Ludviksmamma Skrevet 27. mai 2012 #1 Skrevet 27. mai 2012 (endret) hei vi skal hele familien til syden i vinter, 15 store og små. Vår sønn vil da være 6 mndr og jeg er litt urolig for transporten... på flyet får vi en ekstra sele, for at han skal sitte trygt på mitt fang, men hva gjør vi med taxi og buss, til og fra hotell / flyplass?? selges disse selene noe sted?? det er ikke anledning å ta med bilsetet vårt... jeg hører at taxi med barnesete er heller sjeldent... noen som har erfaringer? regner ikke med at vi er de eneste som reiser med baby... med det samme... noen anbefalinger til "paraplytrille"? gjerne en som en slår sammen så liten, at en får den med som håndbagasje... hva med reiseseng? den eneste jeg finner på nett, som er sammenleggbar nok til å få i kofferten, er for unger som ikke reiser seg opp... det kan vi jo ikke vite om han gjør... tar imot alle forslag og erfaringer med stor takk !!!! Endret 27. mai 2012 av Ludviksmamma
MissDawn Skrevet 27. mai 2012 #3 Skrevet 27. mai 2012 Det må jo gå ann å betale ekstra for et kolli ogfå med seg bilsete? Det hadde absolutt jeg gjort. For reiseseng, har du sett på nomaden, de holder til i oslo men har nettbutikk, og tror det er på nomaden.no, de har hatt noen små handy reisesenger!
kaktusen Skrevet 27. mai 2012 #4 Skrevet 27. mai 2012 Reiseseng får man jo på hotellet der dere skal bo. De ser jo på bestillingen deres at d er et spedbarn med. Bilsete har bussene ved flyplassene. De er ganske nøye på at barn er sikret. Taxi tar man kanskje ikke så mye på ferie, men de gangene vi har gjort d har babyen bare sottet på fanget. Vet d kanskje ikke er så lurt, men vi har tatt sjangsen...
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 27. mai 2012 #5 Skrevet 27. mai 2012 Du kan bestille taxi med barnesete tror jeg..første gang minsten var i syden var han rundt 6mnd kanskje litt yngre men da hadde vi egen sjåfør som hentet oss, og da fikk vi barnesete i bilen. Andre gang vi reise så var vi 4 voksne med hver sin baby +- 1 år, min var 11 mnd. Da hadde vi dem bare i fanget på bussen, og det gikk faktisk veldig bra. Det var jo selvfølgelig skummelt, men det gikk fint
eviglykke Skrevet 27. mai 2012 #6 Skrevet 27. mai 2012 Det går jo som regel fint, men sikkerhet i bil er en ting jeg ALDRI ville kimset av.
*LilleTroll + spira Skrevet 27. mai 2012 #7 Skrevet 27. mai 2012 Vi har bestilt ekstra sete på flyet for å ha med bilsete til minste frøkna som vil være rundt 3 mnd når vi reiser, vi reiser med sas. Da får vi ha bilsetet med inn i flyet og fester det i setet. Er nok ikke like lett om man reiser charter ?! Ville pakket det ordentlig dersom dere vil ta med og sende, da de kan få ganske røff behandling av crewet som laster bagasjen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå