MollieBollie Skrevet 27. mai 2012 #1 Skrevet 27. mai 2012 Hva er finest på en lillebror? Er Mikkel litt poppis for tiden eller er det bare meg som syns jeg hører navnet "overalt" fordi jeg vurderer det selv...?
Gjest AnneS Skrevet 27. mai 2012 #2 Skrevet 27. mai 2012 Ludvik er kjempetøft! Ikke så glad i Mikkel jeg da.. Men jeg er veldig fan av Michael (både norsk og engelsk uttale)
Iselilja Skrevet 27. mai 2012 #3 Skrevet 27. mai 2012 Jeg kjenner maaange Ludvig/Ludvik, men bare én Mikkel. Sikkert regionale forskjeller
Allison Skrevet 27. mai 2012 #9 Skrevet 27. mai 2012 Mikkel er finest :-) Ludvik er det mest populære navnet av de to blant småbarn. Iflg SSB var det 153 Ludvig og 80 Ludvik (totalt 233) mot 177 Mikkel.
eaglebeagle Skrevet 27. mai 2012 #10 Skrevet 27. mai 2012 Vi har en Mikkel på 12 år nå. Vi er veldig glade i navnet. Det har stort sett kun vært en gutt til med navnet på skolen o.s.v. Så det er kjent nok, men ikke veldig vanlig.
Frøken Ubesluttsom Skrevet 27. mai 2012 #11 Skrevet 27. mai 2012 Her omkring er Ludvik veldig mye mer vanlig enn Mikkel. Hører Ludvik overalt jo. Så jeg ville valgt Mikkel, sjøl om jeg ikke liker noen av navnene.
mibella Skrevet 28. mai 2012 #13 Skrevet 28. mai 2012 Her er ingen særlig brukt, vet kun av en liten baby som heter Mikkel. Synes det er veldig koselig navn, og myye finere enn Michael/Mikael. Liker Ludvig (synes det ser mykere ut med g, k blir så "spisst" og hardt, på en måte.) Skjønner godt det er vanskelig! Klarer nesten ikke velge selv, hehe. Ludvig passer jo så godt også når han er gammel, men vil jo Mikkel gjøre etter hvert også. Eneste jeg ikke liker med Ludvig er at han fort kan bli kalt Ludde (Liker ikke navn som får slik type kallenavn som Ludde, Sebbe, Madde, Jokke etc), tror jeg derfor vil si jeg liker Mikkel et liiiite hakk bedre;) Lykke til!!
bambins Skrevet 29. mai 2012 #14 Skrevet 29. mai 2012 liker Ludvik best (men synes ikke Mikkel er stygt)
Åse_Lykke Skrevet 29. mai 2012 #15 Skrevet 29. mai 2012 To flotte navn, vanskelig å velge! Men holder en knapp på Mikkel:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå