Gjest Mammantil2prinser Skrevet 27. mai 2012 #1 Skrevet 27. mai 2012 Jeg bare legger dette inlegget her jeg fordi dere er jo snart i mål alle sammen *misunnelig ja* Jeg var på UL da jeg var 13uker på vei, og gyn bare helt ut av det blå sa hvem kjønn som var i magen! Vi skulle ikke vite kjønnet sa jeg til han mens jeg var i sjokk. Og da sa han bare at jeg tar nok feil da, men så fortsatte han å vise oss kjønnsleppene og slikt på baby! Ja han sa det var en jente:) Men je later jo som om han aldri har sakt fordi jeg vet at jenter er lettere å ta feil på generelt å vert fall i uke 13 da, men det som er så kjipt nå er at det liksom ligger i bakhodet at jeg "vet" hva jeg venter og instiller meg liksom på en jente nå =/ Så det jeg lurer på er: Fikk noen av dere vite kjønn på tidlig UL? Og stemte det med ordinær UL eller ved fødsel?
eaglebeagle Skrevet 27. mai 2012 #2 Skrevet 27. mai 2012 Jeg har fått vite, siden legen spurte, på tidlig UL på Riksen i uke 12. Han forklarte forskjellen på jenter og gutter på dette tidspunktet, og hvor sannsynlig det er at de ser riktig. Meg gutter ser de "riktig" på over 90 prosent, på jenter rundt 85. Vi har siden vært på 18-ukers UL, og de så det samme kjønnet. Nå er jo ikke babyen født enda, men mye tyder jo på at det stemmer :-).
HønePøna80 Skrevet 27. mai 2012 #3 Skrevet 27. mai 2012 Da jeg var på UL i uke 12 sa legen at det var altfor tidlig å se kjønnet - det kunne visstnok ikke sees før i uke 16 eller rundt der. Så da er det vel stor sannsynlighet for at dere ikke vet allikevel? Gutte- og jentefostere skal jo være så like på det stadiet at ingen kan se forskjell...
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 27. mai 2012 #4 Skrevet 27. mai 2012 Da jeg var på UL i uke 12 sa legen at det var altfor tidlig å se kjønnet - det kunne visstnok ikke sees før i uke 16 eller rundt der. Så da er det vel stor sannsynlighet for at dere ikke vet allikevel? Gutte- og jentefostere skal jo være så like på det stadiet at ingen kan se forskjell... Ja det er liksom det jeg og tenker, så jeg sier jo ingenting om kjønn eller noe til noen. Fordi vi har aldri hørt legen si verken gutt eller jente
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 27. mai 2012 #5 Skrevet 27. mai 2012 Jeg har fått vite, siden legen spurte, på tidlig UL på Riksen i uke 12. Han forklarte forskjellen på jenter og gutter på dette tidspunktet, og hvor sannsynlig det er at de ser riktig. Meg gutter ser de "riktig" på over 90 prosent, på jenter rundt 85. Vi har siden vært på 18-ukers UL, og de så det samme kjønnet. Nå er jo ikke babyen født enda, men mye tyder jo på at det stemmer :-). Ja da blir det spennende å se hva som kommer ut til slutt da hehe..Men har du hørt det samme to ganger så skal det nok mye til å ta feil tenker jeg Men kan jeg få spørre om hva forskjellen var så tidlig?
eaglebeagle Skrevet 27. mai 2012 #6 Skrevet 27. mai 2012 Da jeg var på UL i uke 12 sa legen at det var altfor tidlig å se kjønnet - det kunne visstnok ikke sees før i uke 16 eller rundt der. Så da er det vel stor sannsynlighet for at dere ikke vet allikevel? Gutte- og jentefostere skal jo være så like på det stadiet at ingen kan se forskjell... Det handler nok litt om utstyr og kompetanse. Vi var på duotest/UL på Riksen, og det var en spesialist som underøkte fosteret. Han forklarte forskjellene i kjønnet, dvs vinkelen på det som blir hhv klitoris/penis. Dersom vinkelen er mer enn 30 grader opp (tror jeg, husker ikke helt) er det gutt og om vinkelen går nedover er det jente. :-)
AdrenaLine Skrevet 27. mai 2012 #7 Skrevet 27. mai 2012 Vi var på ultralyd med jenta vår i slutten av uke 13 og da så han at det var jente. Stemte det... Men er det ikke bedre å glede seg til å treffe lillejenta enn å irritere seg over en uomtenksom lege? Nå kan du jo forberede deg litt...
Gjest AnnaMathea Skrevet 27. mai 2012 #8 Skrevet 27. mai 2012 Med første fikk vi også (ufrivillig) vite kjønn da jeg var 12 uker. Fikk vite gutt, det samme sa de på sykehuset på rutineultralyden, og ut kom en gutt. Denne gangen i uke 12 sa samme gynekolog at det var ikke vits å se etter det. Vi sa også klart på forhånd at vi ikke ville vite. Du får vurdere om du vil spørre om kjønn ved rutineultralyden om den ikke er forbi. Som du sier ligger det i bakhodet at det blir en jente, kanskje bedre å vite enn å innstlle seg på noe så lenge så er det kanskje feil. Ikke feil sånn sett, men motsatt:) Kos dere bare, uansett blir det en nydelig BABY:)
Håpefull38 Skrevet 27. mai 2012 #9 Skrevet 27. mai 2012 Jeg kjenner 2 stykker her som fikk vite på ordinær ultralyd at det ble jenter. Begge fikk gutter Så det kan da skje at de tar feil. Jeg var på ultralyd da jeg var 14 uker på vei med tvillinger, men gyn nektet å sjekke kjønn. Ved ordinær ultralyd var det helt klart stor forskjell på "utstyret". Så først ei jente. Da så vi klart 3 hvite streker mellom beina. Dette hadde jeg lest om på nett fra før, så før jordmor sa noe kommenterte jeg at det er ei jente. På den andre var det ingen tvil om at det var gutt
Gullunger Skrevet 27. mai 2012 #10 Skrevet 27. mai 2012 Jeg fikk vite gutt i uke 12, men legen var litt usikker. Ordinær ultralyd i uke 18 og 3D ultralyd i uke 28 viste jente. Legen på 3D ultralyden var en spesialist i fostermedisin. Han sa at han i uke 12 med ca 80% sikkerhet kan fastslå kjønnet. Altså ikke helt sikkert! Ville nok ikke stolt helt på det!
RookieBlue Skrevet 28. mai 2012 #11 Skrevet 28. mai 2012 Jeg fikk heller ikke vite noe i uke 12. Men jeg var da på UL hos gynekolog, så det er jo ikke sikkert hun hadde fancy nok utstyr, eller kompetanse til å se kjønn. På UL i uke 19+6 fikk vi vite at det var jente...men vi ønsket å vite, da, og spurte om kjønnet. Vi kunne jo også da tydelig se at det inne var noe "utstyr" mellom bena der, men vi er jo forberedt på at det kanskje er noen få prosents sjanse for at det kan bli gutt, selv om hun på sykehuset mente med ganske stor sikkerhet at det blir jente. Vi håper jo nå at det faktisk er ei tulle som kommer ut, for nå har besteforeldre gått bananas og handlet masse rosa! Rart at legen sa det til dere uoppfordret, men dere får jo bare glede dere over babyen...og så tidlig er det jo en viss sjans for at han kan ha tatt feil også.... Lykke til.
TurboJenny87 Skrevet 28. mai 2012 #12 Skrevet 28. mai 2012 Fikk beskjed om at vi ventet gutt når jeg var 13 uker. 3 ultralyder har bekreftet dette etterpå, men gjenstår å se om det stemmer
Murmelina*August-Baby i Magen* Skrevet 28. mai 2012 #13 Skrevet 28. mai 2012 Vi var på tidlig ultralyd hos gynekologen min i uke 11, og spurte om han kunne se etter kjønn(er visst kjent for å kunne se det tidlig) Jeg hadde hele veien hatt følelse av at jeg hadde en jente i magen, uten å vite hvorfor, og han kunne bekrefte at det mest sannsynlig var ei lita jente der. På ordinær ultralyd i uke 17 sjekket jordmor, og før hun sa noe, så vi kjønnsleppene helt tydelig, og hun pekte og forklarte også. Jeg spurte hvor sikkert det var, og hun kunne si at med de bildene var hun over 100 % sikker på at jeg har ei jente i magen. Til fredag skal vi på 3D-ul, så da får vi se om det forsatt skjuler seg ei jente inni her, eller om det nå viser seg at de begge har tatt feil...kan jo skje, men begge var såpass sikre, og jeg stoler på egen intuisjon også, siden den er så sterk <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå