Gå til innhold

Utslett rundt munnen når hun spiser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille har så vidt begynt å få smaksprøver av mat. Har gitt litt havregrøt to ganger nå men begge gangene har hun blitt rødflekkete rundt munnen. Dette skjer med en gang.. Har også skjedd når hun har smakt på potet. Gulper muligens litt ekstra etterpå, men ellers ingen andre reaksjoner. Bør jeg prøve en annen type grøt? Noen andre som opplever det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være en allergisk reaksjon. Jeg ville forsøkt med en annen grøt, og eventuelt tatt kontakt med lege for å sjekke allergier.

Skrevet

Hei du :) Vi hadde en lignende erfaring med eldstemann. Han fikk noe som minnet om elveblest, det gikk over etter en times tid. Kom umiddelbart ved inntak av mat. Han hadde atopisk eksem, og har alltid hatt sensibel hud. Vet ikke om det er det samme med jenten din, da.. For oss funket det i alle fall å legge fast føde på hyllen en liten stund. Da vi begynte pån igjen var det mye det samme problemet, men vi sørget for å tørke godt av han hele tiden mens han spiste, og smurte godt med krem. Fremdeles får han i blant reaksjoner på huden (han er fire år), men det plager han ikke.

Skrevet

Takk for svar! Kanskje jeg bare bør vente litt med å introdusere mat for henne. Hun er bare 4,5 måneder men en stoor jente så følte hun trengte litt ekstra :-) Hun har ikke noen andre hudproblemer. Storebror

Har forresten også hatt tendenser til litt utslett i ansiktet etter feks egg.. Men dette kom ikke før han var eldre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...