Gå til innhold

Når legger deres babyer på ca 2 mnd seg for kvelden??

Anbefalte innlegg

Mini her har vel funnet sin døgnrytme tror jeg. Han kan sove ganske mye om dagene, men har lange våkenperioder på morgen fra 7-9 tiden og til 11-13. Så kan han sove nesten hele dagen, bortsett fra pupp og kos og litt babygymming. Mellom kl. 17-19 kvikner han til igjen og styrer mye med puppen og er urolig før han sovner for kvelden i 22-23 tiden. Har prøvd å få inn leggerutine med bad og pysj i 1830- tiden, men blir ikke til han roer seg da likevel. Hvordan er det med deres minier i denne alderen??

Fortsetter under...

Gjest Kira med en av hver

Nå har min tippet 3 mnd, men har hatt samme rutinen en stund. Vi starter kveldsstellet kl 20.00, og han blir lagt omkring kl 20.30. Det var vanskelig de første dagene, men han vennet seg raskt til det. Og er nå kjempe trøtt når klokken er rundt åtte.

Mini her har vel funnet sin døgnrytme tror jeg. Han kan sove ganske mye om dagene, men har lange våkenperioder på morgen fra 7-9 tiden og til 11-13. Så kan han sove nesten hele dagen, bortsett fra pupp og kos og litt babygymming. Mellom kl. 17-19 kvikner han til igjen og styrer mye med puppen og er urolig før han sovner for kvelden i 22-23 tiden. Har prøvd å få inn leggerutine med bad og pysj i 1830- tiden, men blir ikke til han roer seg da likevel. Hvordan er det med deres minier i denne alderen??

Tulla vår legges ca 18.30 men kan bruke en del tid på å sovne.. Mater 2-3 ganger pr natt og står opp kl 07.30. Hun er 9 uker nå. Har ingenting fast på dagtid, finner ikke noe rytme ennå, håper det kommer seg etterhvert.

• 3 måneder senere...

Jenta mi er 3 mnd å hun sovner hver kveld kl 2100 tiden. gjort det en stund å våkner til i 6-7 tiden å spiser litt å sover en time å så har hun våken tid til ca kl 1100 å da sover hun nesten helt til 1600 å så er det mat å sove i en time å der etter er hun våken til hun legger seg. Stor trives med dette:) en så lenge:))

Lillemann her er snart 7 uker og har begynt å få en døgnrytme. Han blir trøtt rundt 8 så vi begynner med et bad ca 18.30 også koser vi litt på sofan også får han mat 19.30 og er i seng rundt 20-20.30. Da sover han til 03, og får mat da og sover videre til 06/07. Da står vi opp og han får mat igjen. Etter dette koser, leker på babygymmen og synger vi til han er sliten (da er kl. ca 10/11 da får han mat og sover ca to timer. etter dette er han våken til han legger seg. Kanskje han dupper av i ti minutter etter et måltid, men sjeldent noe lenger.

Han har hatt denne rutinen i en uke nå :) deilig!

Annonse

Helt siden fødsel av har vesletøtta lagt seg kl 19. :)

VI startet stellet kl 18; vasker (bader to ganger i uka), setter på pysj, og tar ammingen i senga. Da spiser hun en halvtimes tid og blir kjempetrøtt. Legger hun over i sin seng, og der sovner hun på et blunk!

Så heldige dere er!! Vesla her er 6uker og her er det bare tull med disse rutinene. Jeg trodde vi hadde funnet det, men nå er det bare tull igjen. Hun holder oss våkne stortsett hele natta noen ganger, ellers så holder hun oss våkne til kl 03-04. Skulle ønske jeg visste hvordan vi kunne få til disse rutinene :( Er førstegangsmor og er litt fortvila over det her...

Takk Lea-Pea! Eg byrja å tru det berre var meg som sleit. Knøttet nektar stort sett å sove, både dag og natt. Søv kanskje 2-3 timar rundt 12 på dagen.så kanskje nokre timar om kvelden + 3 t i 1 tida på natta. Elles er det soning i et kvarters tid no og då. Men han er stort sett blid når han er vaken, men siste tida merkar eg han er veldig trøytt men søv likevel ikkje. Dykk med sovebabyar, kva gjer dykk for at babyane dykkar søv?? Har prøvd å bade, bysse, sove, legge han i vogna uten å stimulere han. Nope, ikkje søren om han vil sove. Hjelp!

Frøkna her er snart fire mnd og her finnes ikke rutiner på ho. Total lakenskrekk, og våkner hvert kvarter om hun ligger alene. Om dagen kan hun sove noen timer om hun får ligge i fanget. Eller hun sover nesten ingenting og blir overtrøtt.

Slik det er nå putter vi ho i pysjen mellom 6 og 8, og så legger vi oss i senga mellom 9 og 11 engang.

Snuppa på 6 uker legger seg ikke for kvelden før kl 01-0130.. Er generelt veldig rolig på dagen og sover da noen gode lurer, men fra i sjutiden på kvelden er hun generelt urolig og grinete. Har inntrykk av at hun er veldig trøtt om kvelden, men klarer ikke falle til ro, selv med mye byssing og bæring. Har inntrykk av at det kanskje er litt luft og mageproblemer som plager henne. Det var på samme viset med eldstemann, men han var urolig og sov lite også på dagen, så det var mye mer slitsomt. Men til dere over her, tror ikke det er noe dere gjør "feil" som ikke har sovebabyer, tror bare det er veldig forskjell på babyer (og at de i ulik grad har feks plager pga umodne tarmer). Men selv om eldstemann sov veeeldig lite de 3 første mnd, så ordnet det seg av seg selv når han var 3-4 mnd og han ble etterhvert en skikkelig sovebaby, med både lange daglurer og god nattesøvn.

Veslejenta her er 7 uker, og vi har ingen rutiner. Ingen dager er like. Hun sover generelt bedre på dagen da...gjerne opptil 2,5-3 timer, men om natten er det mye nattevåk. Våkner gjerne med 1-1,5 mellom hvert måltid.

Det er ganske slitsomt sånn som det står på nå, men håper og regner med at det blir bedre når hun passerer 3 mnd :)

Lillemannen begynner nærme seg 11 uker og har helt siden fødselen lagt seg for natten ca. klokken 20 og våknet rundt 6-7 tiden om morgenen :) Skled rett inn i storesøsknenes døgnrytme :)

Annonse

Lillegutt er nesten 2mnd og legger seg for natten mellom 20:30-21:30, sover da til ca 02 får mat og sover til ca 06, får mat igjen og sover til ca 08:30-09.

Vi triller til bhg med størstemann ca 09:45, da sovner lillemann i vognen, og sover til 11:00-11:30. Etter det har han ingen faste tider og sove på. Men blir trøtt etter ca 1-1,5 time våkentid.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...