Gå til innhold

Tetter flaskesmokkene seg?

Anbefalte innlegg

Har to små nyfødte som har litt sugeproblemer. Imidlertid oppdager jeg nå etterhvert at det er stor forskjell på smokkene-bytte av smokk underveis i måltidet kan gjøre underverker og de får plutselig i seg mye mer.

Har Avent flasker og en blanding av str 1 og 2.

Vaske bedre?? Bruker zalo + varmt vann og deretter sterilisator. Har bare brukt flaskene i ti dager

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940410-tetter-flaskesmokkene-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest <3Barn&Engler<3

Hullene på avent smokkene kan tette seg under måltidet, jeg pleier å ha noe papir i nærheten, og bruke det når jeg klemmer på tuppen til flaskene og "gnikker" kantene litt mot hverandre, da åpner det seg igjen, og ungen suger uten problem :) Vasker selv i Zalo og varmt vann, så i sterilisatoren. Har du flaske kosten til Avent? Om ikke ville jeg nok kjøpt den, den gjør det lettere å få vasket flaskesmokken bedre :)

Legger du dem i såpevann etter du har brukt dem frem til vasking? Evt skyller dem godt i kaldt vann etter bruk? Tenker kanskje det kan ligge litt fett el. igjen som kan være vanskelig å få bort. Enig i at Avent sin flaskekost er super!

Har aldri opplevd at tutene har tettet seg og har brukt Avent i flere år.

Skyll i kaldt vann for å få bort proteiner (de klumper seg ofte ved høy temperatur) og i så varmt du klarer for å få bort fett. Så vasker du i såpevann, gjerne med flaskekost av en eller annen type. Gni inn flaskesmokken med ren zalo og la stå noen minutter før du vasker om smokkene blir matte/føles klissete. Kok/steriliser etterpå. Husk at koking/sterilisering kommer i tillegg til vasking - ikke i stedet for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...