Gå til innhold

reise utenlands når gravid:-)? andre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var i Spania i uke 19. Turen var bestilt før jeg ble gravid, og privat leid hus... Så vi dro. Men for å være ærlig så anbefaler jeg det ikke. Det ble mer stress enn kos. Livredd for å få i meg mat som var smittet med Toxoplasmose eller listeria... Så levde omtrent på spaghetti bolognese og toast i 10 dager. Nå kan det jo hende at du har hatt Toxoplasmose før, så ta en test hos legen. Har du hatt det er det jo ikke noe stress. Nå skal det sies at jeg var i overkant engstelig, tar du dine forhåndsregler og holder deg unna grønnsaker og frukt du ikke vet hvordan er behandlet og passer på å få gjennomstekt kjøtt er det nok ikke farlig... Men jeg kommer ikke til å reise gravid igjen...

Jeg var i Spania i 7.måned, og spiste (nesten) alt jeg fikk av mat. Var hos legen og sjekket for Toxo etterpå, og fikk beskjed om å komme tilbake om jeg fikk influensasymptomer i uka etter turen (Listeria). Gikk helt fint! :)

Folk er jo gravide i andre land også, jeg ser ingen grunn til å være hysterisk. Man passer jo på hygienen her i norge også, som man vil gjøre i andre land. Hva med å kose seg og være fornuftig? Slappe av ved bassenget og spise god mat på kvelden? Man skal vel ikke fly når man nærmer seg siste etappen på svangerskapet, men ellers ser jeg ingen problemer med dette...

Annonse

Hei. Ja det er nok ingen problem å reise til utlandet når man er gravid ser ingen farer der. Bodde i utlandet med min første;-) Folk blir til der også vettu;-) Klart alltid annerledes om man skal til svært utsatte landsbygder i jungeln eller noe;-)

Nei seriøst eneste er jo hvordan man er med varmen, tenker om du ikke er så komfertabel med varme så blir man nok veldig mye mer varm med en liten i magen..... Ellers er det jo ingen fare å bade mye og slappe av på hotellrom noen timer også om man sku bli utslitt av varmen.

Jeg reiser til Rhodos neste søndag, da vil jeg være i uke 13. Legen min ønsket meg god tur, sa det var smart å reise før jeg ble veldig gravid.

Trengte ikke bekymre meg for noe, hverken støttestrømper på fly eller noe sånt, altfor tidlig i svangerskapet til det sa han.

Kommer til å spise fornuftig og være nøye med håndvask, men bortsett fra det bare kose meg i sola, bade og slappe av.

De får barn i Helles også tenker nå jeg.

Gjest Mammantil2prinser

Jeg skal til Tyrkia nå i sommer i JULI!! =/ Vi bestilte for over 1 år siden så hadde iiiingen planer om at jeg skulle være gravid når vi reiser, kommer til å være 20 uker og 22 når vi kommer hjem. Må selv si at jeg gruer meg inderlig mye fordi vi skal på all inclusive =/ Føler da at det kommer til å bli vanskelig å spise ALT i grunn =/

ååå jeg må si jeg gruer meg litt til varmen 50grader har jeg hørt det lett blir i juli =/ Så får ligge i skyggen at baby ikke koker stakkars :(

Vi var på Gran Canaria denne gangen når jeg var i uke 10, og jeg bare passer på vanlig hygiene med mat og stell, og holder meg unna katter og hunder. Ellers følger jeg "vanlige norske" regler når det gjelder mat etc.

Var deilig å ligge i bassenget på de varmeste dagene, og sitte i skyggen når det ble for varmt på stranda eller ved bassenget. Forrige svangerskap dro vi på øyhopping til Hellas fire dager etter jeg fant ut at jeg var gravid. Det var heller ikke noe problem. Har ellers reist en del i graviditeten, til England, Skottland, og andre nord-europeiske land. Ingen bekymring der.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...