Gå til innhold

noen som har erfaringer med shaping truser etter fødsel for å stramme opp samt kortere renselse?je

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som sverget til dette...høy litt trang shaping truse som hun brukte utenpå annen truse etter fødsel...hun sier det hjalp livmora å trekke seg sammen raskere samt hun blødde bare 3 uker etter fødselen. Husker godt at hun ble veldig fort slank etterpå også så jeg tenkte å gi dette her en sjans :-) kan da ikke være farlig å prøve tenker jeg....kanskje være med de som skal ha ks? Noen med noen som helst erfaring?

Fortsetter under...

Skrevet

Har ingen erfaring selv, men min mormor har :) Når hun fikk barn for mange år siden brukte mange slike shapingtruser. Hun sier at hun kom seg usedvanlig fort etter fødsel og var slank som en synål ikke lenge etterpå. Så til mitt spørsmål. Hvor kjøper man slike og i hvilken str? Jeg bruker str 40 eller M til vanlig, Skal jeg tørre å kjøpe den samme str nå tro?

Skrevet

Men så er det dét å la kroppen komme til det normale på et normalt vis? :)

Jeg blødde i bare 1 1/2-2 uker og kroppen min var tilbake til det jeg var før graviditeten noen dager etterpå..

Alle kropper er forskjellige og syns det skal komme seg på "naturlig" vis :)

Innbiller meg også ubehag å bruke slike truser for jeg syns det var "stramt" nedentil så kunne ikke bruke annet enn store hotpants :P

Skrevet

I "gamle dager" brukte alle korsett og shapingtruser etter fødselen for å få igjen fasongen sin fortest mulig, er ikke sikker på hvorfor det ble slutt på det...

Jeg har brukt mammatruser som er litt høye i livet og med litt shapingeffekt etter fødsel, men har likevel blødd i 7-8 uker etter fødselen og har fått en fin liten bollemage, så på meg hadde det ingen effekt ihvertfall. Kanskje det hadde hatt det om jeg brukte bedre shapingutstyr?

Skrevet

hvor får man kjøpt sånne? :)

Skrevet

Jeg har kjøpt meg ei lang slik truse på lindex :-) kjøpte i strl S jeg da siden jeg.ikke er så stor. De hadde 20 % rabatt på alle shaping produkter denne uka, kostet 299 i utgangspunktet. Men de hadde noen til 199 også...egentlig bra utvalg der i fargene hvit, sort og brun/hud . Jeg spurte dama på lindex om hun hadde solgt til andre gravide eller barselmødre, men det hadde hun ikke. Hun syntes likevel at dette hørtes ut som et forsøk verdt å.prøve, nevnte gamle dager etc. med smøring osv. så jeg har tenkt å prøve meg da....men blir veldig glad om flere deler sine erfaringer ;-)

Annonse

Skrevet

hmmm... verdt et forsøk :P Får vel ta meg en tur til Lindex jeg også :)

Skrevet

Jeg kjøpte noe slikt på undertøysbutikken på Steen og Strøm etter sist fødsel etter råd fra en legevenninne. Var ikke flink til å bruke den da, men tenker å gi det en sjanse denne gangen :)

Skrevet

Jeg brukte slikt magebelte for å stramme/holde inn magen etter at jeg fikk nummer 2.

Med første ungen ble det akutt KS, mye vondt og blødde i 3 mnd

Derfor valgte jeg å kjøpe slikt magebelte på Ebay til 18 pund da jeg ble gravid igjen. Mest for å hjelpe på blødningen, men også fordi jeg ville få flatere mage. Jeg hadde planlagt å føde vanlig, men igjen så ble det akutt KS. Og det var helt fantastisk å ha det beltet, det avlastet og holdt magen på plass så det ikke gjorde så vondt i såret.

Kan anbefale det på det sterkeste.

Skrevet (endret)

Jeg brukte slikt magebelte for å stramme/holde inn magen etter at jeg fikk nummer 2.

Derfor valgte jeg å kjøpe slikt magebelte på Ebay til 18 pund da jeg ble gravid igjen. Mest for å hjelpe på blødningen, men også fordi jeg ville få flatere mage. Jeg hadde planlagt å føde vanlig, men igjen så ble det akutt KS. Og det var helt fantastisk å ha det beltet, det avlastet og holdt magen på plass så det ikke gjorde så vondt i såret.

Var det Belly Bandit du brukte?

http://www.kengurulo...ma/belly-bandit

Jeg har nettopp bestilt meg en sånn, og er veldig spent på om det har noen effekt!

Endret av GGI
Skrevet

Var det Belly Bandit du brukte?

http://www.kengurulo...ma/belly-bandit

Jeg har nettopp bestilt meg en sånn, og er veldig spent på om det har noen effekt!

Usj, de var litt dyre :S

Skrevet

Nei, ikke Belly Bandit, de er bare overpriset.....

Skrevet

Jeg fødte tvillinger, og hadde kjempestor mage. Likevel var jeg flat som en pannekake dagen etter fødsel. Renselsen varte heller ikke lenge. Var også flat etter nr 3. Etter nr 4,5 og 6 har magen blitt større. men det tror jeg egentlig har mer med alderen å gjøre, og at bukmusklene ikke er like elastiske. Ei jeg kjenner som også har født 6 barn er helt flat. men hun fikk de endel yngre enn meg.Jeg er egentlig litt usikker på hvor mye det egentlig har å si. Hadde heller ikke orket å ha på noe ubehagelig rundt magen etter fødsel. Kommer vel endel an på hvor godt trent, og hvor slank mage en har før graviditeten. Det er jo magemusklene som skal holde magen på plass, ikke trusa;) Men det skader jo ikke å prøve.....

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...