Loveangel Skrevet 26. mai 2012 #1 Skrevet 26. mai 2012 Ja hmmm... Alt jeg finner er min egen puls tror jeg. Den dunker jo i alle retninger i magen min... Åssen i all verden vet jeg forskjell mellom pulsen min og hjerte slag??? Jeg er 11+6 i dag.....
desember_jente Skrevet 26. mai 2012 #2 Skrevet 26. mai 2012 Jeg antar at du har mye lavere puls. Det er vel snakk om 150 slag/minuttet for barnet. Kan jo bare telle om det du hører matcher pulsen din...
Loveangel Skrevet 26. mai 2012 Forfatter #3 Skrevet 26. mai 2012 Hører ingenting jeg.. Lå med sekund teller og telte, men var just de samme " slagene ".. Mulig det er tidlig enda ?
Gjest Shanti ♥ Skrevet 26. mai 2012 #4 Skrevet 26. mai 2012 Er litt tidlig ja... Caremaxx Doptone er forresten en piratkopi av Angelsounds. Jeg kjøpte meg også en og brukte den et par ganger, men når jeg kontaktet produsenten og ba de om å oppgi helt enkle tekniske spesifikasjoner som antall MHz den utsender eller akustisk intensitet (sikkerhetsdata), nekter de å svare.. Tviler vel på at den egentlig er skadelig, men lar være for sikkerhets skyld.
charnelle Skrevet 1. juni 2012 #5 Skrevet 1. juni 2012 Som Shanti sier er CareMaxx IKKE Angelsounds, det er en kopi. Teknikmagasinet villeder folk ved å kalle den Angelsounds. Originalen selges i Norge på www.angelsounds.no
Loveangel Skrevet 1. juni 2012 Forfatter #6 Skrevet 1. juni 2012 spiller ingen rolle om det er en kopi eller ikke. Den funker veldig bra og teknikk magasinet har heller aldri prøvd å villede meg. Når jeg kom inn dit og spurte etter den, fikk jeg beskjed om at det var ikke angelsound,men kopi men den var like god. Og det har jeg positiv erfaring med i dag. Hører på lille annen hver / hver tredje dag og klarer pent å høre forskjell på mine slag og lille sine hjerteslag uten problem
Gjest Shanti ♥ Skrevet 2. juni 2012 #7 Skrevet 2. juni 2012 (endret) spiller ingen rolle om det er en kopi eller ikke. Den funker veldig bra og teknikk magasinet har heller aldri prøvd å villede meg. Når jeg kom inn dit og spurte etter den, fikk jeg beskjed om at det var ikke angelsound,men kopi men den var like god. Og det har jeg positiv erfaring med i dag. Hører på lille annen hver / hver tredje dag og klarer pent å høre forskjell på mine slag og lille sine hjerteslag uten problem Joda, den får jo fram hjertelyden og det er vel heller ikke problemet med at den er en kopi - problemet er heller at produsenten (altså Caremaxx) nekter (!!!) å utgi helt basale enkle sikkerhetsdata, som vil kunne bekrefte om den er trygg å bruke og ikke "griller" babyen med for intensive ultralydstråler. Klart det spiller en rolle. Det er i helsevesenet helt tydelige retningslinjer på hvilke ultralydintensiteter som er ansett som trygge og ikke. Den sjansen tør i alle fall ikke jeg å ta.. Da føles det tryggere med Babywatcher, hvor alle sikkerhetsdata ligger fritt tilgjengelig på nett. Også Angelsounds har vel fritt publisert i alle fall noen av sine tekniske specs. Endret 2. juni 2012 av Shanti ♥
charnelle Skrevet 3. juni 2012 #8 Skrevet 3. juni 2012 Fant tekniske spesifikasjoner på Angelsounds og Babywatcher lett tilgjengelig på nettet. Begge er CE merket (betyr at de tilfredsstiller EUs krav til helse, miljø og sikkerhet), noe Caremaxx ikke ser ut til å være. å kjøpe en piratkopi på dopplere er ikke som å kjøpe en piratkopi på vesker, man må være helt trygg på at stråleverdiene er lave. http://www.orangekidz.nl/product_support/JPD-100S_EnglishManual.pdf http://mastel.hr/technical.html
Gjest Shanti ♥ Skrevet 3. juni 2012 #9 Skrevet 3. juni 2012 Fant tekniske spesifikasjoner på Angelsounds og Babywatcher lett tilgjengelig på nettet. Begge er CE merket (betyr at de tilfredsstiller EUs krav til helse, miljø og sikkerhet), noe Caremaxx ikke ser ut til å være. å kjøpe en piratkopi på dopplere er ikke som å kjøpe en piratkopi på vesker, man må være helt trygg på at stråleverdiene er lave. http://www.orangekid...glishManual.pdf http://mastel.hr/technical.html Caremaxx oppgir til meg (og på esken som følger med) å være CE merket.. CE-merkingen er uansett bare en erklæring fra produsenten selv om at de følger EU-kravene, det er ingen ytre instans som kontrollerer om de faktisk gjør det.. Og når jeg etterspør dokumentasjon som kan bekrefte det de hevder, setter de seg på bakbeina. Skeptisk!
Gjest Shanti ♥ Skrevet 5. juni 2012 #10 Skrevet 5. juni 2012 (endret) Nå har jeg etter litt pushing fått utlevert sikkerhetsdata fra Caremaxx. Utfra hva jeg kan se tilfredsstiller den sikkerhetskravene som oppgis i oppdatert og pålitelig medisinsk litteratur, skepsisen min er i alle fall borte. Utrasound frequency : 3.0 MHz + 10% MHz Acoustic intensity: < 10mW/c㎡ Peak negative pressure: <1 Mpa Output beam intensity: <20mW/c㎡ Kilde: External fetal heart rate monitors — For fetal heart rate monitors, the maximum attainable value of spatial average, temporal average intensity at the transducer face should be less than 20 mW/cm2 for continuous wave devices and the maximum attainable value of the spatial average, pulse average intensity at the transducer face should be less than 20 mW/cm2 for pulsed devices. www.uptodate.com/Canadian Guidelines for the Safe Use of Diagnostic Ultrasound. www.hc-sc.gc.ca/hecs-sesc/ccrpb/publication/01hecs255/chapter2.htm Endret 5. juni 2012 av Shanti ♥
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå