Gjest LonleyGirl Skrevet 26. mai 2012 #1 Skrevet 26. mai 2012 Drikker ikke kaffe eller te, minimalt med brus.. Men frister med en kald energidrikk nå i finværet (mens de andre skal drikke alkohol) gjør det så klart ikke hvis det kan skade baby på noen måte. Er 31 uker.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #2 Skrevet 26. mai 2012 Det hadde jeg absolutt ikke gjort.Alt for mye konsentert koffein i de drikkene.Hvorfor kan du ikke ta et glass brus,juice eller smothie istedet?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #3 Skrevet 26. mai 2012 Er ikke noe farlig. Alle leger og jordmødre sa til meg at jeg kunne gjøre det. Jeg drakk ofte Battery og ungen min har ikke tatt noe som helst skade av det og er absolutt ikke hyper
Nille 76 Skrevet 26. mai 2012 #4 Skrevet 26. mai 2012 (endret) Drikker ikke kaffe eller te, minimalt med brus.. Men frister med en kald energidrikk nå i finværet (mens de andre skal drikke alkohol) gjør det så klart ikke hvis det kan skade baby på noen måte. Er 31 uker. Det må du ikke gjøre. Koffeienet er ikke bra for ungen. At noen over her sier at jordmødre og lege sa det var greit tror jeg faktisk ikke noe på. "Alle" vet at man ikke skal drikke mye koffein i svangerskapet og særlig ikke mot slutten. Ungen kan legge lite på seg da koffeinet fører til at blodårer trekker seg sammen (navlesnoren). I tillegg kan ungen oppleve hjerteklapp og det er ikke noe behagelig. Sikkert mer skadelige effekter også, men husker ikke nå. Uansett så SER man jo ikke skadevirkningen med det blotte øyet når ungen er ute da... Kjente det når jeg var gravid at om jeg fant på å ta meg litt cola så reagerte ungen der inne, ble vill. Endret 26. mai 2012 av Nille76
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #5 Skrevet 26. mai 2012 En boks skader nok ikke, Matportalen.no : "Kaffe, te og cola og såkalte ”energidrikker” inneholder koffein. Koffein i store mengder under graviditeten kan øke risikoen for spontanabort. Maksimal anbefalt mengde under graviditeten er 100-200 mg daglig." I en boks med energidrikk er det mellom 30-80 mg, kommer helt ann på hvilken energidrikk du velger. Red Bull er 80 mg og Battery er 30-40 mg.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #7 Skrevet 26. mai 2012 Ta deg en iskald iste du, så slipper du å bekymre deg sånn...
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2012 #8 Skrevet 26. mai 2012 Det står jo på boksene at de ikke skal drikkes av gravide. Så nei, da gjør du ikke det. Bedre å holde seg unna alt sånt, når det ikke er nødvendig;) FInns mye annet du kan drikke, som ikke er farlig i det hele tatt!
I scream for icecream! Skrevet 26. mai 2012 #9 Skrevet 26. mai 2012 Jeg hadde IKKE tatt sjansen på det, står klart og tydelig på boksen at den ikke skal drikkes av gravide.
annema1 Skrevet 13. juli 2012 #10 Skrevet 13. juli 2012 1 boks ligger under maksimalgrensen, så mange får faktisk i seg mer koffein ved kaffe uten at de selv vet det. grunnen til at det står ''bør ikke drikkes av gravide'' er pga saksmål OM det skulle være noe galt med fosteret. husk at man kan saksøkes for alt og produsentene tar ingen sjanser. 1 boks om dagen skader ikke. kos deg
Mamman til Stella og Håkon Skrevet 13. juli 2012 #11 Skrevet 13. juli 2012 jeg ville ikke ha gjort det hvertfall.. man skal heller ikke drikke det hvis man ammer, og det er nok ikke uten grunn det står advarsel på boksene..
Major HotLips Houlihan Skrevet 13. juli 2012 #12 Skrevet 13. juli 2012 Jeg hadde ikke gjort det, jeg drikker ikke det til vanlig heller. Er sikker på at det er rene giften
VictoriaChristina Skrevet 4. mars 2014 #13 Skrevet 4. mars 2014 Hei, ser at dette innlegget er ganske gammelt, men fant det siden jeg lurte på akkurat det samme... Nå har jeg gjort litt research å funnet ut at en bok energidrikk skader ikke! I en dl med energidrikk er det 32mg koffein (dette er det høyeste å tilhører målingene på Burn og RedBull) I en STOR boks (485ml) er det til sammen ca 160 mg koffein til sammen. På matportalen og helsenorge står det at et dagelig inntak av koffein skal ikke være høyere en 200mg under graviditeten. så her er svaret: ÉN boks skader ikke, men siden det også står at det ikke ANBEFALES for gravide, er nok grunnen mye av syrene og fargestoffene i drikken også.Ville ikke ha drukket det dagelig men en gang i blandt skader ikke, da hadde advarselen vært større og mer omtalt som fks alkohol er Ha en fin dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå