Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #1 Skrevet 27. mai 2012 Jeg har nå fått min første mens etter fødsel å er da litt nysgjerrig på hvor lenge deres første mens varte, om dere blødde mye/lite og om den da kom regelmessig tilbake etter det???
Gjest Prinsesse x 2 Skrevet 27. mai 2012 #2 Skrevet 27. mai 2012 Min kom etter 10 mnd. Varte en liten uke og kom heller ikke så mye. Veldig lite menssmerter. Helt perfekt! Begynte med en gang regelmessig, mn hadde kortere sykluser. Graviditeten gjorde virkelig susen på min mens. Jeg som var sengeliggende når jeg hadde mensen før pga smerter, og blødde som en foss i en uke! Haha. Spent på Åssen det blir denne gangen, forhåpentligvis mange mnd igjen:)
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2012 #3 Skrevet 27. mai 2012 Jeg fikk mensen 6 uker etter fødsel. (jeg ammet kun de 3 første ukene etter fødsel) Den varte i 14 dager. Begynte på Cerazette dag 3.. Har ikke fått mensen siden, er nå 10 uker siden eller noe..
Gjest Kira med en av hver Skrevet 27. mai 2012 #4 Skrevet 27. mai 2012 Første gangen kom den etter bare 12 uker. Blødde mye mer enn før jeg ble gravid, og hadde skikkelige menssmerter. Var helt regelmessig med en gang. Minstemann er 13 uker, og har - bank i bordet - enda ikke fått den tilbake.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 27. mai 2012 #5 Skrevet 27. mai 2012 Med første: Fikk igjen mensen 3 uker etter fødsel, blødde i 8 dager, blødde MYE de 2 første dagene, så var det minimalt resten, etter det kom mensen hver mnd. Med lillesøster fikk jeg mensen 5 uker etter, nå er hun 2,5 mnd, og jeg er akurat ferdig med menstruasjons runde nr 2.. Første mens nå varte i 7 dager, 2 dager med ekstrem blødning, så bare spotting nermest.. Denne runden varte det i 4 dager, 2 dager med mye, og 2 dager med minimalt.. Håper det er tegn på at jeg går tilbake til normalen før jeg ble gravid, kun 2 dager menstruasjon!
TPK Skrevet 28. mai 2012 #6 Skrevet 28. mai 2012 Fikk mensen etter 7 mnd. Blødde MYE! Varte i 7-8 dager (som min pleier å gjøre), ikke spesielt vondt. Kom regelmessig hver 28 dag etter det. Blødde mye hver gang, mer enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Kun grønn o.b som funket...
Ikkesåallerværst Skrevet 28. mai 2012 #7 Skrevet 28. mai 2012 Blødde som en foss i en uke. Monstermensen. Den kom regelmessig etter det, dvs det gikk fem uker til andre gang og mellom hver 28.-32. dag etter det, som er normalt for meg. Fikk den igjen etter fem måneder, og har hatt litt mindre menssmerter, men mye verre eggløsningssmerter. Lurer på hvordan det blir denne gang.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2012 #8 Skrevet 28. mai 2012 Etter første fødsel fikk jeg den igjen etter 12,5 mnd. Var helt som før, men uten menssmerter. Ammet fortsatt en del så den var uregelmessig de første 4-5 mnd. Ble gravid igjen 18 mnd etter fødsel(sluttet å amme 14 dager før jeg ble gravid), og tror syklusen var regelmessig da. Etter andre fødsel delammet jeg og fikk igjen mens etter 8 uker. Blødde lite og færre dager enn jeg normalt har gjort. Syklusen så ut til å være uregelmessig. Hadde ikke hatt noen ny blødning når jeg begynte på Cerazette ca 6 uker etter denne mensen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå