Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg funderer litt på hvordan jeg skal reise nedover til Køben. Reiser med en toåring. Tidligere har vi alltid reist med fly, men denne gangen har vi god tid pga at jeg avspaserer. Tenker også litt på streikefaren på flyplassene.

Er det noen som har tatt fergen med barnevogn (uten bil) med ett så lite barn? Hvilken lugar anbefaler dere å bestille? Får man låne reiseseng? Var det mye fyll ombord? Vi må jo på lugaren for legging tidlig, så takler ikke vorspiel og nachspiel på nabolugarene. Var det TV på lugaren? Noen gode tips?

På forhånd takk for hjelpen!

Fortsetter under...

streiken på flyplassene tilsier bare at det går tregere gjennom sikkerhetskontrollen, ikke at den blir stengt... tror jeg hadde satset på fly, istedet for "danse-båten" med en 2-åring med...

Takk for svar, Ludviksmamma : )

Jeg leste at det var gjennom sikkerhetkontrollen det ville merkes. Men synes Gardermoen på vanlige dager er det verste med all reising. Det er så totalt mangel på service for foreldre som reiser alene med barn. Både ved avreise og adkomst. Så tanken på å stå lenge i trang kø med en gutt som ikke vil stå i ro og er for tung til å tvangsbæres/holdes er ikke forlokkende.

Men du har sikkert rett i at dansebåten er blir enda verre. Har jo hørt om hva som skjer der av fyll og bråk, har bare aldri tatt den selv.

Jeg har reist med båten til København mange ganger med småbarn og babyer, og det har alltid gått bra! Det har ikke vært fyll og bråk (nå har vi ofte dratt midtukes og ikke helgene) eller annet sjenerende bråk. Vi har alltid hatt rimeligste lugar, men det skal sies at det egentlig ikke er lov å ha vogn inne i lugaren. Men vi har gjort det likevel..( ..) og med babyer har de sovet i vogna. Har du råd ville jeg spandert på meg en større lugar. Men vet ikke om de har reisesenger for små. I de billigste lugarene er det heller ikke tv... (får sikker hva man betaler for!)

Dette er ingen typisk "dansebåt" som Stena Line hadde rykte for å være. De har lekekrok, og et lekerom på den ene båten ihvertfall!

Jeg reiser gjerne igjen med denne båten med småbarn:))

Takk for svar Monika70 : ) Jeg får ta å ringe rederiet i morgen å høre hva de sier om lån av reiseseng og anbefalinger av lugar. Han er to år og for stor til å sove i vogn. Jeg er villig til å legge litt ekstra i lugaren om det gjør reisen mer komfortabel for oss begge. Så lenge jeg kan ha vognen stående lett tilgjengelig, sånn at jeg kan bruke den ombord så er det helt greit å ikke ha den på lugaren.

Annonse

Så godt å se at du er i gang igjen :) Masse lykke til :)

Takk, Håpefull38! Du har termin snart? Ønsker deg masse lykke til med fØdselen! Håper du legger ut melding her når hun har kommet : )

Takk for det :) Jo jeg har termin om 11 dager :) :) Skal legges inn på sykehus på mandag i påvente av fØdsel. Får ikke fØde på lokalsykehuset, så må reise til et stØrre sykehus. Blir nok overfØrt til lokalsykehuset dagen etter fØdselen. Men nå gleder jeg meg enormt til å se vesla :)

streiken på flyplassene tilsier bare at det går tregere gjennom sikkerhetskontrollen, ikke at den blir stengt... tror jeg hadde satset på fly, istedet for "danse-båten" med en 2-åring med...

Takk for svar, Ludviksmamma : )

Jeg leste at det var gjennom sikkerhetkontrollen det ville merkes. Men synes Gardermoen på vanlige dager er det verste med all reising. Det er så totalt mangel på service for foreldre som reiser alene med barn. Både ved avreise og adkomst. Så tanken på å stå lenge i trang kø med en gutt som ikke vil stå i ro og er for tung til å tvangsbæres/holdes er ikke forlokkende.

Men du har sikkert rett i at dansebåten er blir enda verre. Har jo hørt om hva som skjer der av fyll og bråk, har bare aldri tatt den selv.

service er noe dritt, vet du... og små unger er noe ekkelt, noe, vet du... uff... fikk jeg en rukke i den nystrøkne uniformen nå ?? uff....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...