Gå til innhold

Å bo ca 50 m fra høyspentledninger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde dere hatt noen bekymringer i forhold til det?

Skrevet

Jeg ville unngått det. Om det er farlig har jeg ikke satt meg inn i da det ikke har vært noen problemtilling, men de synger irriternde og er grusomt stygge.

Skrevet

Ja, uten tvil, en masse bekymringer! Angst, rett og slett. Hvis det er en virkelig høyspentledning så er det regler for hvor nærme man får bo, så det er lurt å sjekke.

Hilsen ingeniør.

Skrevet

Jeg har sjekket, og det er ikke av de kraftigste typene av høyspent, så statens strålevern anbefaler en grense på 30 m. Men allikevel så er ikke magefølelsen helt god kjenner jeg, for det er jo jevnlig diskutert om høyspent kan gi helseplager, så da er det vel kanskje best å holde seg så langt unna som mulig tenker jeg, men jeg er jo litt overnervøs av meg i følge mannen så jeg vet ikke hva en bør gjøre.

HI

Skrevet

Ja det hadde eg ikkje villet gjort. Det er mykje usikkerhet rundt kor mykje stråling som er farleg.

Skrevet

Ville aldri bosatt meg i nærheten. Husker for en del år siden (ca.10?) Var det et helt byggefelt som gikk til sak, fordi en _meget_ høy andel av de hadde fått kreft. Det kom av høyspenten.

Skrevet

Hvor nærme bodde de som gikk til sak?Hvor nærme høyspentet lå det byggefeltet?Jeg bor ca 100 meter unna en høyspentledning.

Skrevet

Der vi bodde tidligere var det en gate som gikk langs med høytspentledninger, og det var utrolig mange av de som bodde i de husene som hadde fått kreft! Jeg hadde vært veldig betenkt.

Skrevet

Aldri i livet om jeg frivillig hadde bodd så nærme høyspent. Jeg husker også nyhetssaken hvor en veldig stor andel av folkene på byggefeltet hadde fått kreft.

Jeg hadde heller bodd i en liten kjellerleilighet, lenger unna jobben, i verste fall i kjelleren til svigermor før jeg hadde tatt ungene mine og flyttet inn i et hus like ved høyspent, alt annet hadde vært bedre.

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med det, men jeg er sikkert ikke glad i barna mine, bryr meg ikke om helsa vår, er en dårlig mor og alt det der...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...