Gå til innhold

mann i nordsjøen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

trenger råd /erfaringer...

jeg har termin 18 july, min mann er da hjemme fra nordsjøen, skal reise ut igjen 1 august, da kan han få den turen som fødselsperm, slik at jeg ikke sitter alene med en 2 ukers gml baby...

MEN nå mener gyn at mulig gutten kommer to uker før termin, da han er så stor, da er min mann i nordsjøen... det tar ivertfall 8 timer å få han hjem, med helikopter og kjøring... har gardert meg med en venninne som holder meg i hånden til han kommer seg hjem, men alikevell, hører det finnes fødsler på under 8 timer...

hva gjør vi da? kan han sykemelde seg siste turen, og likevell ta fødselsperm turen etter??

tror neppe jeg er den eneste med reisende menn... hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du skal være flink å kjenne på kroppen din. De fleste merker det ett par dager før. Nå nærmer det seg, du flyr mere på do, nedpress, mere utflod osv. Da bør du ringe å få han hjem. Om han da kommer to dager før fødsel er jo ikke det så mye. Tror nok du kjenner det lenge før 8 timer, er jo en del mere murring også da.

Skrevet

Det er vanskelig å vite... selv om de mener at han kommer to uker før, så er det jo ikke sikkert? Om de da ikke velger å sette deg i gang, siden han er stor? Nabofrua mi lå strekk ut i 8 uker før termin fordi de mente ungen kom til å komme for tidlig, men hun endte opp med å føde 2 uker etter termin;)

Har en reisende mann selv, men i hans bransje er juli så rolig at han kommer til å være hjemme. Ellers hadde jeg nok ikke tatt noen sjangser, tror jeg. Det er veldig viktig for meg å ha han der når det skjer.

Skrevet

Hei du. Skjønner deg godt for sitter og tenker på det samme selv om dagen. Her skal sambo egentlig ut igjen 3 dager før termin. Vi bor på andre siden av landet så han bruker gjerne en hel dag bare på å komme seg hjem. Føler derfor det er helt uaktuelt at han drar ut denne perioden. Vi tenkte å ringe arbeidsgiveren hans i morgen og forhøre oss litt om hva de sier om dette. Regner ikke med de er så intr i å få han ut for så å måtte betale reise tilbake etter et par dager?

Skrevet

Ville bare trøste deg med at uansett så ordner det seg. Her var mannen bortreist pga kurs gjennom jobben tre netter 14 dager før termin. Trodde dette skulle gå greit, men hadde helgardert meg med lillesøster som overnattet. Just in case. Riene startet seint på kvelden, da alle fly hadde gått, men trodde vi hadde god tid, og det trodde føden også da jeg snakket med de. Men, ting gikk fortere enn planlagt, og mini kom til verden i det pappans fly lettet.

Dette var noe jeg virkelig hadde bekymret meg over på forhånd, hva hvis og tenk om, men der og da tror jeg det var mye værre for pappan å ikke vite hvordan det gikk, enn det var for meg å ikke ha han med. Selvfølgelig skulle jeg gjerne delt fødselsopplevelsen med han, men der og da gjorde lillesøster en super jobb, og det var helt fantastisk å få dele den opplevelsen med henne. Vil påstå det har bragt oss enda nærmere hverandre, samt at hun å mini tydelig har et helt spesielt bånd:) pappan var fremme en time etter at mini kom til, og fikk hele oppholdet på barsel sammen med oss:) mener helt ærlig at det faktisk er tiden etterpå som var aller viktigst å ha pappan med på, de første ukene ville mini være på armen hele tiden, mye sutring, svett mamma, puppespreng og lite søvn. Da var pappaen en helt uvurderlig støtte!! Ellers hadde det nok blitt litte dusjing og mat på mammaen, mini hylte bare man forsøkte å legge han fra seg for å få gått på do...

Der og da hadde jeg mer enn nok med meg selv, gikk nok inn i min egen lille fødeboble. Det viktigste er å ha noen der som man stoler på, og som man kan være seg selv med 100%. noen som vet hvordan du vil ha det, som kan "tale din sak" når det står på som verst. Og uansett, ut kommer babyen, samme hva!!

Håper fødselsopplevelsen din blir like fantastisk som min, går bare og gleder meg til en eventuell ny graviditet, og fødsel, det er uten sammenligning den mest fantastiske opplevelsen jeg har hatt, skikkelig adrenalinkick. Så håper jeg mannen er hjemme neste gang, men vet at det ordner seg uansett:)

Masse lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...