Hilde35 Skrevet 28. mai 2012 #1 Skrevet 28. mai 2012 Er det noen her som har født i vann? Lurer litt på hvordan det er... Det er et tilbud på sykehuset her jeg bor og jeg vurderer det...
Mrs Georgine Skrevet 28. mai 2012 #2 Skrevet 28. mai 2012 Jeg gjorde det sist. Har ikke noe annet å sammenligne med, men jeg syns det var veldig greit. Deilig å ligge i lunka vann, og kjenne at jeg "flyter". Jeg hadde ingen andre former for smertelindring, Gubben måtte jobbe litt ekstra ettersom han holdt meg oppe, da jeg presset.
toband Skrevet 28. mai 2012 #3 Skrevet 28. mai 2012 har jeg også lurt på.... Et minus som gjør at jeg er litt skeptisk er at man da ikke kan ha disse strikkene rundt magen som man måler rieaktivitet og overvåker fosteret med. For meg er det nok en trygghet med å ha på dette! Men med førstemann satt jeg i badekar under første del av fødselen og det var veldig bra. Hadde ingen form for smertelindring under fødselen, selv om han ble født i sykesenga. Og du har fortsatt babyen i magen, Hilde? sist jeg leste noe fra deg så lurte du på om det var noe på gang... Er noen luringer disse her....
Hilde35 Skrevet 28. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2012 Har tenkt litt på det med målingene jeg også, så vi får bare ta det som det kommer. Har termin i dag, men han vil visst ut helt ennå...skal til stripping og tøying på onsdag hvis ikke noe har skjedd ennå. Gleder meg ikke til det akkurat, men ut skal han...hehe.
toband Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 lykke til! Her er det 17 dager igjen. Førstemann kom en uke før, så jeg håper jeg slipper overtid denne gangen også....
Mrs Georgine Skrevet 28. mai 2012 #6 Skrevet 28. mai 2012 Jordmora målte jevnelig med et apparat som tåler vann. Ikke et belte, men en "dings" som hun satte mellom beina mine. Jeg kommer til å velge vannfødsel igjen, om jeg får sjansen. Veldig behagelig å få en ren baby på brystet, og selv være ren rett etter fødsel. Lykke til med valg og med fødsel. Jeg har bare en uke til termin, og vil si at jeg er KLAR!!!
Hilde35 Skrevet 28. mai 2012 Forfatter #7 Skrevet 28. mai 2012 Sykehuset sa at jeg ikke behøvde å bestemme meg på forhånd, så vi får ta det som det kommer... Lykke til med snarlig fødsel hos deg også. Jeg trøster meg med at senest den 11. juni har jeg født...og kan nyte resten av sommeren sammen med han. :-)
mumitrollet Skrevet 28. mai 2012 #8 Skrevet 28. mai 2012 Vannfødsel er å anbefale fra meg. Med nr 1 måtte jeg opp på slutten pga lavere hjertelyd. Nr 2 kom i vann.
~HelenMarie+3jenter~ Skrevet 28. mai 2012 #9 Skrevet 28. mai 2012 Ååå eg misunner dåke med muligheten. Det var mitt store ønske, men Førde har visst ikkje muligheten.....
fresh Skrevet 28. mai 2012 #10 Skrevet 28. mai 2012 Vannfødsel er å anbefale!! Fødte min første i vann, og det var fantastisk. De to andre ville jeg også føde i vann, men jeg ble så varm og taklet ikke tanken på å hoppe i varmt vann Jeg har født 3 ganger, og ingen av gangene har de målt aktivitet med det båndet flere snakker om. Jeg har vert på fødeloftet da, der har de ikke sånn bånn, men bruker noe annet
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 29. mai 2012 #11 Skrevet 29. mai 2012 fødte i vann for snart 4 uker siden, helt supert! jordmora brukte en vanlig doppler på magen innimellom for å sjekke hjerterytmen på barnet. Deilig mellom riene å ligge i det varme vannet. Fødselen gikk raskere enn de forrige og det er visst fordi en beveger bekkenet fram og tilbake under riene og på den måten hjelper barnet nedover i bekkenet. Anbefaler det veldig! Flott opplevelse å hente sitt eget barn opp av vannet!
Netti*** Skrevet 29. mai 2012 #12 Skrevet 29. mai 2012 Det er min drøm. Var på samtale i dag og foreløpig er jeg godkjent. Var en lang liste med krav her. Ikke bmi på over 30. Ha normalt svangerskap uten plager, ikke blodtrykk over visse verdier, osv osv.. Så får håpe jeg forsatt er godkjent når babyen kommer :-)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå