Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Ifølge min plan på vektklubb.no skal jeg ha i meg ca 1800 kcal daglig. Jeg har egentlig fylt den "kvota" idag, men jeg har trent og forbrent ca 500 kcal.. dvs at jeg mangler 500 kcal for å komme meg helt opp til 1800 kcal idag.. må jeg da spise masse ekstra di dagene jeg trener, eller åssen blir detg? Altså jeg har spist ca 1800 kcal som jeg skal.. men så har jeg trent og forbrent ca 500 kcal.. dvs at jeg ender på 1300 kcal.. Setter pris på tips og hjelp, jeg er litt ny på dette
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 hi her igjen.. tileggs spørsmål: innimellom klarer jeg ikke kommer opp i 1800 kcal daglig.. syns det er veldig masse! Igår feks hadde jeg bare ca 900 kcal, og det uten trening.. vil det hindre meg i å gå ned i vekt om jeg spiser for lite??
Loglady Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 Det eneste som skjer hvis du forbrenner 500 kal mer enn du må for å gå ned i vekt, er at du går raskere ned i vekt. Er 1800 kal mengden du har fått oppgitt for å gå ned i vekt, eller holde nåværende vekt?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #4 Skrevet 28. mai 2012 1800 kcal, er ikke det "mye"? Ca 2000 er jo et vanlig dagsinntak for en kvinne som ikke slanker seg, men så aner ikke jeg vekta/høyda di.. For min del er det optimalt med 14-1500 kcal, da vil man i snitt gå ned ca 0,5 kilo i uken og man også trener. Du vil ikke komme i sparebluss tror jeg, kroppen er selv veldig flink å regulere hvor mye mat den trenger. Sulter man seg derimot og spiser veldig lite kcal over en lengre periode, da går man i sparebluss.
Mrs Smith Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Du trenger absolutt ikke fylle på 500 kcal selv o. Du har trent ! 1800 er heller ikke lite, hvert i mot...
VandelSandel Skrevet 28. mai 2012 #6 Skrevet 28. mai 2012 1800 kcal, er ikke det "mye"? Ca 2000 er jo et vanlig dagsinntak for en kvinne som ikke slanker seg, men så aner ikke jeg vekta/høyda di.. For min del er det optimalt med 14-1500 kcal, da vil man i snitt gå ned ca 0,5 kilo i uken og man også trener. Du vil ikke komme i sparebluss tror jeg, kroppen er selv veldig flink å regulere hvor mye mat den trenger. Sulter man seg derimot og spiser veldig lite kcal over en lengre periode, da går man i sparebluss. Dette er jo veldig individuelt, og kommer an på startvekt/høyde, som du er inne på. For min del var jeg oppe i 3000 daglig for å holde vekta, og fikk forslag om 1600 for vektnedgang, ikke gjennom vektklubb, men tilsvarende. Man hører mye rart om det der med sparebluss, jeg vet ikke helt hvordan det er, har lest både at det stemmer og at det er en myte. Men det er nå uansett ikke lurt å spise for lite
kaktusen Skrevet 28. mai 2012 #7 Skrevet 28. mai 2012 Du må ikke spise mere nei. Du skal ha i deg 1800 kcal om dagen, uavhengig om du trener eller ikke. Du må få i deg d hver dag for at forbrenninga skal holdes oppe. Spiser du mindre, blir forbrenninga dårligere, og du vil ikke gå like fort ned i vekt. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #8 Skrevet 28. mai 2012 Det eneste som skjer hvis du forbrenner 500 kal mer enn du må for å gå ned i vekt, er at du går raskere ned i vekt. Er 1800 kal mengden du har fått oppgitt for å gå ned i vekt, eller holde nåværende vekt? Det er mengden jeg har fått oppgitt for å gå ned i vekt.. syns det var utrolig mye, og jeg sliter med å få i meg så mye..men det var det vektklubb "sa" at jeg skal ha.. nærmere bestemt 1839.
VandelSandel Skrevet 28. mai 2012 #9 Skrevet 28. mai 2012 Hvor høy er du og hvor mye veier du da? Jeg er 175 og startet på 100 kg, og da fikk jeg tildelt 1700 kcal. Har gått ned noen kg nå, og har fått det nedjustert til 1650. Hvor mye du må spise for å få det i deg, kommerjo an på hva du spiser. Avocado og egg for eksempel, er sunt, mettende og kalorifylt. Spiser du bare gulrøtter og suppe, må du selvsagt spose mer for å få det i deg
lille sprelle Skrevet 28. mai 2012 #10 Skrevet 28. mai 2012 Du behøver ikke spise de "ekstra" kaloriene som kommer av trening. Du har en ganske høy "grense" synes jeg, men det kommer jo an på alder, vekt, høyde, kjønn osv. Det er ingen krise om du ikke alltid er oppe i antall kalorier. MEN en varig vektnedgang gjøres langsomt. Selv gikk jeg ned ca 1 kg i uken og det tok et par år før jeg slapp å måtte holde kontroll for å ikke gå opp igjen. (altså at den nye vekten satt seg og det til tross for at jeg bare hadde vært overvektig et par år)
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #11 Skrevet 28. mai 2012 1800 kcal, er ikke det "mye"? Ca 2000 er jo et vanlig dagsinntak for en kvinne som ikke slanker seg, men så aner ikke jeg vekta/høyda di.. For min del er det optimalt med 14-1500 kcal, da vil man i snitt gå ned ca 0,5 kilo i uken og man også trener. Du vil ikke komme i sparebluss tror jeg, kroppen er selv veldig flink å regulere hvor mye mat den trenger. Sulter man seg derimot og spiser veldig lite kcal over en lengre periode, da går man i sparebluss. Dette er jo veldig individuelt, og kommer an på startvekt/høyde, som du er inne på. For min del var jeg oppe i 3000 daglig for å holde vekta, og fikk forslag om 1600 for vektnedgang, ikke gjennom vektklubb, men tilsvarende. Man hører mye rart om det der med sparebluss, jeg vet ikke helt hvordan det er, har lest både at det stemmer og at det er en myte. Men det er nå uansett ikke lurt å spise for lite Jeg syns det høres utrolig mye ut at jeg skal spise 1800 kcal daglig for å gå ned i vekt.. jeg er 90 kg og 164 cm.. har dobbelt - og trippel sjekket at informasjonen jeg har lagt inn, stemmer. Men får 1839 kcal hver gang.. Skjønner ikke at jeg skal kunne gå ned i vekt ved å spise så masse kcal! :/ hi
VandelSandel Skrevet 28. mai 2012 #12 Skrevet 28. mai 2012 Da har du vel en bmi på over 30, slik jeg hadde, og jeg vil tro det stemmer bra. Jeg gikk ned 1 kg i uken på 1700 kcal og 3-4 treningsøkter i uken.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #13 Skrevet 28. mai 2012 Hvor høy er du og hvor mye veier du da? Jeg er 175 og startet på 100 kg, og da fikk jeg tildelt 1700 kcal. Har gått ned noen kg nå, og har fått det nedjustert til 1650. Hvor mye du må spise for å få det i deg, kommerjo an på hva du spiser. Avocado og egg for eksempel, er sunt, mettende og kalorifylt. Spiser du bare gulrøtter og suppe, må du selvsagt spose mer for å få det i deg Veier 90 kg og er 164 cm og er 27 år (hvis det har noen betydning) . Syns det høres altfor mye ut med 1800 kcal daglig.. skjønner ikke åssen jeg skal gå ned i vekt av det!
Fizzymed2små Skrevet 28. mai 2012 #14 Skrevet 28. mai 2012 Jeg veier 92 og er 1.65, og jeg skal spise 1600 kcal på Grete Roede, så det syns jeg var rart...
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #15 Skrevet 28. mai 2012 Jeg veier 92 og er 1.65, og jeg skal spise 1600 kcal på Grete Roede, så det syns jeg var rart... Ja, ikke sant! Jeg har lagt merke til at folk som har omtrent samme str som meg, får oppgitt at de skal spise rundt 1400-1600 kcal.. så jeg skjønner ikke hvorfor jeg skal måtte spise 1800.. tror jeg skal prøve å holde meg på rundt 1400-1600 kcal, uansett hva vektklubb sier går du ned noe da? hi
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #17 Skrevet 28. mai 2012 Hvor ofte trener du og hvor gammel er du? Trener ca 3 ganger i uken på treningssenter (kondisjon og styrke) , er 27 år. hi
Loglady Skrevet 28. mai 2012 #18 Skrevet 28. mai 2012 Hvor ofte trener du og hvor gammel er du? Trener ca 3 ganger i uken på treningssenter (kondisjon og styrke) , er 27 år. hi Da er vektklubbens kalkuleringer helt greie, etter mine beregninger. Du vil gå ned en halv kilo i uka ved å spise 1800 kal daglig, forutsatt at du fastholder trening tre ganger i uka. Kutter du treningen, må du spise mindre for å gå ned det samme. Vil du gå ned 1 kg i uka, må kaloriinntaket ligge på ca. 1250 kal daglig, med samme treningshyppighet.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #19 Skrevet 28. mai 2012 Hvor ofte trener du og hvor gammel er du? Trener ca 3 ganger i uken på treningssenter (kondisjon og styrke) , er 27 år. hi Da er vektklubbens kalkuleringer helt greie, etter mine beregninger. Du vil gå ned en halv kilo i uka ved å spise 1800 kal daglig, forutsatt at du fastholder trening tre ganger i uka. Kutter du treningen, må du spise mindre for å gå ned det samme. Vil du gå ned 1 kg i uka, må kaloriinntaket ligge på ca. 1250 kal daglig, med samme treningshyppighet. Tusen takk for svar =) Da skal jeg prøve å holde meg til 12-1300 kcal daglig og forhåpentligvis gå ned 1 kg i uka. Kan jeg spørre åssen du regner ut dette? Hvis det er noe veldig innviklet noe, trenger du ikke forklare, men hvis det er noe som er enkelt å regne ut, hadde det vært interessant å vite hvordan man regnr det hi
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #20 Skrevet 28. mai 2012 Nå fant jeg ut av det; jeg har fått oppgitt så mye som 1839 kcal daglig fordi jeg har registrert at jeg vil bruke et helt år på å gå ned.. dersom jeg vil gå ned 1 kg i uken, må jeg registere at jeg vil klare det på 25 uker (vil gå ned 25 kg). Jeg gir meg selv ett år å klare det på, men jeg vil jo helst bli kvitt kg så fort som mulig Nå har jeg registert at jeg vil miste 25 kg på 25 uker, og mitt nye kcal inntak blir da på rundt 1500 kcal hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå