #9 Skrevet 28. mai 2012 Det høres rart ut at alle notater skal være tillatt... da er det bare å ta med seg en ferdig besvarelse for hver enkelt sjanger, og skrive sin egen besvarelse ut fra denne... det kan da neppe være lov?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #10 Skrevet 28. mai 2012 Nei, for du har ikke lest oppgavene, har du vel? Det står ikke "skriv et kåseri." Det står "skriv et kåseri som omhandler.... " Jo, det stemmer. Jeg er norsklærer selv og vet dette:)
Gjest Hercule Poirot Skrevet 28. mai 2012 #11 Skrevet 28. mai 2012 Joda, det er lov. Husk ladeledningen til pc-en! Mat, kaffe, frukt og ikke minst vann. Gjør som vakta sier, dritdumt å krangle med dem. Bruk boka og notater aktivt som oppslagsverk. Ikke lever noe du har levert tidligere, alt går gjennom plagiatkontroll. Innmari lite smart å bli tatt for juks på eksamen. Les oppgavene jævlig nøye. Sørg for å svare på alt oppgaven du velger spør om. Bruk tida, sitt gjerne de fem timene helt ut. Lykke til! Sov nå.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #12 Skrevet 28. mai 2012 Har ikke noen gode tips, men skal ha samme eksamen i morgen. Kupper tråden litt, og lurer på om noen vet om man kan bruke alle hjelpemidler? Vet man kan ha med boka, men har kasta de etter muntligen.. Har noen notater som ville vært gode hjelpere, men usikker på om jeg får bruke de. Noen som vet? Lykke til forresten! Nå skal jeg legge meg å sove, trenger all søvn man kan få til 5 timer med skriving! Jeg har lastet ned disse dokumentene, tips til alle sjangrene http://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1110586 Lykke til til deg også!! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå