Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tjohei:) lillemann er litt over 5mnd å jeg tenker å la han få litt smaksprøver av frukter,men kan man gi honningmelon? Altså rå,bare mose det ilag med evt avokado..

Tenker å koke epler å pærer imorgen å mose...

Jeg vil lage så å si alt selv denne gangen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melon kan du gi ja. Mildt og fint det. Og gjør seg sikkert bra sammen med avokado.

Skrevet

Tjohei:) lillemann er litt over 5mnd å jeg tenker å la han få litt smaksprøver av frukter,men kan man gi honningmelon? Altså rå,bare mose det ilag med evt avokado..

Tenker å koke epler å pærer imorgen å mose...

Jeg vil lage så å si alt selv denne gangen:)

man skal vel helst begynne med èn og èn smaksprøve i tilfelle allergier :)

Ikke introduser for mye mat på en gang :) Så vet man mest sannsynlig hva lille har reagert på i tilfelle allergi. Er vel snakk om 3-4 dager f.eks at du begynner med melon, og så blander du det etter 3-4 dager med avokado :)

Skrevet

Okei:) den e jo fin:)

Har det jo gøy med å lage babymat :)

Takker for svar :)

Gjest peacock
Skrevet

Hei, du kan kjøpe et sånt nett og gi frukt i det. Babyfeeder heter det, ser ut som en stor smokk, men tutten er et nett som kan fylles med frukt :-) Mini her har sugd ut masse vannmelon og mango gjennom det :-)

Når det gjelder smaksprøver anbefales det å gi en ny ting om gangen, begynne med maks 1 tsk og bruke 2-4 dager (da kan du gjerne øke porsjonene til kanskje en spsk mot slutten).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...