muy muy feliz!! Skrevet 27. mai 2012 #1 Skrevet 27. mai 2012 Hei, Baby har gått opp lite i vekt (dvs ingenting på en uke..), han er to uker gammel. Begynte i dag å gi mme etter hver amming (20-30ml), og han sover nå i ett strekk mellom måltidene. Har noen erfaring med dette? Skal han sove så mye for å legge på seg? Takk for svar..
Gjest yrild Skrevet 27. mai 2012 #2 Skrevet 27. mai 2012 Vi måtte vekke baby hver 3dje time og amme hele tiden for at hun skulle legge på seg. Hun brukte også lang tid før hun la ordentlig på seg, men jeg ville ikke gi mme så lenge hun var ordentlig våken imellom sovetoktene. Etter tre uker kom vektøkningen ordentlig i gang. Gir du MME i samråd med helsesøster? Amm så mye du kan slik at ikke produksjonen går ned, men heller øker og samarbeid med helsesøster. Få ammehjelp og kos deg med den lille :-) Fy søren så mye vi engster oss og ønsker å gjøre det rette! Noen babyer sover mye og andre lite, det meste er normalt :-)
Gjest yrild Skrevet 27. mai 2012 #3 Skrevet 27. mai 2012 Er baby litt gul (gulsot) gjør det også sitt til at de sover mer.
muy muy feliz!! Skrevet 27. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2012 Tusen takk:) Var på vektkontroll på barselavd i dag og fikk beskjed om å amme hver 3.time og gi mme opp til 40ml etterpå. Skal tilbake tirsdag, håper virkelig han har lagt på seg til da-stått på stedet hvil på 3,7 i en uke til tross for 12-13 amminger på 30-40min i døgnet.. Mye bekymringer med disse små ja!
appelsin Skrevet 28. mai 2012 #5 Skrevet 28. mai 2012 Vi sleit veldig med å finne riktig balanse mellom amming, mme, vektøkning osv og jeg slet mye med skyldfølelse over ikke å kunne produsere nok mat til lille gullet. Alt jeg vil si er at det er vanskelig, men få hjelp, det viktigste er at barnet får i seg nok næring og i den store og hele sammenhengen er det kort tid det er store bekymringer. Tuppa mi er snart ett år og elsker mat og spiser seg godt oppover kurven, selv om hun var veldig småspist på melk og vi sleit et halvt år med å få henne opp mot gjennomsnittet... Alt vi gjør for disse små - men det er så verdt det:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå