Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #1 Del Skrevet 26. mai 2012 Jeg har ikke angst for smerter og det som følger med, men jeg har angst fordi jeg vet vi er "dårlige til å føde" i min familie. Jeg ble selv født ved hjelp av keisersnitt siden min mor var for smal, mi mor døde nesten når hun ble født og bestemor døde nesten når hun fødte mor. Så vi er dårlige til dette med føding. Jeg vet jo ikke om jeg er slik, men pga redsel for dette så tør jeg ikke føde vaginalt. Jeg sliter også med endel traumer etter en voldtekt for mange år siden (jeg var innlagt lenge på sykehus med fysiske skader både her og der på kroppen), og jeg har derfor panikk for å ikke ha kontroll under en fødsel (jeg følte jeg ikke hadde kontroll under undersøkelsene og behandlingen på sykehuset den gangen, det har resultert i angst for sykehus). Jeg skal flytte 1 mnd før termin, til en annen del av landet, og jeg har derfor panikk for det nye sykehuset ikke vil innvilge KS!!! Hva gjør jeg? Jeg skal selvsagt snakke med legen min om dette når jeg har time der, men dette plager meg så mye jeg rett og slett angrer på hele graviditeten Legger en skikkelig demper på alt Noen gode råd til meg? Jeg har fullstendig panikk nå! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940022-flytte-1-mnd-f%C3%B8r-termin-innvilge-ks-p%C3%A5-fremmed-sykehus/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
<3 mine søte små<3 Skrevet 29. mai 2012 #2 Del Skrevet 29. mai 2012 de er ekstremt mye flinkere på fødsel nå i dag en det de var for 20 år siden:) Det er ikke sikker du vil få invilget KS, er ikke alle som får pga familiær historie og overgrep. kommer nok mye an på legen. men om du ikke skulle få innvilget. så finnes det jm som er "utdannet" til å veilede fødende med angst. under fødsel vil du bli godt observert og følgt opp. barnet vil få festet elektrode på hode for å måle hjertelyd, dette vil de se på en skjer inne på vaktrommet. der sitter det alltid en lege for å lese av. der kan de også se riene dine. mye kan skje under fødsel, men ikke gru deg formye, for det kan forverre fødselen ved at du kjemper i mot. dersom jm/lege ser det er nødvendig med ks, vil de tilkalle gyn. har selv hatt 2 hasteks. jeg tilhører også katerogien dårlige fødende. men pga vi får ikke full åpning. jeg stoppet opp på 4 cm, på begge fødsler. hadde 3 forskjellige leger og en gyn som klødde seg i hode . de tøyet og strekket, låg med drypp i 4 timer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143940022-flytte-1-mnd-f%C3%B8r-termin-innvilge-ks-p%C3%A5-fremmed-sykehus/#findComment-144270368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå