Gjest Mammantil2prinser Skrevet 26. mai 2012 #1 Del Skrevet 26. mai 2012 Jeg har en sønn på snart 2 år og fikk han da jeg var 18år gammel..Jeg var jo selvfølgelig ung, men på samme tid så var/er jeg i et fast forhold med hus, bil og grei økonomi. Og av min erfaring som ung mor og førstegangsfødene så tror jeg faktisk ikke alder har noe å si, første gang for en 18åring eller 30åring, det er like skummelt og nytt Men på den annen side så må jeg jo si at å få tips og erfaringer fra litt eldre mødre har vert veldig givende og jeg har satt stor pris på det Nå er jeg gravid igjen og kommer til å være 21 år når h*n kommer til verden Så er jo ikke ung ung mor men er jo fortsatt litt ung Men denne gangen er jeg liksom klar, nå vet jeg hva det går i å at baby ikke blir ødelagt av at du må løfte beina når du skifter bleier. å jeg kan ikke få sakt det nok hvor mye jeg gleder meg! Jeg har så mye morskjærlighet i meg at jeg har såå mye å gi til enda en baby! Jeg føler liksom at jeg bare er skapt for å bli mor! Mamma kjefter til og med på meg fordi jeg nesten aldri vil at han skal sove borte, men det er fordi jeg fungerer liksom ikke uten han <3 Det er rett og slett ikke nok timer i døgnet Det jeg lurer på er om det er noen andre unge mødre her ute som vil dele erfaringer? Hvordan var det for dere å bli ung mor? Og føler du liksom at det var "rett" valg? å til dere som kanskje ikke er unge mødre, hva tenker dere om oss unge mødre? Er liksom bare litt nyskjerrig jeg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisse_01 Skrevet 26. mai 2012 #2 Del Skrevet 26. mai 2012 Er 25 år og gravid. Er vel ikke akkurat kjempe ung men vi begynte å prøve da jeg var 23. Men tok 2 år å få det til. Syntes at det er fint å være ung. Å få barn når man er 21 er jo helt ok. Å være 18 er jo veldig tidlig, men betyr jo ikke at du ikke kan bli en god mor for det om har man en god kjæreste og er etablert, hvorfor ikke? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144264250 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneS Skrevet 26. mai 2012 #3 Del Skrevet 26. mai 2012 Var 20 da jeg fikk første og 22 da jeg fikk andremann. Har ikke følt meg veldig ung, heller ikke fått kommentarer på det Utdanning, hus og jobb var ikke på plass da, og det angrer jeg litt på at vi ikke hadde i orden. Ble sliten av bekymringer ang det, ikke barna Er ikke 30 engang nå, og har store skolebarn. Det er deilig Men nå er vi jaggu i gang med tredjemann, og det blir spennende å se hvordan det blir å få baby når alt er "på stell" og jeg er over 29 år Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144264291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma til snart 4 Skrevet 27. mai 2012 #4 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg var 19 år da min første kom, 3 mnd etter ble jeg 20 da var jo ung og uerfaren, men ville gjort det samme om igjen nr.2 kom når jeg var 21, venter nå nr.3 og er 24 år kjempe stas syns ikke alder har noe å si, kommer an på hvor moden en er selv, noen er skapt for dette, andre skulle aldri hatt barn!!! Her var jobb, utdanning, hus, bil, økonomisk trygghet osv klart før barna kom Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144264524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaklemor Skrevet 27. mai 2012 #5 Del Skrevet 27. mai 2012 jeg venter nr to og er 22 år Førstemann er 1 år nå om to uker Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144264569 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_Harepus Skrevet 27. mai 2012 #6 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg er 24 og venter nr 3. Ble gravid med nr 1 som 19 åring, nr 2 kom da jeg var 22 og nå venter jeg enda ett lite vidunder. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144264577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 27. mai 2012 #7 Del Skrevet 27. mai 2012 Morro å høre fra andre som er/var unge mødre da de fikk barn. Hvis jeg selv skal legge fingeren på noe så må det selvfølgelig være det med jobb/utdanning. Jeg går siste året på vidergående nå fordi jeg hadde et friår og permisjonsår, så jeg ligger jo noen år bak. Jeg skal videre på sykepleien nå og kommer jo ikke til å kunne fullføre med tanke på at h*n kommer i månedskifte november/desember. Men skal nok ordne det på en måte, er jo ikke første mann som studerer som gravid Er i et fast forhold og alt står supert til så å få enda et barn blir bare stas og glede Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144264584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
YumYum2 Skrevet 27. mai 2012 #8 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg var 17 da jeg fikk ho første, altså ikke planlagt og ingenting på stell, men det har gått veldig fint og har nå en snart 5 åring som storgleder seg tiol å bli storesøster til ei lita jente til i oktober Fyller 22 før ho kommer Er bosatt på østlandet om det skulle bli et tema her:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144264624 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ebeline Skrevet 27. mai 2012 #9 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg blir 23 år nå har ei jente på 3 år som skal bli storesøster i oktober. Storkoser oss men selv om jeg er 5 mnder nå så føler jeg meg ikke særli gravid Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144264844 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Gitte- Skrevet 27. mai 2012 #10 Del Skrevet 27. mai 2012 Så kjekt å lese om andre unge jeg ble gravid som 16 åring, og fikk en datter 1,5 mndr etter jeg ble 17. Ungt var det, men fikk fantastisk hjelp av mamma og svigermor som hadde henne mens jeg fullførte utdanning, i læretiden min ble jeg gravid igjenn og fikk en sønn da jeg var 19, er nå 22 år og venter nr 3, som sies å bli ei jente igjenn Har hus, bil, og god økonomi, vi er gifte og alt har falt på plass perfekt for oss Ville ikke byttet det ut mot noe Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144265092 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 27. mai 2012 #11 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg bor på Haugalandet Blir så glad av å lese innlegg her hvor dere som er litt eldre enn meg igjen og ble kanskje mødre i 17års alderen, at dere har klart utdanning osv! Føler liksom selv da at det faktisk er mulig, selvfølgelig litt travlere (som jeg merker bare av å gå på vidergående) men det er ikke umulig! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144265118 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gutt<3Jente<3Spire Skrevet 27. mai 2012 #12 Del Skrevet 27. mai 2012 Jeg fyller 25 i oktober og venter nr 3 i begynnelsen av desember.. Fikk førstemann når jeg var 17,5 år og nr 2 like før jeg fylte 23 ! Har gjort ferdig en utdanning underveis og nå skal jeg starte opp med sykepleierutdanning (høsten 2013) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144265342 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noregsgard Skrevet 27. mai 2012 #13 Del Skrevet 27. mai 2012 Nå hører ikke jeg til i andre trimester, men svarer likevel Ble gravid da jeg var 18 og fikk en nydelig liten gutt som 19-åring. Ble nettopp 21 og venter ei jente i juli. Gleder meg kjempe masse. Synes jeg stresset litt mye med første, skal prøve å slappe av litt mer denne gangen og nyte barselstiden. Jeg er enda under utdanning, men vi har stor, ny leilighet, bil og samboeren min har en god jobb. Dette er noe vi begge vil, og nr 2 var planlagt Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144265394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netti*** Skrevet 27. mai 2012 #14 Del Skrevet 27. mai 2012 (endret) Så kosli å lese om andre unge mødre. Ble gravid da jeg var 19, fikk elste rett etter at jeg fylte 20. Var 3 barnsmor da jeg var 25. Valgte å studere mens jeg fikk barna. Var ferdig utdannet Bachelor 1 mnd før jeg fikk minste. Mellomste var mellom 16 og 25 dager gammel da jeg tok 3 eksamener. Pappaen trillet barnet rundt på høyskolen og kom inn hver gang jeg måtte amme. Høyskolen var flink å tilrettelegge slik at jeg fikk tatt eksamener på tross av graviditet og små barn. Men jeg måtte gjøre jobben med å studere da :-) fikk lederstillingen jeg hadde håpet jeg skulle få før fylte 35 i en alder av 28, så jeg har vært kjempe heldig. Nå er jeg bikket 30 og venter nr. 4. Alle med samme mann men har allerede 3 stk som er skolebarn til høsten. Samt god økonomi, hus og evnen til å gi barna mine det de vil ha. Vi unner oss også 2 utenlandsturer i året med ungene :-)) det er vår store glede, elsker både Asia og Europa. Er vanvittig gla jeg fikk mine 3 så tidlig som jeg gjorde :-) Endret 27. mai 2012 av Netti*** Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144265791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppnedx2 Skrevet 27. mai 2012 #15 Del Skrevet 27. mai 2012 Fikk førstemann når jeg var 20, og er gravid med andre mann nå i en alder av 22. Skal gå høyskole etter 1 år hjemme med andre mann da jeg bytter utdanning. Etter jeg fikk første mann fikk jeg veldig lyst å ta en høyere utdanning istede for den yrkesfaglige utdannelsen jeg hadde fra før så det gleder jeg meg veldig til! Dette ble også grunnen til å få to tette da vi ikke ønsket å vente til etter utdannelsen, og det er ikke alltid like lett å time en unge oppi studier :-) Samboer er 8 år eldre enn meg så vi er godt etablert med hus,bil, og økonomi forsåvidt (blir jo mindre å rutte med neste høst som student) Jeg er jo en ung mor, men føler meg virkelig ikke som en. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144265840 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 27. mai 2012 #16 Del Skrevet 27. mai 2012 Mange flinke "unge" mødre der ute ser jeg! å sjonglere barn, baby, skole/utdanning, jobb, mann og familie er ikke bare bare:O synes dere som har delt deres erfaringer VIRKELIG fortjener en klapp på skulderen! det er jo helt rått:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144265920 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blabb00 Skrevet 28. mai 2012 #17 Del Skrevet 28. mai 2012 (endret) Jeg er en ung mor Når jeg var 17 ble jeg gravid med samboern min.. Når jeg var fylte 18 år kom vesle jenta mi til verden 2 år med videregående skole var fullført og jeg tok et permisjonsår. Deretter begynte jeg på "nytt" igjen på videregående men med en ny retning. å nå er jeg gravid igjen Med samme barnefar og samboer som førstemann. Jeg tar et permisjonsår og starter på 2.året til neste år Ikke noe problem. Tungt til tider, men absolutt verdt det Jeg er forresten 20 nå. Jeg er en ung mor, men har aldri følt meg ung. Har mye livserfaring allerede etter mye som har skjedd i oppveksten. Og vi er godt tablerte med både eget hus, 2 biler og helt ok økonomi Endret 28. mai 2012 av Gressenka★ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144266355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katta_ Skrevet 28. mai 2012 #18 Del Skrevet 28. mai 2012 Så kosli å lese om andre unge mødre. Ble gravid da jeg var 19, fikk elste rett etter at jeg fylte 20. Var 3 barnsmor da jeg var 25. Valgte å studere mens jeg fikk barna. Var ferdig utdannet Bachelor 1 mnd før jeg fikk minste. Mellomste var mellom 16 og 25 dager gammel da jeg tok 3 eksamener. Pappaen trillet barnet rundt på høyskolen og kom inn hver gang jeg måtte amme. Høyskolen var flink å tilrettelegge slik at jeg fikk tatt eksamener på tross av graviditet og små barn. Men jeg måtte gjøre jobben med å studere da :-) fikk lederstillingen jeg hadde håpet jeg skulle få før fylte 35 i en alder av 28, så jeg har vært kjempe heldig. Nå er jeg bikket 30 og venter nr. 4. Alle med samme mann men har allerede 3 stk som er skolebarn til høsten. Samt god økonomi, hus og evnen til å gi barna mine det de vil ha. Vi unner oss også 2 utenlandsturer i året med ungene :-)) det er vår store glede, elsker både Asia og Europa. Er vanvittig gla jeg fikk mine 3 så tidlig som jeg gjorde :-) Du aner virkelig ikke hvor motiverende det var for en sliten, gravid og studiebekymra 21-åring å lese dette. TAKK Jeg fikk min første da jeg var 20. Ei stor og fin jente! Vi valgte å gifte oss 3 uker før termin, noe jeg personlig aldri ville trodd ett år tidligere, men er veldig glad for nå i dag. Vi kjøpte oss også en leilighet, og vi hadde bil. Vi var heldige og hadde alt det praktiske på plass. Det eneste jeg føler jeg "mangler" er en utdannelse. Skole har alltid vært noe jeg har slitt med pga kronisk migrene, og det ble ikke enklere etter jeg fikk barn. Nå venter vi en lillebror i september (jeg fyller 22 i oktober) og gleder oss veldig over det. Selvom jeg begymrer meg mye over studier. Hvordan klare å fullføre skole når du har to små barn, du mangler lappen og en mann som jobber mye? Det gjenstår å se Det er i hvert fall veldig deilig å se at mange har klart det, og da skal jammen meg jeg også klare det! Jeg bor forresten i Trysil Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144266432 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 28. mai 2012 #19 Del Skrevet 28. mai 2012 Så kosli å lese om andre unge mødre. Ble gravid da jeg var 19, fikk elste rett etter at jeg fylte 20. Var 3 barnsmor da jeg var 25. Valgte å studere mens jeg fikk barna. Var ferdig utdannet Bachelor 1 mnd før jeg fikk minste. Mellomste var mellom 16 og 25 dager gammel da jeg tok 3 eksamener. Pappaen trillet barnet rundt på høyskolen og kom inn hver gang jeg måtte amme. Høyskolen var flink å tilrettelegge slik at jeg fikk tatt eksamener på tross av graviditet og små barn. Men jeg måtte gjøre jobben med å studere da :-) fikk lederstillingen jeg hadde håpet jeg skulle få før fylte 35 i en alder av 28, så jeg har vært kjempe heldig. Nå er jeg bikket 30 og venter nr. 4. Alle med samme mann men har allerede 3 stk som er skolebarn til høsten. Samt god økonomi, hus og evnen til å gi barna mine det de vil ha. Vi unner oss også 2 utenlandsturer i året med ungene :-)) det er vår store glede, elsker både Asia og Europa. Er vanvittig gla jeg fikk mine 3 så tidlig som jeg gjorde :-) Du aner virkelig ikke hvor motiverende det var for en sliten, gravid og studiebekymra 21-åring å lese dette. TAKK Jeg fikk min første da jeg var 20. Ei stor og fin jente! Vi valgte å gifte oss 3 uker før termin, noe jeg personlig aldri ville trodd ett år tidligere, men er veldig glad for nå i dag. Vi kjøpte oss også en leilighet, og vi hadde bil. Vi var heldige og hadde alt det praktiske på plass. Det eneste jeg føler jeg "mangler" er en utdannelse. Skole har alltid vært noe jeg har slitt med pga kronisk migrene, og det ble ikke enklere etter jeg fikk barn. Nå venter vi en lillebror i september (jeg fyller 22 i oktober) og gleder oss veldig over det. Selvom jeg begymrer meg mye over studier. Hvordan klare å fullføre skole når du har to små barn, du mangler lappen og en mann som jobber mye? Det gjenstår å se Det er i hvert fall veldig deilig å se at mange har klart det, og da skal jammen meg jeg også klare det! Jeg bor forresten i Trysil Ja det er ikke bare bare det nei! =/ Men du har definitivt rett innstilling, å det har utrolig mye å si! Så dette kommer du til å klare Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144266471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Netti*** Skrevet 28. mai 2012 #20 Del Skrevet 28. mai 2012 Så kosli å lese om andre unge mødre. Ble gravid da jeg var 19, fikk elste rett etter at jeg fylte 20. Var 3 barnsmor da jeg var 25. Valgte å studere mens jeg fikk barna. Var ferdig utdannet Bachelor 1 mnd før jeg fikk minste. Mellomste var mellom 16 og 25 dager gammel da jeg tok 3 eksamener. Pappaen trillet barnet rundt på høyskolen og kom inn hver gang jeg måtte amme. Høyskolen var flink å tilrettelegge slik at jeg fikk tatt eksamener på tross av graviditet og små barn. Men jeg måtte gjøre jobben med å studere da :-) fikk lederstillingen jeg hadde håpet jeg skulle få før fylte 35 i en alder av 28, så jeg har vært kjempe heldig. Nå er jeg bikket 30 og venter nr. 4. Alle med samme mann men har allerede 3 stk som er skolebarn til høsten. Samt god økonomi, hus og evnen til å gi barna mine det de vil ha. Vi unner oss også 2 utenlandsturer i året med ungene :-)) det er vår store glede, elsker både Asia og Europa. Er vanvittig gla jeg fikk mine 3 så tidlig som jeg gjorde :-) Du aner virkelig ikke hvor motiverende det var for en sliten, gravid og studiebekymra 21-åring å lese dette. TAKK Jeg fikk min første da jeg var 20. Ei stor og fin jente! Vi valgte å gifte oss 3 uker før termin, noe jeg personlig aldri ville trodd ett år tidligere, men er veldig glad for nå i dag. Vi kjøpte oss også en leilighet, og vi hadde bil. Vi var heldige og hadde alt det praktiske på plass. Det eneste jeg føler jeg "mangler" er en utdannelse. Skole har alltid vært noe jeg har slitt med pga kronisk migrene, og det ble ikke enklere etter jeg fikk barn. Nå venter vi en lillebror i september (jeg fyller 22 i oktober) og gleder oss veldig over det. Selvom jeg begymrer meg mye over studier. Hvordan klare å fullføre skole når du har to små barn, du mangler lappen og en mann som jobber mye? Det gjenstår å se Det er i hvert fall veldig deilig å se at mange har klart det, og da skal jammen meg jeg også klare det! Jeg bor forresten i Trysil Ja det er ikke bare bare det nei! =/ Men du har definitivt rett innstilling, å det har utrolig mye å si! Så dette kommer du til å klare Virker som du har det viktigste, trua :-) jeg syns det var fint å studere med mage og små barn. Hadde vi lyst til å slappe en morgen så gjorde vi det, det kan vi ikke nå når man har jobb:-( bruk lesesalen mye, du får ikke lest like bra hjemme. Jeg ble en super husmor hver gang jeg skulle ha studiedag hjemme ;-) Å finn deg ett par å studere med, gjerne uten barn. De er mere fleksible ;-) masse lykke til :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144266530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katta_ Skrevet 28. mai 2012 #21 Del Skrevet 28. mai 2012 Så kosli å lese om andre unge mødre. Ble gravid da jeg var 19, fikk elste rett etter at jeg fylte 20. Var 3 barnsmor da jeg var 25. Valgte å studere mens jeg fikk barna. Var ferdig utdannet Bachelor 1 mnd før jeg fikk minste. Mellomste var mellom 16 og 25 dager gammel da jeg tok 3 eksamener. Pappaen trillet barnet rundt på høyskolen og kom inn hver gang jeg måtte amme. Høyskolen var flink å tilrettelegge slik at jeg fikk tatt eksamener på tross av graviditet og små barn. Men jeg måtte gjøre jobben med å studere da :-) fikk lederstillingen jeg hadde håpet jeg skulle få før fylte 35 i en alder av 28, så jeg har vært kjempe heldig. Nå er jeg bikket 30 og venter nr. 4. Alle med samme mann men har allerede 3 stk som er skolebarn til høsten. Samt god økonomi, hus og evnen til å gi barna mine det de vil ha. Vi unner oss også 2 utenlandsturer i året med ungene :-)) det er vår store glede, elsker både Asia og Europa. Er vanvittig gla jeg fikk mine 3 så tidlig som jeg gjorde :-) Du aner virkelig ikke hvor motiverende det var for en sliten, gravid og studiebekymra 21-åring å lese dette. TAKK Jeg fikk min første da jeg var 20. Ei stor og fin jente! Vi valgte å gifte oss 3 uker før termin, noe jeg personlig aldri ville trodd ett år tidligere, men er veldig glad for nå i dag. Vi kjøpte oss også en leilighet, og vi hadde bil. Vi var heldige og hadde alt det praktiske på plass. Det eneste jeg føler jeg "mangler" er en utdannelse. Skole har alltid vært noe jeg har slitt med pga kronisk migrene, og det ble ikke enklere etter jeg fikk barn. Nå venter vi en lillebror i september (jeg fyller 22 i oktober) og gleder oss veldig over det. Selvom jeg begymrer meg mye over studier. Hvordan klare å fullføre skole når du har to små barn, du mangler lappen og en mann som jobber mye? Det gjenstår å se Det er i hvert fall veldig deilig å se at mange har klart det, og da skal jammen meg jeg også klare det! Jeg bor forresten i Trysil Ja det er ikke bare bare det nei! =/ Men du har definitivt rett innstilling, å det har utrolig mye å si! Så dette kommer du til å klare Virker som du har det viktigste, trua :-) jeg syns det var fint å studere med mage og små barn. Hadde vi lyst til å slappe en morgen så gjorde vi det, det kan vi ikke nå når man har jobb:-( bruk lesesalen mye, du får ikke lest like bra hjemme. Jeg ble en super husmor hver gang jeg skulle ha studiedag hjemme ;-) å finn deg ett par å studere med, gjerne uten barn. De er mere fleksible ;-) masse lykke til :-) Takk for gode tips Jeg ble faktisk så motivert nå at jeg kommer til å ta frem bøkene mine etterpå Tusen takk skal du ha! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144266552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 28. mai 2012 #22 Del Skrevet 28. mai 2012 Så kosli å lese om andre unge mødre. Ble gravid da jeg var 19, fikk elste rett etter at jeg fylte 20. Var 3 barnsmor da jeg var 25. Valgte å studere mens jeg fikk barna. Var ferdig utdannet Bachelor 1 mnd før jeg fikk minste. Mellomste var mellom 16 og 25 dager gammel da jeg tok 3 eksamener. Pappaen trillet barnet rundt på høyskolen og kom inn hver gang jeg måtte amme. Høyskolen var flink å tilrettelegge slik at jeg fikk tatt eksamener på tross av graviditet og små barn. Men jeg måtte gjøre jobben med å studere da :-) fikk lederstillingen jeg hadde håpet jeg skulle få før fylte 35 i en alder av 28, så jeg har vært kjempe heldig. Nå er jeg bikket 30 og venter nr. 4. Alle med samme mann men har allerede 3 stk som er skolebarn til høsten. Samt god økonomi, hus og evnen til å gi barna mine det de vil ha. Vi unner oss også 2 utenlandsturer i året med ungene :-)) det er vår store glede, elsker både Asia og Europa. Er vanvittig gla jeg fikk mine 3 så tidlig som jeg gjorde :-) Du aner virkelig ikke hvor motiverende det var for en sliten, gravid og studiebekymra 21-åring å lese dette. TAKK Jeg fikk min første da jeg var 20. Ei stor og fin jente! Vi valgte å gifte oss 3 uker før termin, noe jeg personlig aldri ville trodd ett år tidligere, men er veldig glad for nå i dag. Vi kjøpte oss også en leilighet, og vi hadde bil. Vi var heldige og hadde alt det praktiske på plass. Det eneste jeg føler jeg "mangler" er en utdannelse. Skole har alltid vært noe jeg har slitt med pga kronisk migrene, og det ble ikke enklere etter jeg fikk barn. Nå venter vi en lillebror i september (jeg fyller 22 i oktober) og gleder oss veldig over det. Selvom jeg begymrer meg mye over studier. Hvordan klare å fullføre skole når du har to små barn, du mangler lappen og en mann som jobber mye? Det gjenstår å se Det er i hvert fall veldig deilig å se at mange har klart det, og da skal jammen meg jeg også klare det! Jeg bor forresten i Trysil Ja det er ikke bare bare det nei! =/ Men du har definitivt rett innstilling, å det har utrolig mye å si! Så dette kommer du til å klare Virker som du har det viktigste, trua :-) jeg syns det var fint å studere med mage og små barn. Hadde vi lyst til å slappe en morgen så gjorde vi det, det kan vi ikke nå når man har jobb:-( bruk lesesalen mye, du får ikke lest like bra hjemme. Jeg ble en super husmor hver gang jeg skulle ha studiedag hjemme ;-) Å finn deg ett par å studere med, gjerne uten barn. De er mere fleksible ;-) masse lykke til :-) Dette er gode tips jeg også skal ta med meg nå når jeg skal på sykepleien! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144266583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Synne 2007<32012 Skrevet 28. mai 2012 #23 Del Skrevet 28. mai 2012 Hei :-) Jeg fikk min første sønn 1 uke før jeg fylte 16 år, noe som er og var ekstremt tidlig. Han var langt ifra planlagt, bare så det er sakt. Men han var såklart velkommen, ihvertfall så velkommen han kunne bli på det tidspunktet. å gå rund på en ungdoms skole med 300 personer fra 13-16 år, med verdens største(ja jeg var svææær ) baby mage var ikke gøy. Spesielt når man viste at nesten alle hadde et par ord å si om meg når de så meg, men sånn var det nå bare. Gutten kom i mai, og fra da så slapp jeg å gå på skole, men jeg hadde muntlig eksamen. Hadde et år hjemme med han og startet på videregående. Tok da helse og sosial, helsefagarbeider og så påbygg. Nå er jeg 27 uker på vei med en liten gutt til og har det som "plommen i egget". Når han kommer i august, så håper jeg på å få tatt noen fag som privatist. Så får vi heller se når det faller seg til slik at jeg kan begynne på sykepleien, for å så bli jordmor. Så, min konklusjon er at det å få barn uten utdannelse o.l, er ikke så gale. Ikke som alle skal ha det til ihvertfall. Klart at det er litt lettere å gå på jobb om morgenen og når man kommer hjem så er man "ferdig". Men når man går på skole, så blir man aldri "ferdig" for man har jo nesten konstant lekser,prøver osv... For meg er dette det eneste riktige. Jeg savner ikke å ha friheten til å gjøre som jeg vil og bare være meg, for jeg vet ikke hvordan det er. Jeg ble mamma når jeg var 15/16, og for meg så finnes det ikke noe annet liv enn slikt livet mitt er. Så alt i alt, så kunne jeg ikke vært mer fornøyd, og jeg er utrolig glad for at det har vært så "lett" for meg som det har vært :-) Nå er jeg 21 år og gleder meg stort til å få en liten en til, denne gangen MYE mer erfaren! :-D Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940124-andre-unge-m%C3%B8dre-her/#findComment-144266954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå