3 prinser prinsesse på vei Skrevet 27. mai 2012 #1 Skrevet 27. mai 2012 I dag sa gubben i en alvorlig tone: Jeg er invitert på jazzfestival fra 4.-7. Juli med jobben, det må jeg nok prioritere.....!! ( Har termin 17. Juli) Ehhhhh, ser jeg ut som en fjott eller?!?!?! Prøv å overbevise meg nødvendigheten av å MÅTTE reise på fire dagers fylletur 13 dager før termin og la meg være hjemme alene med 3 åringen!!! In your dreams!!
Silly80 Skrevet 27. mai 2012 #2 Skrevet 27. mai 2012 Si han kan reise, men må holde seg alkofri i tilfelle det skjer noe
Bamsemams74 Skrevet 27. mai 2012 #3 Skrevet 27. mai 2012 Jeg hadde termin 17. juli med nr. 2 ( PS. Har det nå også) og han kom den 7..... Bare så det er sagt.
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 27. mai 2012 Forfatter #4 Skrevet 27. mai 2012 Nemlig. Han kan bare glemme det. Har ingen medlidenhet for at han må ofre litt moro. Det har jeg gjort i 9 mndr snart! Så utrolig å ha samme termin med begge da!
Netti*** Skrevet 27. mai 2012 #5 Skrevet 27. mai 2012 Hadde termin 2 juli og hadde ingen problem å sende mannen min på en koselig helgetur 20 juni:-) vet at han hadde det kjempe gøy og at jeg trengte han mye mere etter 2 juli engler. Hadde både 3 åring og 15 mnd gammel unge hjemme. Men vi er jo forskjellige alle sammen. Noen sender ikke mannen å helgetur selv om de ikke har barn eller bare store barn...
Netti*** Skrevet 27. mai 2012 #6 Skrevet 27. mai 2012 Vet ikke hvorfor engler kom etter 2 juli... Rette program på tlf... :-(
toband Skrevet 27. mai 2012 #7 Skrevet 27. mai 2012 der hadde jeg nok satt ned foten ja!!! jeg har en mann som er veldig på at han skal være nær og tilgjengelig i mange uker før termin. Muligens fordi han kjenner sin kone såpass at han ikke tør annet... Synes det er veldig godt. da slipper jeg unødvendige bekymringer.
Sauna Skrevet 27. mai 2012 #8 Skrevet 27. mai 2012 Ja, hvor "bør" man sette grensa egentlig? Med tanke på tilgjengelighet/edruelighet.. Det lurer egentlig både jeg og mannen på
Leirha Skrevet 27. mai 2012 #9 Skrevet 27. mai 2012 HAHHAHAHAHA! Så ufattelig teit ;D Har han hørt at du er "fødeklar" når han er på den her turen da??
Bamsemams74 Skrevet 27. mai 2012 #10 Skrevet 27. mai 2012 Terminen er jo bare omtrentlig. Så at partneren er tilgjengelig noen uker i forkant, er vel ikke så mye forlangt? Hvis ikke risikerer de jo faktisk å gå glipp av noe veldig viktig:)
Ludviksmamma Skrevet 27. mai 2012 #11 Skrevet 27. mai 2012 hehe, vet han ikke at "invitert" betyr frivillig ??? MÅ prioritere? why ?? viktige kunder som skal hankes i land, eller... stor betydning for deres økonomiske fremtid eller ??? om min mann hadde reist, sÅ hadde jeg latt være Å svare pÅ tlf den helgen, sÅ kunne han i sitt lille ego tro at jeg var pÅ sykehuset, hehehehehe.
Leirha Skrevet 28. mai 2012 #12 Skrevet 28. mai 2012 Hadde termin 2 juli og hadde ingen problem å sende mannen min på en koselig helgetur 20 juni:-) vet at han hadde det kjempe gøy og at jeg trengte han mye mere etter 2 juli engler. Hadde både 3 åring og 15 mnd gammel unge hjemme. Men vi er jo forskjellige alle sammen. Noen sender ikke mannen å helgetur selv om de ikke har barn eller bare store barn... Det er jo fint du klarer å unne mannen en koselig tur så nær termin. Men så nær termin kan du jo gå i fødsel når som helst, og jeg mener at hvis den andre halvdel skal reise bort i den tiden så må man planlegge hva en skal gjøre hvis fødselen går igang mens han er borte. Det er litt lettere når han tross alt er til stede enn å måtte begynne å organisere alene, Her i gården så må mannen være lett tillgjengelig fra to uker før termin, selv om jeg tidligere har fødtover termin. Jeg tenker på de to andre barna jeg har hjemme, hvis det plutselig skulle sette igang så vet jeg ikke hvor kjekt det hadde vært for barna, for jeg måtte ringt sykebil osv...
Netti*** Skrevet 28. mai 2012 #13 Skrevet 28. mai 2012 Jeg har født 3 unger, å alltid vist ett par dager før at nå nærmere Det seg. I tillegg så kjenner man det før fødsel starter, så de 4 1/2 timene det var hjem hadde han nok rekt allikevel. Har hatt kjappe fødsler 2 og 3 timer på sykehuset men har begge gangene vist når jeg legger meg at i natt kommer det til å skje. Dro 2 dager før fødsel med minste selv på shoppetur 2 timer unna. Alene fordi jeg var dritt lei maserier og ville shoppe litt frustrasjon ut ;-)
3 prinser prinsesse på vei Skrevet 28. mai 2012 Forfatter #14 Skrevet 28. mai 2012 Veeeel. Jeg synes ikke det er greit av flere grunner: noe får bare han ofte og. Akkurat som om det ikke er festivaler og ting jeg må ofre hele denne sommeren, så får han gjøre det og. I tillegg har vi ingen familie i nærheten, så om jeg går i fødsel vil jeg nødig måtte sitte her alene med barna med rier mens jeg venter på at han skal bruke fire timer på å komme hjem. Og det er også som det nevnes over her, ikke særlig dyd av nødvendighet å reise på smøretur med kunder for å drikke seg full og mingle, mens kjerringa er hjemme høygravid, det er dårlig prioritering spør du meg, og om kundene synes han prioriterer feil ved å bli hjemme er det de det er noe galt med!
Leirha Skrevet 28. mai 2012 #15 Skrevet 28. mai 2012 (endret) Jeg har født to barn og har aldri kjent på forhånd når det vil starte, det starter rett på, og jeg har styrtfødsler. Siste gang tok det under to timer før en antydning til at fødsel var forestående, til baby var ute. Og man vet aldri hvordan det skjer eller når. Selvfølgelig må alle gjøre som dem vil rundt deres fødsel. For vår del føler jeg det hadde vært lite ansvarlig å sende mannen avgårde på weekendtur, to uker før fødsel, selv om jeg har født over termin med begge de første. Fødsel og svangerskap kan være så uforutsigbart. Hadde jeg derimot visst med sikkerhet at ingenting kom til å skje den helgen så hadde jeg sendt ham avgårde på et blunk, men så er det det at vi ikke vet. Endret 28. mai 2012 av Leirha med nr3
Isla verde Skrevet 28. mai 2012 #16 Skrevet 28. mai 2012 Har også født to barn uten spesielle forvarsler. Med barn hjemme som det også skal ordnes barnevakt for hadde jeg aldri syntes det var greit at han dro sånlangt vekk så nærme termin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå