Gå til innhold

Kraftig hoste og gravid. Er det noe skummelt?

Anbefalte innlegg

Jeg har i en uke vært på jobb med småfeber og skikkelig grell hoste (på nivå med at jeg brekker meg, får blodsmak og omtrent pisser i trusa, for å forklare nivået). Sjefen min sa at "det er jo ikke bra å hoste når du er gravid" - det har jeg ikke engang tenkt på, er det noen fare med det? Annet enn at det er ubehagelig og slitsomt...?

Endret av Kæmma og trultene

Fortsetter under...

Jeg fikk influensa i uke 5. Hadde akkurat fått visst at jeg var gravid. Hadde feber som kom og gikk, og fikk en kraftig hoste som har vedvart hele tiden siden, nå endelig etter tre måneder hoster jeg mindre. Det hr vært utrolig slitsomt og jeg tenkte at dette kommer til å gå galt, kommer til å "hoste ut barnet". Men det har gått bra hittil, er nå i uke 17 +. Snakket med gynekolog underveis som sa at hvis egget har festet seg så har det festet seg. Hostesaft kunne jeg ikke ta, men fikk lov å ta Paracet for feberen.

Og ellers bare ta tida til hjelp, og så lang tid tok det altså. Fikk og beskjed om at hos gravide tar det lengre tid å bli frisk av sånne ting.Men har flere ganger blitt lyttet på underveis av fastlegen for å være sikker på at det ikke utviklet seg til noe verre. Så jeg er

Enig med Kaktus som foreslår at du snakker med legen din.

Hei! Jeg er i uke 36 og har den siste tiden hatt lungebetennelse, hostet på meg vondt i ryggen og hatt det helt forferdelig. Jeg har fått beskjed om at baby er så godt polstret at det ikke er noen fare... Har også måttet ta paracet innimellom. God bedring!!

Ja etter idag, hvor jeg har hosta enda mer, og ikke kunnet prate engang uten anfall, orker jeg ikke mer uansett, men må vente til imorra med legevakt siden jeg ikke har barnevakt da...en lang natt i vente kjenner jeg, spydd en gang allerede av hosten *synes litt syndt i seg selv her ja*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...