Gå til innhold

Hva spiser dere når dere skal ha sunne middager?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I finværet går det mye i grilling :) Salater, ris og grillet kylling, kalkun eller svinekjøtt (innimellom pølser for å tilfredsstille 4åringen :) )

Kylling salat med avokado, løk, tomater og evt. fetaost er godt sammen med brød.

Ovnsstekt laks med grønnsaker og ris.

Vi spiser veldig mye ris. Varierer mellom de forskjellige sortene. Og om sommeren går det mye salater med både grønnsaker og frukt i.

Ja salater er digg nå :) Godt med litt krydret kjøtt på grillen. Hadde dilla på pølser i 1 trimester, men har gudsjelov ikke det lenger nå.

Blir litt lei salater når jeg har det hver dag da......

Grillmat, reker, salater, thairetter, indisk hjemmelaget, wok, lakseburgere... Mye forskjellig, jeg er bortskjemt med en herlig mann som lager middag fra scratch hver dag :)

Hehe jeg er kokk, men fantasien stopper opp iblant ;) Må lage alt selv for jeg får ikke noe hjelp med middagen. Kyllingburgere er også godt ;)

Annonse

Gjest Shanti ♥

Pannestekt salmalaks, kokte poteter med skall, agurksalat og rapidsalat med rømmedressing (1/2 boks rømme, 1ss sukker og 1 ts sitron)... omega-3 og d-vitaminer fra fisken, ymse vitaminer fra poteter/agurk/salat, og kalsium til babyskjellettet i rømma :) Og i tillegg er det fantastisk godt!

Vanskelig dette med å spise sunt, for man tenker gjerne at det er ekstra arbeid, å så er det dyrt. for å ligge på en sunn linje går det i norsk hverdagskost stort sett. å jeg har alltid salat eller grønnsaker til, foruten når vi en sjelden gang har grøt. Mannen min ser enda rart på meg når jeg koker grønnsaker til pasta og kjøttdeig. :-) Skulle tro at man ble lei av alle grønnsakene, men jeg har enda ikke blidt det, å har spist grønnsaker til nesten hvert måltid i snart 3 år. Synes faktisk det er litt rart de få gangene jeg ikke spiser det. + med dette er at min datter på 1 år og liker grønnsaker, å kan gjerne spise bare kokte gullrøtter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...